Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amsterdam-Avignon (Thalys-TGV) - Forum Wereldfietser

Amsterdam-Avignon (Thalys-TGV)

Traject: Amsterdam-Brussel Zuid en Brussel Zuid-Avignon V.V.

Datum: april 2010

Vervoerstarief fiets: geen toeslag voor de fiets

Vereisde verpakking van de fiets: de fiets moet worden verpakt en het pakketje mag niet groter zijn dan 120 x90. Ik heb op het perron de lowrider, de wielen, het stuur en de trappers van mijn fiets afgehaald en vervolgens in een Body Bag van Groundeffect gestopt. Fiets paste prima, maar ik ben klein en denk dat langere mensen hun fiets niet in deze hoes krijgen.

Fiets tevoren aangemeld?: Kan niet.

Ervaringen: De fiets paste in het grote bagagrek. Je moet wel kijken in welke deur je instapt.

Brussel Zuid is een veel handigere overstap dan Parijs, want in Parijs moet je altijd naar een ander station. Brussel Zuid biedt een aantal TGV-verbindingen naar het zuiden van Frankrijk zoals, Marseille, Toulon, Nice, Montpelier, Narbonne en Perpignan. De Thalys en de TGV's vertrekken van de sporen 3 tot 6: dus dicht bij elkaar. Er zijn liften en rollende hellingbanen.

Volgens mijn reisschema zou mijn rit van Amsterdam naar Avignon slechts 6,5 uur duren. Helaas kwam mijn Thalys uit Amsterdam in Brussel met vertraging aan en was mijn aansluitende TGV al weg. De dame achter de Thalys balie wist mij onmiddellijk om te boeken naar een volgende trein. Op de terugreis had ik meer speling, maar alles reed keurig op tijd.

Informatie over de Bodybag: http://www.groundeffect.co.nz


Informatie, dienstregelingen en boekingen: http://www.treinreiswinkel.nl
Je bedoelt www.groundeffect.co.nz neem ik aan?

Gr Hans
aandegracht schreef:Je bedoelt http://www.groundeffect.co.nz neem ik aan?

Gr Hans

Inderdaad! Bedankt!

Bert
Bert, bedoel je de Tardis of de Body Bag van Groundeffect? De maten van de Tardis zijn 115 x 70 en van de Body Bag 170x 70 volgens de website van Groundeffect. Of heb je de Body Bag nog wat compacter gemaakt om aan de toegestane maat van 120x 90 te voldoen?
peter de rijk schreef:Bert, bedoel je de Tardis of de Body Bag van Groundeffect? De maten van de Tardis zijn 115 x 70 en van de Body Bag 170x 70 volgens de website van Groundeffect. Of heb je de Body Bag nog wat compacter gemaakt om aan de toegestane maat van 120x 90 te voldoen?
Ik heb het de Body Bag duidelijk bij naam genoemd in mijn posting. De Tardis is een onhandig ding en kan niet mee op de fiets. De Body Bag is van versterkte kunststof en kan gemakkelijk opgevouwen tot een een handig en dun pakketje voor achterop de fiets: gewicht 1,15 kilo. Dit betekent dat je een deel van de Body Bag ook zonder problemen kunt dubbelvouwen om tot 120 cm te komen. Zo past je fiets in het bagagerek van de Thalys en de TGV.
Mensen met grotere fietsen moet wel nameten of zij onder de 70 cm hoogte van de Body Bag kunnen komen.
bert sitters schreef:Ik heb het de Body Bag duidelijk bij naam genoemd in mijn posting.
Sorry Bert. Ik werd lichtelijk op het verkeerde been gezet, niet zozeer door je spelling "bodyback" als wel door de opgegeven maat, die meer op die van de Tardis leek. Hartelijk dank voor je uitleg.
Hoi Bert,

Dank voor alle info. Heb een beetje aan mijn fiets zitten meten. Onder de 90cm ga ik wel komen.

Door alleen mijn voorwiel te verwijderen en de vork 180 graden te draaien kom ik op ongeveer 130 cm uit.

Heb je enig idee hoe critisch de Franse spoorwegen zijn als je fiets 10 cm uitsteekt?

Groeten,

Willem
Wilm schreef:Hoi Bert,

Dank voor alle info. Heb een beetje aan mijn fiets zitten meten. Onder de 90cm ga ik wel komen.

Door alleen mijn voorwiel te verwijderen en de vork 180 graden te draaien kom ik op ongeveer 130 cm uit.

Heb je enig idee hoe critisch de Franse spoorwegen zijn als je fiets 10 cm uitsteekt?

Groeten,

Willem
De fiets moet in het grote bagagerek passen. 130 cm is net teveel. De ene conducteur is de andere niet, maar je kunt beter rekening houden met het worst case scenario. Dus ook het achterwiel eraf en je achterspatbord losmaken.