Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Batterij-indicator op GPSMap 60CX blijft blanco - Forum Wereldfietser

Batterij-indicator op GPSMap 60CX blijft blanco

Fietsvriend(inn)en, de batterij-indicator op GPSMap 60CX geeft al enige tijd de status van de batterijen niet meer aan. Nu heb ik daarover al eens gelezen dat met een foefje het probleem kan worden opgelost. Heeft iemand een idee?
Het is vooral lastig omdat de apparaat bij het leegraken ineens uitvalt(soms zonder dat je het merkt).
(nieuwe) firmware (opnieuw) installeren?
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 9-99999-27
Zuiz schreef:(nieuwe) firmware (opnieuw) installeren?
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 9-99999-27
Helaas heeft de update niet mijn probleem verholpen, maar ben ik wel de Nederlandse taalinstellingen kwijt.
Enig idee hoe ik deze instellingen terugkrijg?
Van de regen in de drup....

Kijk op www.gps.nl, op het forum.
Als je probleem niet in de zoekfunctie voorkomt kan je het daar vragen.

John.
Taal kan je natuurlijk gewoon in het menu instellen.
Staat wel het goede type battery ingesteld?
Google even op hard/master reset 60 CX.
Zuiz schreef:Taal kan je natuurlijk gewoon in het menu instellen.
Daar staat helaas Nederlands niet bij.
De batterij staat goed ingesteld.
Is het ook mogelijk zo'n update terug te draaien?
Je kunt inderdaad een update terugdraaien, door een oudere versie van de GPS software te installeren. Maar de kans is groot dat je dan nog meer ontregelt, dat is tenminste mijn ervaring met de Colorado, ik moest hem weer helemaal opnieuw instellen na een downgrade.
Dries,

Waar heb je hem gekocht? Heb je nog garantie?
Is het een idee om gewoon terug te gaan naar de winkel?

Ik weet van een zaak uit Notter die erg goed is in dit soort service. Als je hem daar aangeschaft hebt, dan helpen ze je zeker.

Ik heb ook een GPSMAP60 maar de problemen die je schetst zijn mij onbekend.
Heb je de laatste update erop gezet? En de juiste?
Het is erg vreemd dat je de taal niet op Nederlands kunt instllen. Dat is een van de basisinstellingen. Daarom vermoed ik dat er meer mis is...
DriesBa schreef:
Zuiz schreef:Taal kan je natuurlijk gewoon in het menu instellen.
Daar staat helaas Nederlands niet bij.

Geen idee hoe goed je met talen bent dus misschien ga ik nu een hele domme opmerking maken :oops:

Als er geen optie 'Nederlands' is, heb je dan wel gekeken of er een optie 'Dutch' is?

(en nooit de optie Chinees aanvinken! :D )
Even voor de goede orde: het GPS-toestel is ca. 3 jaar oud en gekocht via Ebay uit de VS; scheelde 300 euro. Het apparaat was door mij ingesteld op Nederlands. Ik heb meerdere language.dll-bestanden in de Garminmap op de laptop staan. Ik heb aan de hand van dit draadje de opmerking van Zuiz opgevolgd en een webupdate 4.00? gedaan. Daarna was de taal ingesteld op Engels en de alternatieven zijn Frans, Spaans en nog een taal. Helaas was Nederlands daar niet bij. Aangezien Nederlands vooral als je moe bent gemakkelijker leest op de "Tripafstand"pagina etc. zou ik graag Nederlands terug willen op het apparaat. De .dll-bestanden worden nu niet meer herkend door het apparaat; waarschijnlijke oorzaak webupgrade? Derhalve probeer ik Nederlands als taalinstelling terug te krijgen via een downgrade of een ander foefje. Uit het verleden op fora weet ik dat dit mogelijk is, maar hoe? Eigenlijk zoek ik de vorige versie, maar welke was dat. Een backup vooraf was toch handiger geweest.
Ik wil wel een vorige uitvoeren, maar hoe weet ik nou dat dan wel Nederlands als taalinstelling mogelijk is en loop ik niet nog meer risico's.
Ik wordt voorzichtiger...... :cry: