Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 11-13 juni kampeerweekend - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 11-13 juni kampeerweekend

Ja Ja, mensen,
In onderling overleg is tijdens van het rondje van 9 mei besloten er in juni een heel weekend van te maken. Iedereen was meteen enthousiast en al snel werd er geopperd vrijdagnamiddag of -avond in Appelscha bij elkaar te komen voor de 1e nacht. We zijn welkom op camping "Wilhelminahoeve". Een kleine camping tegenover de ingang van de " Kale Duinen" Een prachtig gebied met duinen en stuifzand, onderdeel van het "Drents-Friese Wold" Voor de verdere tocht heb ik bedacht dat we de lange afstandsroute via Havelte, Meppel, de Weerribben en Lemmer kunnen volgen om in Oudemirdum in Gaasterland onze tenten voor de 2e nacht op te zetten. Ik ben goed bekend in dit gebied met veel mooi gelegen campings. Zondag is het dan zo'n 100km terug naar Groningen. We kunnen vanaf Sint Nicolaasga weer een LA route volgen. Koffie/thee drinken kan in Heerenveen bij de Mac, of hebben we nog een medefietser die daar ergens in de buurt woont en lekkere koek of taart kan bakken??
Dit is zo maar een voorstel, mochten er andere, betere ideen voor een route zijn? Meldt dat gerust. Alle inbreng is welkom we komen er ongetwijfeld uit.
Natuurlijk zijn ook leden uit andere delen van het land van harte welkom om eens in het Noorden mee te fietsen!!
Voor degenen die dat gezellig vinden is het misschien een idee om vrijdag vanaf het station Groningen of Assen gezamelijk naar Appelscha te fietsen?
Bij heeeel slecht weer kunnen we eventueel besluiten een gewoon rondje te fietsen (dus alleen op zondag)
Uiteraard zorg ik voor koek op vrijdagavond.
Groeten,
Ineke Valster en Ronald Nihot

http://www.wilhelminahoeve.nl/
Adres camping Wilhelminahoeve:
Tel: 0516-516651 bgg. 06-53592959
Canada 3
8424 SR
ELSLOO (Friesland)
Ik doe mee, tenzij ze slecht weer voorspellen. Hopelijk wordt het de maandagavond erna ook goed weer want dan kan ik dan wel mijn tent schoonmaken.

Ik ben trouwens van plan om van Groningen te fietsen, wat ook kan zoals het nu lijkt. Fietsen er nog mensen mee?
Kampeerweekend? Ik moet mijn kampeerspullen nog nakijken. Mijn "Walker"-tent (van Perry Sport) is al 33 jaar oud en er zitten lekgaatjes in de bodem.... Morgen maak ik al een fietstocht in Duitsland en in het weekend van 12-13 juni tref ik voorbereidingen van onze zomervakantie naar Sverige op 18 juni. Ik heb overigens wel een geldige campingcard van de ANWB. Jammer!
Ik ben helaas verhinderd, had beter op moeten letten bij aangeven voorkeuren oproepdienst.

Bonne Route, Jaap
Beste mensen,
Er zijn niet zoveel aanmeldingen, maar toch genoeg om er een gezellig weekend van te maken. De camping in Appelscha heeft een grote binnenruimte, dus bij regen hoeft niet iedereen apart in zijn tentje te blijven zitten. Of we de hele route die was voorgesteld gaan fietsen, kunnen we vrijdag bespreken. Het is ook mogelijk om de tenten laten staan en een mooie tocht naar de Weerribben te maken. We zien wel.
Als er mensen zijn die gezamelijk vanuit Groningen naar Appelscha willen fietsen? Communiceer dat even via het forum, dan is meteen iedereen op de hoogte.
Ik zal nog even contact opnemen met de eigenaar en verwacht er pas na 19.00 te zijn.

Tot ziens in Appelscha.
Ineke en Ronald
Ineke,

Het is een erg leuk initiatief en ook al komen er (nog) niet zoveel mensen, denk ik dat het iets is wat zeker herhaal kan worden.

Ik zie dat ik nog geen bericht gegeven had, maar ook ik kan er helaas niet bij zijn. Morgen vertrek ik voor een week om op twee wielen in Noorwegen rond te rijden. Maar dat wel met een 650 cc hulpmotor, dus iets anders dan jullie gaan doen.
Ik hoop dat het mooi weer wordt en veel plezier gewenst!
Leuk Gezellig ik ga mee het weekend,hoe laat zullen wij vertrekken van uit Groningen, 3 uur vrijdagmiddag, is dat een goede tijd?
Co Frumau
ineke valster schreef:De camping in Appelscha heeft een grote binnenruimte, dus bij regen hoeft niet iedereen apart in zijn tentje te blijven zitten. Ineke en Ronald
Volgens NOS-teletekst 704 is het vrijdag broeierig warm met 90 % kans op regen, maar zaterdag en zondag is het droog. Veel plezier gewenst!
Ik fiets graag mee, in overleg kan ik vast wel wat eerder weg van mijn stage. 3 uur vind ik wat optimistisch om te redden, wanneer ik om 2 uur wegga van stage kan ik rond een uur of half 5 op het CS staan. (al is dat mss wat laat voor sommigen) Ik ga vanavond boodschappen doen. En inderdaad het weer valt wel mee. Fijn trouwens dat er dan ook een binnenruimte is op de camping.
Hallo Paul

Half 5 vind ik wat laat ik ben om 12 uur al vrij.
Ik ga dan alleen dan zie ik je wel op de camping
een goede fietstocht
Hallo rondjerijders,

Moet zaterdagochtend uit Amsterdam komen.
Hoop nog op tijd te zijn om te pakken en wat boodschapjes te doen en een trein te pakken richting Leeuwarden om zaterdagavond tegen 19.00u m'n tentje op te kunnen zetten in Oudemirdum (?) en zondag mee terug te fietsen.
Heb Ineke haar 06 gevraagd om me op de hoogte te houden van waar jullie zijn. Voor jullie alvast heel veel fiets/kampeerplezier morgen en zaterdag en hopelijk treffen we elkaar dan zaterdagavond, Cilia
Hallo Ineke en Ronald,
Leuk idee. We hadden graag meegefietst en meegekampeerd. Lijkt ons erg gezellig maar helaas kunnen we niet. We hopen er een volgende keer weer bij te zijn, alhoewel?? Bedenk me net dat we het rondje van juli ook niet kunnen.
Veel (fiets)plezier dit weekend.
Geke en René
Beste mensen,

Ik denk wel dat ik namens alle medefietsers mag zeggen, dat het een zeer geslaagd weekend is geweest. Wat op vrijdag begon in de stromende regen eindigde op zondag met wind mee en zelfs een zonnetje zo nu en dan. Gelukkig was de campingeigenaar in Elsloo (bij Appelscha) zo aardig om ons exclusief gebruik te laten maken van de recreatieruimte met koffiezetmachine. We kregen zelfs de sleutel!!! Zaterdag was een dag voor echte bikkels. Mooie blauwe lucht, maar heeeeel harde wind uit het westen. Dus tegen. Gelukkig waren er genoeg bikkels onder ons, zodat we tegen half vijf al op boscamping " de Waps" in Oudemirdum aan kwamen. Net op tijd voor nog wat boodschappenbij de plaatselijke kruidenier. Doordat er mensen uit verschillende delen van het noorden waren gekomen, was er altijd wel iemand die op bekend terrein reed en ons langs de mooiste plekjes en paadjes kon leiden. Zoals beloofd was er vrijdag koek bij de koffie en zondag zelfs gebak tijdens de rustpauze in Heerenveen! Bedankt Roel, en natuurlijk ook alle anderen voor zijn/haar bijdrage aan de gezelligheid en goede sfeer!!
We zien elkaar weer in juli.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Ineke / Ronald
Foto's?

In juli ben ik er weer ook niet, wij zitten dan in Sverige!
hierbij een korte samenvatting van dit kampeerweekend, de fotos volgen later Martin :wink: .

Kampeerweekend 11-13 juni 2010
Vrijdagavond komt het grootste gedeelte van de groep aangedropen. Co is er als eerste rond een uur of vijf ’s middags. Vervolgens komt Paul aangefietst die zijn tent in de regen kan opzetten. Jan komt rond een uur of acht en niet veel later komen Ronald en Ineke. De laatste, Jos, komt om half tien aanzetten op een fiets met een enkele bagagedrager waar een complete kampeeruitrusting in een kanozak past.

Zaterdagochtend vertrekken we naar Oudemirde in Friesland. Twee fietsers hebben zich deze ochtend bij onze route gevoegd: Tom en Roel. De route is heel mooi en naarmate de dag vordert komt er steeds meer blauwe lucht. Er staat deze dag een stevige wind, maar we kunnen er nog goed tegenin komen. Wanneer het nog maar vijftien kilometer naar de camping is komt de wind opzetten. En dat doet de wind ook goed, een ongelooflijk harde wind die ons volop tegen probeert te werken. Uiteraard laten we ons niet kennen en fietsen we gestaag door. Tegen een uur of half vijf bereiken we camping de Wasp waar we een plekje op kunnen zoeken. We eindigen de dag zittend op een vuilnisbak, een plastic zak en het gras, niet veel later verwelkomen we Cilia die helaas enkel de zondag als volle fietsdag kon benutten.

Zondag is het alweer de laatste fietsdag van dit kampeerweekend. Eerst gaat de tocht naar Heerenveen waar we koffie en koek eten bij Roel. Vervolgens nemen we afscheid van Tom en Jan die naar Steenwijk toegaan. De rest fietst door tot aan Leek waar het tijd wordt voor de tweede grote stop. Na die laatste pauze fietsen Ineke en Co richting Rasquert en Cilia, Roel, Jos en Paul fietsen door naar Groningen Centraal. Daar nemen we rond een uur of kwart over zes afscheid van elkaar. Het was een bijzonder geslaagd weekend.
Goed georganiseerd, perfecte slaapplekken, van elk stukje traject wist wel iemand de leukste weggetjes, strak tempo, catering in Heerenveen en Leek, begeleid stadsfietsen tot letterlijk op het perron, kortom...
de eindconclusie van een nieuw-rondje-Groningen-fietser: er gaat weer niets boven....
... De Wereldfietser! :D
Hanna schreef:Goed georganiseerd, perfecte slaapplekken, van elk stukje traject wist wel iemand de leukste weggetjes, strak tempo, catering in Heerenveen en Leek, begeleid stadsfietsen tot letterlijk op het perron, kortom...
de eindconclusie van een nieuw-rondje-Groningen-fietser: er gaat weer niets boven....
Robertjan schreef:... De Wereldfietser! :D
In juli fietsen we weer 'in het niets boven Groningen' ;)

groet, Jaap