Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 25e Rondje Amsterdam, 2 juni 2010, 2e verjaardag - Forum Wereldfietser

25e Rondje Amsterdam, 2 juni 2010, 2e verjaardag

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO). We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt - in het algemeen - niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Deze keer is een bijzonder Rondje. We vieren namelijk onze 2e verjaardag. Onder leiding van onze enige echte Amsterdamse havenbaron Sir James (alias the duckhunter) maken we er een Rondje Noordzeekanaal van. Via de wallen rijden we naar het IJ om met het pontje achter het CS het brakke water naar gene zijde over te steken. We volgen hierna de kronkelige Noordelijke IJdijk in Westelijke richting. We zien dan wel of het de Buitenhuizer pont of de Velser pont wordt die ons weer naar deze zijde van het kanaal brengt. Via de Zuidelijke IJdijk rijden we dan weer terug naar Amsterdam. Onderweg is er genoeg gelegenheid voor koek en zopie.

Noteer alvast de volgende Rondjes in je agenda: 2 juni en 7 juli, 4 augustus, 1 september 6 oktober en 3 november. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Tot ziens.
Koert Schouten
Afbeelding
Quack Quack!
:lol:
Het eendtje vond het iets minder grappig geloof ik :(

Woensdag a.s. neem ik hopelijk ook een paar Wereldfietsers uit Colorado Springs mee die in Amsterdam terugkeren na 3 weken door de Benelux gefietst te hebben.

Tot woensdag bij de FEBO!

James
The Mallard
Quack Quack!

Het eendtje vond het iets minder grappig geloof ik

Woensdag a.s. neem ik hopelijk ook een paar Wereldfietsers uit Colorado Springs mee die in Amsterdam terugkeren na 3 weken door de Benelux gefietst te hebben.

Tot woensdag bij de FEBO!

James
The Mallard


Naar verluid zwemt er een eend zonder verendos in de Amstel ter hoogte van de Berlagebrug. Dus komt het zien.
:!: Nog even een mededeling van huishoudelijke aard.

Ben je bang dat het Rondje iets te ambitieus is? Vrees niet.
:roll: Gaan we te snel of te langzaam, dan splitsen we.
:x Vind je de afstand teveel, :shock: ben je bang in het donker e.d., dan snij je naar believen af via het Distelwegveer, de Hempont of de pont bij Buitenhuizen.
:oops: Of je neemt verder de trein in Zaandam, Beverwijk, IJmuiden.
Ha Koert en andere Amsterdammers,

gefeliciteerd met het 2 jarig bestaan! Jammer dat ik altijd op woensdagavond moet werken, anders was ik graag een keertje meegegaan.

Enneh... jullie zijn natuurlijk ook altijd welkom bij het Rondje Rotterdam ;-).
Suus - een Rondje Amsterdam zuid (Rotterdam) klinkt erg leuk - gaan we zeker doen binnenkort.

Groetjes vanuit Rotterdam Noord!
:D
Wat doet een Amsterdamse havenbaron in Rotterdam Noord?
Eenden jagen in de Kralingse plassen? :lol:
Rotterdam Noord = Amsterdam (volgens de Rotterdammers dan).
:D
Quack!
Lijkt me leuk om morgen een keer mee te fietsen, hoeveel km wordt het ongeveer en hoe hard gaan jullie ? Moet even kijken of het te doen is want ik kom uit Hilversum ( dan wel met de trein en fiets...denk ik )
IK ben vooral een mooi weer fietser maar dat zit morgen wel goed.

groeten Irene
Hei duckies,

Morgen fiets ik ook een keertje mee. Niet op de tandem hoor James!

Loes.
Ha Koert, James, anderen,

Ik ben er morgen ook bij, woon op 250 meter van de pont. De Wallen laat ik deze keer even, ook om de troep op straat. Tot bij de pont.

Gr Hans
@Irene: Wat leuk dat je vanavond aan wil sluiten! Zo te zien wordt het een gezellig en internationale groep (Engelsen en Amerikanen ook mee). We zullen +/- 35km fietsen op een rustig tempo - het is geen racegroep, gaat om de gezelligheid en van de omgeving genieten.

@Loes: Misschien volgende keer met de tanden - ik heb nieuwe spaken in de achterwiel gezet en die is nu rijklaar. Tot vanavond!

@Hans: Zie je bij de pont rond 1915-1920 uur.

James
Carla en ik zijn ook van de partij. Maar eerst nog een patatje en een FEBO-kroketje :lol:
Ha James e.a., lijkt me leuk als jullie hier een keertje meefietsen. Op 20 juni is er weer een rondje. En om de overgang voor jullie niet al te ongemakkelijk te laten verlopen: we hebben hier ook febo's' ;-)

Vanavond veel plezier allemaal, het is goed fietsweer!
Rondje Amsterdam.

De hele dag was ik in twijfel.
Stem ik rood of groen of geen van bei?
De stemwijzer beaamt wat ik al vermoedde
Iedere kleur heeft wel iets voor mij.

Hoe vaak reed ik niet door rood?
Gedrevenheid kent geen grenzen.
Maar een socialer land
is ook hetgeen ik mij zou wensen.

Hoe vaak stopte ik ook voor groen?
Eet minder vlees en neem meer trein.,
adopteer een kip en loop 10 kilometer hard.
Toch blijft het autorijden is ook heel fijn.

Dan een partij er tussenin,
met een hoop gepolder.
Maar al die compromissen is juist niks,
Behalve dan de kolder.

Was de Wereldfietser maar een partij,
dan stemde ik daarop.
Meer fietspaden en fietsen gratis met de trein.
Ik zette ons landje op z’n kop.

Gekheid maakt zich van mij meester.
Maar nog even en het is zover.
Dan fiets ik frank en vrij over Amsterdamse wegen,
dicht bij huis of juist heel ver.
Wereldfietsers in het lager huis - dat world zadels ipv zetels!
Koert, James en alle anderen: Wat een mooie tocht! Zaanse schans, 't Twiske, en na 45 km precies op tijd voor de boot naar de andere kant van Amsterdam. :-)

Tot de volgende keer,

Hans
Gebrek aan sturing. 4 Kapiteins op één schip: James, Marcel, Cock en Koert. Een prettige chaos dus met onverwachte uitkomsten. Het ging meteen al fout. Cock, haantje de voorste, fladdert de Weesperzijde op terwijl wij richting de Wibautstraat rijden. We denken nog dat we hem bij de pont weer zullen zien, maar niks hoor. Ik verdenk hem ervan dat hij bij café Hesp tot het donker braaf op ons heeft zitten wachten onder het genot van een pikketanesie. De Buiksloterdijk gaat volgens planning en Marcel neemt de leiding. Juist waar hij ons tussen de spagetti van de A10 en de A8 door zou loodsen houdt zijn stratenkennis op. Aan het eind van de verharding komen we op een spannend karrespoor dat gelukkig op de goede weg naar Zaandam uitkomt. Hierna overrulet James Marcel en we fietsen de meest saaie weg van de stad langs enorme woongebouwen die in Amsterdam Zuidoost allang met de grond gelijk zouden zijn gemaakt. Maar aan het eind van de tunnel is licht. We volgen de rand van de bebouwing om bij Zaandijk op een terrasje op gepaste wijze de 2e verjaardag van het Rondje Amsterdam te vieren. Hierna gaat de tocht verder naar de Zaanse Schans. Hier splitsen we de groep: James rijdt met het peloton het Twiske in om via Amsterdam Noord bij de Berlagebrug terug te keren. Wim, Marjan en Koert rijden door naar de pont van Buitenhuizen. De pontjesbaas zag ons aankomen en wachtte speciaal voor ons. Waar vind je nog zoveel service? Hierna zetten Wim en Marjan koers op Hillegom en rij ik richting Amstelveen.
Het was weer hartstikke gezellig.
Cock, volgende keer beter. Je houdt mijn verjaarstraktatie tegoed.
:lol:
Was inderdaad een beetje rommelig qua route bepaling - volgende keer 1 TomTom mee ipv 4!
Toch heeeeeerlijk gefietst - zonsondergang over Het Twiske was geweldig en het geur van net gemaaide gras luidt de zomer in.

Tot volgende keer!

James
Ik had werkelijk geen idee waar we gefietst hebben; er werd zoveel gezellig geouwehoerd, dat ik op een gegeven om mij heen keek en dacht: "Waar zijn we ergens?" :lol: