Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenkant stuurtas wel/niet apart af te sluiten - Forum Wereldfietser

Binnenkant stuurtas wel/niet apart af te sluiten

De meeste nieuwe modellen stuurtassen (o.a. Ortlieb en Vaudé) hebben geen afsluitbare binnenkant meer. Deze moderne tassen worden dus alleen nog maar afgedicht met het deksel.

Zelf heb ik nog een oud model (Vaudé) waarvan ook de binnenkant m.b.v. een veter en zo'n plastic schuifklemmetje makkelijk en goed af te sluiten is. Ik vind dat erg handig en ik vraag me af waarom zo'n afzonderlijke binnenkant er tegenwoordig niet meer op zit.

Of zijn er toch nog modellen (goede) stuurtassen die dit nog wel hebben?

O ja, waarom vind ik het handig?
- extra beveiliging tegen grijpgrage handjes
- extra water- en winddicht
- je kan je tas in één beweging al afsluiten
-
O ja, waarom vind ik het handig?
- extra beveiliging tegen grijpgrage handjes
- extra water- en winddicht
- je kan je tas in één beweging al afsluiten
Waarom het niet nodig is:

- grijpgrage handjes heb je vaak geen last van met je stuurtasje: dat is nu juist het tasje wat je netjes meeneemt op de al spaarzame momenten dat je je hele fiets met hebben en houden achterlaat (tenminste, bij ons zit er de spiegelreflex en portemonnee in enzo)

- de ortlieb-tas is al perfect waterdicht zonder een extra afsluiting

- en, heb je niet juist een extra beweging nodig om je tasje af te sluiten met een extra sluitsysteem?

Overigens ken ik dus ook niet de tassen die dit wel hebben, wij gebruiken met z'n 2-en 1 stuurtasje van ortlieb met daarin dus waardevolle spullen die ook niet nat mogen worden en dat werkt perfect, dus als je een nieuwe nodig hebt is die erg aan te raden :-)
(Dit antwoord gaat niet over een apart te versluiten binnenkant maar de buitenkant van de stuurtas... :wink: )

Ik heb ook een stuurtas. Omdat ik de klittebandsluiting niet veilig genoeg (zoals lanceren van videocamera..) vond, heb ik er twee stevige drukknopen op laten zetten door de schoenmaker. Harstikke stevig!
Hans van Lent schreef:vraag me af waarom zo'n afzonderlijke binnenkant er tegenwoordig niet meer op zit.
Ik denk dat dat is omdat de meesten het niet gebruiken ondanks dat het er op zat.
Leon (Agu Quorum met zo'n treksluiting, maar nooit gebruikt., zelfs met de deksel open valt er niets uit)