Additionally, paste this code immediately after the opening tag: puntjes cups 105 (HB-5600) - Forum Wereldfietser

puntjes cups 105 (HB-5600)

Ik schroefde vandaag de lagering van een voornaaf open (Shimano 105 - HB-5600) om lagering te controleren en opnieuw te smeren.
Toen zag ik aan beide zijden (!) twee puntjes (¿laspuntjes?) in de cups van de naaf:

Afbeelding

Kan iemand mijn vertellen of dit hoort en of het kwaad kan?
LizPie schreef:Ik schroefde vandaag de lagering van een voornaaf open (Shimano 105 - HB-5600) om lagering te controleren en opnieuw te smeren.
Toen zag ik aan beide zijden (!) twee puntjes (¿laspuntjes?) in de cups van de naaf:

Kan iemand mijn vertellen of dit hoort en of het kwaad kan?
het hoort niet, mij lijkt het de laagste plaats in de naaf te zijn geweest , vervolgens zakt water uit en als de fiets dan maar lang genoeg stil staat krijg je oxidatie.

Maar het lijkt me niet erg genoeg om de naaf te vervangen, kun je nog duizende km's mee rondrijden, vooropgesteld dat kogels en conussen nog een beetje fris zijn (maar die kun je vervangen)
Idee: Het lijkt wel of er een electriche stroom is doorgegaan is overgesprongen, net via de twee kogeltjes die direct contact hadden. Dan zou er misschien ook op twee kogeltjes iets te zien zijn en/of op de conussen.
Leon