Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies fietskeuze - Forum Wereldfietser

Advies fietskeuze

Goedendag,
Voor mijn eerste fietsreis ben ik van plan deze fiets te kopen. Ik ben een vrouw van 1m 83 en dacht daarom aan dit grootste frame. Wat is jullie advies hierover?
Alvast hartelijk dank.
Groet, Constance

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... otoGallery
Hej,

Persoonlijk zou ik voor een heren frame gaan, dat is stijver.
Heb m'n eerste fietsreizen op een fiets met mixed frame gemaakt, maar tijdens een lange afdaling met veel bochten begon het frame te klapperen en te slingeren en dat is met een snelheid van 45 km/uur niet echt grappig...... :(

Succes!

Hester
Hoi Constance,

Een herenframe is inderdaad stijver dan een mixed frame dat dan weer stijver is dan een echt vrouwenframe. In onze ervaring komen problemen met mixed frames pas bovendrijven als ze echt zwaar belast worden. Mijn vriendin rijdt op een mixed en vindt het frame stijfgenoeg. Als ik er op rijd geeft het ook geen krimp, maar als ik er dan nog bagage bij aanhang voel ik inderdaad dat de stijfheid iets minder is. Als de santos die je daar toont een aluminum frame heeft, zou ik mij geen zorgen maken om de stijfheid, die zal in de meeste gevallen ruim voldoende zijn.
Verder lijkt het mij geen slechte aanbieding: nette fiets zonder frullen.
Hi,

De santos is alu en super stijf. een herenframe is net ff wat stijver, maar wil je toch een "damesfiets" is dit een goede keus.

Nette fiets voor de rest, met zelfs een stalen vork voor lowriders!

qua maat zou het je moeten passen denk ik.

Alleen wanneer jij "conhend" bent op marktplaats zul je deze fiets denk ik niet kunnen kopen voor dat bod, anders heb je erg veel mazzel.

Succes!!!
Bedankt voor jullie advies. Daar heb ik in de toekomst bij het kiezen van een fiets zeker wat aan!
Helaas is iemand me voor geweest bij het kopen van de Santos...

Groetjes,
Constance
foutje