Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routes plannen in Google Earth, omzetten naar GPS - Forum Wereldfietser

Routes plannen in Google Earth, omzetten naar GPS

Ik heb een route gepland in Google Maps als aanpassing van een fietstocht in Spanje. De route heb ik opgeslagen zoals bekend als .kml bestand. Via verschilende forums heb ik converteerprogramma's geprobeerd; www.gpsies.com, www.gpsbabel.org, KML2GPX. Conversies naar .gpx bestanden lukken steeds, maar de route is niet in Mapsource te openen, zodat omzetten naar mijn Dakota 20 mogelijk wordt.
Heeft iemand een suggestie
:lol: Ook aan het tracks aan het intekenen? Bij mij klapte net de compu eruit en atuurlijk waren de laatste wijzigingen niet opgeslagen. :twisted:

Kan je de route echt niet opslaan in .gpx of .gdb via google earth?
Zo niet, gebruik dan een website als bikemap.net. Hier kan je o.a. de google earth kaarten gebruiken om in te tekenen en de tracks daarna als .gpx files downloaden. Deze kan je dan via je mapsources in je gps zetten. Succes!
Dank voor de link Blanche, had daar zelf eigenlijk nooit naar gekeken om te gebruiken. Daar ga ik maar eens wat mee intekenen voor dit jaar!
No thanxs! Tot vannavond bij Bike4Tra..!
Ben je nu bezig met de tocht voor morgen vanaf de paalkampeerplek? :wink:
John Kieskamp schreef:Ik heb een route gepland in Google Maps als aanpassing van een fietstocht in Spanje. De route heb ik opgeslagen zoals bekend als .kml bestand. Via verschilende forums heb ik converteerprogramma's geprobeerd; http://www.gpsies.com, http://www.gpsbabel.org, KML2GPX. Conversies naar .gpx bestanden lukken steeds, maar de route is niet in Mapsource te openen, zodat omzetten naar mijn Dakota 20 mogelijk wordt.
Heeft iemand een suggestie

Misschien helpt dit trucje, als dubbelklikken op het gpx bestand een foutmelding in mapsource geeft:
Sleep met de muis het gpx bestand naar een geopend venster in Mapsource. Soms leest ie 'm dan ineens wel. Updaten naar een laatste versie van Mapsource wil ook wel eens helpen.
Blanche schreef:No thanxs! Tot vannavond bij Bike4Tra..!
Ben je nu bezig met de tocht voor morgen vanaf de paalkampeerplek? :wink:
Nee, jij? ;) ik laat me verrassen... :)

Ben bezig met de fietsjunks-website en ik moet zo inpakken voor vanavond en vers stokbrood gaan scoren.. bent stront verkouden! daar moet champagne in zou ik zo denken!
Lekker off topic weer de dames :lol:
Maar dan weer on topic naar het inteken van tracks :wink: ; Nee ik ben bezig met mijn tracks voor Marokko en Douwe doet de fietsen nu. Dus heb ook geen tijd. Fietsen we morgen maar op de bonnefooi als Chantal en Marco het ook niet gedaan hebben :lol:
Hi,

kan dit soort geklets voortaan niet beter via de sms, msn, irc, skype oid? vervuild dit topic nogal... :? :|

Bas
Jammer van de prietpraat.
Voor diegenen die mijn vraag ook als probleem herkenden: via FIS (nu Europafietsers) kreeg ik de volgende website, http://www.gpsvisualizer.com/convert_input.
Deze site werkte uitstekend!