Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 9 mei - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 9 mei

Ja ja , het wordt alweer tijd voor een volgend rondje "Groningen". Zoals afgesproken bij de laatste tocht vertrekken we op 9 mei vanaf het station in Assen (de kant van het centrum). Jaap is al druk bezig een mooie ronde voor ons uit te zetten en zal ons via dit forum op de hoogte houden van de vorderingen.
We hopen natuurlijk op een grote opkomst en mooi weer, zodat het weer genieten wordt.
Tot op ziens 9 mei!

Groeten,
Ineke Valster
Dag Ineke,

Het gaat weer beter met mijn gezondheid dus ben ik voornemens om van de partij te zijn.
Is er gelegenheid om de auto ergens in de buurt van het station voor een hele dag te parkeren?

groet,
Jan van den Berg
beste mensen,

Het rondje Groningen, zo je wilt het 'achtje' Assen komt er aan. Start 9 mei 10.00 uur vanaf het station in Assen. Komend weekend verwacht ik de lusjes van elk 30 km klaar te hebben.
De stop met koffie, thee en apple crumble (Sylvia Witteman variant) is bij mij thuis in Assen.

Parkeren kan nabij het station aan de van Riebeeckstraat, lokaal bekend als het voormalig veemarktterrein.

tot 9 mei, groet Jaap

Afbeelding
Ik denk niet dat ik zal komen. Zaterdag 8 mei is de Nationale Molendag, ik wil graag in de omgeving van Woerden fietsen, langs molens fietsen. Is al eerder twee keer verhinderd wegens treinstremmingen! Dus op zondag uitrusten!
Ik ben er! Leuk om es een keer een rondje Assen te doen.
Hoelaat vertrekken jullie uit assen?
Fietsen er ook nog mensen terug naar Groningen?

joost
verdwaler schreef:Hoelaat vertrekken jullie uit assen?
Fietsen er ook nog mensen terug naar Groningen?

joost
Start 9 mei 10.00 uur vanaf het station in Assen.

groet, J
Het leek ons heel leuk om eens vanuit Assen te fietsen, het is tenslotte de geboortestad van Geke. Maar we hebben helaas voor 9 mei alle andere afspraken.
Volgende keer maar weer.

groetjes van Geke en René
Helaas, of niet, maar die ochtend arriveer ik in Jeruzalem.
Wim
Wim schreef:Helaas, of niet, maar die ochtend arriveer ik in Jeruzalem.
Wim
Ik ken Jeruzalem (823 m hoog), de weg daarheen is zeer steil.... Een vriendelijke Israëlische vrachtwagenchauffeur zag mij op fiets omhoog zwoegen. Hij gebaarde dat ik met mijn hand aan de hoek van de laadbak mocht vasthouden en zo werd ik omhoog getrokken. Stoffige bedoening dat wel, want er lagen daar cementzakken op gestapeld.
Succes in de zeer boeiende Bijbelse stad Jeruzalem! Je mag met je fiets echter niet op het Tempelplein komen met die twee moskeeën.
Ik heb er laatst een half jaar gewerkt, dus ik ken de weg. De inderdaaad heel steile heuvels ten westen van Jeruzalem waren een half jaar lang mijn oefenterrein om te klimmen met mijn oude racefiets. Deze keer is het een kort werkbezoek, en helaas zonder fiets (hoewel helaas: het is inmiddels al weer heel erg warm). Wel deels ook weer naar die heuvels, maar nu alleen vanwege de archeologie.
Wim
Is de kant van het Centrum toevallig de kant van het busstation? Dit omdat het CS van Assen tamelijk centraal ligt (dus m.i. is het omringt door het centrum :P )
Beste mensen,

Het lukt me niet om erbij te zijn. Ik heb toegezegd om in te vallen in het plaatselijke tennisteam. Dom van me om niet de datum te checken, maar goed. Het zij zo.

Afgelopen week hebben we overigens geheel Drenthe gezien door 540 km over Drentse fietspaden af te leggen met het 'Rondje Drenthe' van de ANWB. Is een prachtige provincie met hele mooie weggetjes. Ik vermoed dat het komende rondje dan ook weer prachtig zal zijn en wens jullie veel plezier!
paul1987 schreef:Is de kant van het Centrum toevallig de kant van het busstation? Dit omdat het CS van Assen tamelijk centraal ligt (dus m.i. is het omringt door het centrum :P )
Paul, je aanname is helemaal goed. groet, Jaap
HansvanderVeeke schreef:Beste mensen,

Het lukt me niet om erbij te zijn. Ik heb toegezegd om in te vallen in het plaatselijke tennisteam. Dom van me om niet de datum te checken, maar goed. Het zij zo.

Afgelopen week hebben we overigens geheel Drenthe gezien door 540 km over Drentse fietspaden af te leggen met het 'Rondje Drenthe' van de ANWB. Is een prachtige provincie met hele mooie weggetjes. Ik vermoed dat het komende rondje dan ook weer prachtig zal zijn en wens jullie veel plezier!
Langs een ingekort achtje Drenthe is niet alles te zien. De bekende heidevelden met de onvermijdelijke schapen, beekdalen en vennetjes komen voorbij. Voor de liefhebbers van runderrassen, je weet immers maar nooit, reken op lakenvelder, piemonte en galloway. W.b architectuur naast de verstilde buurtschappen, esdorpen een modern landhuis. Het enige Berlage pand in Drenthe was helaas niet in het achtje op te nemen. En nee, geen hunnebedden:)

groet, Jaap
En oes Bartje? :P : even rechtuit vanuit het station.
w.s. meld ik mij morgenvroeg.
Reinder
HansvanderVeeke schreef:Beste mensen,
Is een prachtige provincie met hele mooie weggetjes.
Daswaar! 8)
En mits het morgenochtend niet, zoals vandaag , zo vies druilerig motregent, zijn Cilia en Marion ook weer van de partij. We komen met de trein van 10.02uur aan in Assen.
En voor Joost: terugfietsen naar Groningen is wat mij betreft zeker een optie.
Tot morgen.
Hey Jan en natuurlijk ook alle anderen,
Fijn dat het alweer zo goed met je gaat dat je morgen mee kunt fietsen. Ik hoop dat het weer een beetje meezit en we het droog kunnen houden. Jammer dat sommige mensen er deze keer niet bij kunnen zijn, maar we zo te zien blijft er toch een aardige groep over. Ik verheug me dan ook op een rondje in een nieuwe omgeving. Mensen, tot morgen 10.00 uur bij het station Assen.

Groeten,
Ineke Valster
Dat was weer een heel leuk dagje/rondje Groningen/Assen. Wat wonen er toch veel leuke, enthousiaste wereldfietsers in het Noorden! En toen was er een leuk plan gesmeed bij station Assen, om het volgende rondje uit te breiden naar een heel weekend, en toen bleek bij thuiskomst dat er een concert in Amsterdam in mijn agenda staat voor dat weekend. Kan ik niet!! Misschien kan ik me zaterdagavond nog aansluiten.