Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 29.6mm zadelpen voor brooks - Forum Wereldfietser

29.6mm zadelpen voor brooks

Dag mensen,

weer er iemand of het volgende ergens te verkrijgen is

een 29.6mm zadelpen voor mijn snel safari,

maar deze moet van het "kaars" type zijn, ik ga er een brooks b33 opzetten, en wat met het zadelslot, is dat okee ?

ik heb nu de brooks flyer, maar vind dat het onderstel te zwak is (en het zadel te small), is het onderstel van een b33 ook te slap (desondanks er drie rails zijn ?)
(moet ik naar een ander merk, zoals lepper ? of weet iemand nog andere ?)

dankjwel
Ik weet geen betere geveerde zadels dan Brooks. Er zijn tegenwoordig wel andere, maar dat is goedkope namaak. In ongeveerde zadels is er tegenwoordig wel een beter alternatief dan Brooks: Gilles Berthoud. Die zou je kunnen combineren met een geveerde zadelpen als de Cane Creek Thudbuster.
Wim
fillemon schreef:Dag mensen,

weer er iemand of het volgende ergens te verkrijgen is

een 29.6mm zadelpen voor mijn snel safari,

maar deze moet van het "kaars" type zijnl
moet een beetje fietsenmaker kunnen bestellen: 300mm lang, €4.50
betekent dit dat jij dit kan leveren marten ?
dan pm ik je even

nog een probleempje

ik heb een stuurpen voor een "oude" fiets, 22m breed,
de stuurpen is 300mm lang, ik zou deze graag inkorten,
de stuurpen is van RVS

kan ik dit doen door ze gewoon af te zaggen (schuin)

of zal het ijzeren "opschroef"-blokje zicht vastzetten omdat het nooit zo glad kan afgezaagd worden dan het was ?

dankjewel mensen

(misschien direct ook een vraag naar marten, kan jij aan een RVS 80/230 vaste stuurpen geraken 22mm ? en een brooks b33 ?) (goede fietsenzaak bij ons in de buurt doet alleen maar nieuw materiaal, spijtig is dat)

dankjewel mensen
fillemon schreef:betekent dit dat jij dit kan leveren marten ?
dan pm ik je even

nog een probleempje

ik heb een stuurpen voor een "oude" fiets, 22m breed,
de stuurpen is 300mm lang, ik zou deze graag inkorten,
de stuurpen is van RVS

kan ik dit doen door ze gewoon af te zaggen (schuin)

of zal het ijzeren "opschroef"-blokje zicht vastzetten omdat het nooit zo glad kan afgezaagd worden dan het was ?
Het is nu ook afgezaagd en je kunt er altijd met een vijl naar wijzen. Belangrijk is dat je de hoek goed houdt, anders trek je een knik in de stuurbout en die kan daar niet tegen. Er zit trouwens maar beperkt schroefdraad op zo'n bout, dus je zal misschien ook een kortere moeten vinden

(misschien direct ook een vraag naar marten, kan jij aan een RVS 80/230 vaste stuurpen geraken 22mm ? en een brooks b33 ?) (goede fietsenzaak bij ons in de buurt doet alleen maar nieuw materiaal, spijtig is dat)

dankjewel mensen
22mm is oud frans, normaal is 22.2 en dan klinkt het als een Humpert pen. Zo'n loodzware B33 lukt ook wel maar is eigenlijk tegen mijn principes :D :lol: