Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Toptas gezocht - Forum Wereldfietser

Toptas gezocht

Omdat ik voor het vakantie fietsen overstap op een ligfiets kan ik mn stuurtas niet meer gebruiken en wil ik er een waterdichte toptas voor terug. En daar beginnen de problemen. De drager waar de tas op moet komen heeft een enkele buis aan de zijkant, is 15 cm breed, en de dwarsstangen zitten in het midden vast gelast op een dikke buis.
Afbeelding

Hierdoor vallen dus de tassen met klittenband aan de onder/zij kanten af want dan zou ik telkens mn achtertassen moeten loshalen om de klittenband vast te zetten.
De speciale ligfiets tassen die alleen aan het zadel vast zitten bevallen me niet, ik heb er een (radical) voor mn lage racer maar door de rare vorm lastig mee te nemen en mist toch enkele vakken.
Ortlieb heeft een prachtige tas die je in het midden kan vastklikken (waar de buis zit) of een opzetmodule die tot max 14 cm breed gaat.

En meer systemen heb ik niet kunnen vinden, heeft er iemand een gouden tip?
MarcoL schreef:Hierdoor vallen dus de tassen met klittenband aan de onder/zij kanten af want dan zou ik telkens mn achtertassen moeten loshalen om de klittenband vast te zetten.
En als je de toptas met twee bindriemen vastzet op je drager? Juist door de achtertassen blijven die riemen op hun plaats zitten als je de toptas los/vastmaakt. Dan voldoen veel tassen, bijvoorbeeld een roltas die altijd past tussen de twee achtertassen.