Hei,
'k Sta op het punt te vertrekken naar de Middelllandse Zee dus ben niet zo uitgebreid en kan voorlopig ook niet makkelijk internetten.
Yes, 21 mei vanuit Amsterdam de Hanzenstedenroute naar Lübeck gevolgd, overgevaren naar Denemarken, dagje Kopenhagen nachtboot naar Oslo, niet gereserveerd.
Via Hamar, Röros (Femunden Nationaalpark en met boot over meer naar Röros) naar Steinker. Kustrijksweg 17 naar Bodö, overgevaren naar Lofoten, op Vesteralen/Sandens overgevaren naar Senya, via Tromsö naar Olderdalen op de E6 verder omhoog.
In Lapland vind je overigens geen elanden (die leven in bossen) maar rendieren. En die wandelen dan ook regelmatig gezellig op de weg!
Op de terugweg ben ik vanuit Tromsö met bussen ( ook voor fiets betalen maar kan altijd wanneer plaats onder in de bus) naar Narvik gegaan. Niet gereserveerd. Verder met de trein; dag- en nachttrein mogelijk Reserveren is een stuk goedkoper maar voor mij niet mogelijk omdat ik nooit weet wanneer ik waar ben. Boot Oslo - Kiel en verder met auto ('k werd opgehaald).
Vliegen vanuit Oslo en misschien Trondheim directe vlucht.
Wild kamperen kan prima in Lapland maar wanneer je afhankelijk bent van campings is 65 km per dag niet altijd te doen. Overigens zul je regelmatig dagen hebben met veel hoogte meters. Doe maar voorzichtig met je heup. Dan maar een paar dagen langer er over doen.
Veel voorpret gewenst,
groeten Loes.