Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 12 juni : Koken op open vuur - Forum Wereldfietser

12 juni : Koken op open vuur

Ik heb me net bij Inge aangemeld voor het kookweekend op 12 en 13 juni. Zie hieronder voor meer informatie over het weekend.

Wie doet er nog meer mee en kunnen we een leuk tochtje uitzetten? Ik wil op zaterdag van Rotterdam naar Wilnis fietsen, maar iets anders is ook mogelijk.

Groeten,
Suzanne

*************************************

Zaterdag 12 juni 2010.

Er zijn legio branders op de markt verkrijgbaar om te gebruiken met gas of vloeibare brandstoffen, heel handig en snel. Soms is het ook heel leuk, gezellig en handig om te koken op open vuur voor het echte wereldfiets-gevoel.

Je kunt een lapland vuurtje maken (tussen twee boomstammen), je pan op de kooltjes zetten of gebruik maken van een driepoot om je pan soep te maken. Heb je een vis gevangen die niet in je minipannetje past dan kun je hem heerlijk maken op een paar hete stenen. Kortom stoer koken en lekker eten, wie doet er mee ?

wanneer : Zaterdag 12 juni, de cursus start om 17.00u.

waar : Natuurkampeerterrein Amstelkade, Amstelkade 61, 3648 KA, Wilnis

voor wie : Voor alle leden van de Wereldfietser die hun vaardigheden van het koken in de buitenlucht willen verbeteren. Minimaal 6 maximaal 12 cursisten.

Wil je alleen maar stoer eten en een rondje fietsen op zaterdag kan dat natuurlijk ook, al zullen we al wel een aanslag gepleegd hebben op de wijn voorraad :-).
Uiteraard kan je op de camping slapen om de volgende dag weer een lekkere fietstocht te maken. Tip: maak meteen plannen voor een fietsweekendje en doe een oproep op het forum bij Wereldfietser Activiteiten.

kosten : De ingrediënten worden door Inge ingekocht; reken op 15 euro pp (incl wijntje). Plus je eigen kampeergeld natuurlijk.

aanmelden : Geef je op bij Inge inge.meere@gmail.com
Het lijkt mij ongelooflijk leuk, maar gaan mijn pannetjes (hard geanodiseerde goedkope gelert pannetjes niet kapot of laat het vuur een zodanige aanslag achter dat het gewoon niet meer schoon te krijgen is?

Mocht ik meedoen, dan kom ik zaterdag en ga zondag weer weg, heb mijn verlofdagen al opgebruikt :) .
Pannen zonder anti-aanbak houden het langer uit op een open vuurtje.
over pannen gesproken bij extra-survival is een setje billy-cans te koop, zie hun site.

Mooi man, op vuur koken...

Maar ik ben toch meer van de gemakzuchtige en kook nog steeds op gas.
Gebruik al enige tijd een Honey Stove

http://www.qvist.nl/AA%20ADVERTENTIES/H ... 026701.jpg

In het begin wat zoeken hoe hij het beste werkt, maar eenmaal bekend werkt het ideaal
Alleen zit niet iedere camping te wachten op open-vuur
Hoi Suus,

ook ik heb het plan om vanuit Rotterdam naar Wilnis te fietsen. Lijkt me leuk om een mooi tochtje uit te zetten maar eerst ervaring opdoen met de beginnerstocht :)
maar mijn pannetjes worden dus wel onherstelbaar beschadigd? hmm, dan wacht ik tot ik volgend jaar een compleet andere brander plus pannenset koop en dan gebruik ik deze wel es een keer voor een open vuur kookcursus.
De roet maakt je pannen vuil, en dat krijg je moeilijk schoon. Qua hitte denk ik niet dat het echt kwaad kan, want een brander is immers ook heet (en waarschijnlijk heter, gezien de kooktijden).
M.a.w.: vuiligheid in de tassen door je mooie anti-aanbaksetje, terwijl je misschien nog kunt beschikken over "oude" pannen die vuil mogen worden (of koop bij de dumpzaak mess-tins voor € 5... :roll:)