Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trekking stuur - Forum Wereldfietser

trekking stuur

ben op zoek naar een sportief trekking stuur. Een welke bij een koga roadrunner wordt gebruikt.

afbeelding

http://i113.photobucket.com/albums/n238 ... gadali.jpg

wie kan me helpen
Als je een sportief stuur zoekt kan je beter naar een stuur kijken waarmee je wat minder wind vangt, waarop je je handen dus niet breed en/of met je knokkels naar boven hebt. De racestuur-achtigen dus.

Levert je ook nog een hoop meer comfort op. Wil je aan het stuur schakelen en heb je al mtb shifters, dan wordt het lastiger/duurder om te switchen naar een bocht.

Ga je offroaden (zal wel niet met een roadrunner) dan is een stuur zoals die op jouw plaatje misschien ook fijner.

Sjors
Heerlijke bocht is dat :wink:, en sexy!

Ik hem het 2 jaar geleden bij de Vakantiefietser gekocht (moest even besteld worden) en kan waarschijnlijk door elke Koga dealer geleverd woden.

Het geanodiseerde zwart bleek echter niet zonbestendig; hopelijk nu wel!
Met dat stuur rij ik nu toch ook bijna 9000km rond. Ik heb de horens zo goed als horizontaal staan, en dat - samen met een niet te korte stuurpen - zorgt ervoor dat ik redelijk sportief kan rijden, als ik de horens bovenaan de uiteinden pak. Te breed is het daar zeker niet, en bovendien geeft die greep op die plek een bijkomend comfort omdat schokken op de voorvork (niet gedempt bij mij) beter worden gedempt.

Het enige nadeel is dat je in die comfortabel/sportieve positie niet direct bij de remgrepen zit. Dat zou ik bij ruige offroad toch wel willen hebben. Ook bij snelle groepstochten waarbij in peloton wordt gereden. Maar dat is geen trekking meer, dus als trekkingstuur is dit nog steeds mijn favoriet.
Deze sturen van Salsa lijken me nog altijd ideaal. Nu nog sparen en de juiste fietsen hebben daarvoor... :D

Plaatje:

Afbeelding

Juist op het punt met de meeste controle, is de handpositie natuurlijker dan bij veel andere sturen. Veel racesturen te verticaal, veel trekking- en ATB-sturen te horizontaal. Bij deze 3D, wat me dus ideaal lijkt. Zorg je gewoon dat de bovenste positie net als anders is, en wil je meer sportiviteit en/of controle (het zijn offroad-sturen :wink:) dan grijp je gewoon naar voren.
Wel race-remgrepen nodig (STI of bar-end schakelen).
Mbt dat laatste model : ik heb hier ooit de veiligheidsinstructies van gelezen (kan het momenteel niet terugvinden), en voor zover ik mij herinner waren die niet van die aard om mij veel vertrouwen in te boezemen igv lange en stevig bepakte trektochten...
Stefan,

ik heb heel toevallig dit stuur vandaag gekocht bij Hans struijk fietsen in the globe in Den Haag. Dit Koga stuur wordt Dali genoemd, en kost zonder foam 19 euro.

Mario
zal vragen bij dealer, maar als iemand nog dit stuur over heeft houd ik mij aanbevolen
mario schreef:Stefan,

ik heb heel toevallig dit stuur vandaag gekocht bij Hans struijk fietsen in the globe in Den Haag. Dit Koga stuur wordt Dali genoemd, en kost zonder foam 19 euro.

Mario
Hebben ze het ook in aluminium kleur?
Ik geloof het niet. Maar dat maakt niet uit, want je doet er toch een laaf faom over heen. je ziet dus maar een klein stukje zwart.

Her was wel even worstelen voor dat alles er op zit, omdat de Dali rare bochten heb.

Mario
Maakt mij wel uit. Ik had een zwarte op een verder alu afgemonteerde fiets. [edit]Dat ziet er niet zo heeel mooi uit.

Nu zit ik eraan te denken om om dat stuk zwart dat zichtbaar is (en dat toch al plaatselijk naar groen verschoten was door de zon) te laten zandstralen. Of is dat een slecht idee? Wordt het dan super dof (na verloop van tijd)?
Een stuur zou ik niet afschuren of laten zandstralen. Dat lijkt mee een recept voor een kunstgebit of erger. Om dezelfde reden zou ik geen tweedehandstuur willen hebben.
Wim