Additionally, paste this code immediately after the opening tag: thalys - Forum Wereldfietser

thalys

Hoi kom er effe niet uit ,mijn vraag je fiets in de thalys binnen Nederland meenemen is dit wel of niet toegestaan ? en komt er nog een toeslag overheen ?
Hoi Rene,

Ja dat mag met de Thalys maar dan moet je wel even sleutelen zegt deze link
NS Highspeed schreef: Fietsen zijn aan boord van Thalys uitsluitend toegestaan als het voorwiel is gedemonteerd en de fiets is verpakt in een speciale fietshoes (max. afmeting 120x90 cm). De fiets wordt dan als bagage gezien. Een vouwfiets is toegestaan mits deze is ingeklapt en verpakt.
De Thalys en ICE kunnen alleen fietsen meenemen die opgevouwen :lol: in een doos passen met de afmeting 120 x 90 cm. De meeste vakantiefietsen komen niet aan die afmeting. Ook niet als je alleen het voorwiel eruit haalt. Ook voordrager / achterdrager / stuur en zadel demonteren. Dit lijkt mij niet erg prettig.

Groet Paul
okee dat is ook weer duidelijk,bedankt voor jullie snelle antwoorden ,rene.
Paul Snoeij schreef:De Thalys en ICE kunnen alleen fietsen meenemen die opgevouwen :lol: in een doos passen met de afmeting 120 x 90 cm. De meeste vakantiefietsen komen niet aan die afmeting. Ook niet als je alleen het voorwiel eruit haalt. Ook voordrager / achterdrager / stuur en zadel demonteren. Dit lijkt mij niet erg prettig.

Groet Paul
Paul dat is dus niet waar (zie onderstaand citaat). Maar goed daar ging de vraag niet over. Die ging over de Thalys. :wink:
NS Highspeed schreef:ICE reizigers mogen geen gewone fietsen mee nemen ook niet als ze gedemonteerd en verpakt zijn tenzij ze geheel in een koffer van niet groter dan 85 cm zijn gestopt. (dit geldt voor Nederlanders en Duitsers).
Klopt, je moet de fiets namelijk in een bagagevak stoppen dus vandaar deze maximale maten. Ik ben twee jaar geleden in de zomer met de trein en fiets naar montelimar in zuidfrankrijk gereisd. Tot aan parijs is het wel te doen maar als verder wilt en moet overstappen van parijs gare du nord naar gare de lyon zou ik je aanraden echt voldoende tijd te nemen om de fiets te monteren en weer te demonteren (wij hadden een uur maar omdat we de weg niet goed kenden en de montage ook niet vlekkeloos verliep misten we net de trein). Nog handiger is om in parijs op het station een fietsticket te regelen voor het tweede traject zodat deze in een speciale fietscoupe kan.
Blanche schreef:Hoi Rene,

NS Highspeed schreef: Fietsen zijn aan boord van Thalys uitsluitend toegestaan als het voorwiel is gedemonteerd en de fiets is verpakt in een speciale fietshoes (max. afmeting 120x90 cm). De fiets wordt dan als bagage gezien. Een vouwfiets is toegestaan mits deze is ingeklapt en verpakt.
anneloes86 schreef:Klopt, je moet de fiets namelijk in een bagagevak stoppen dus vandaar deze maximale maten. Ik ben twee jaar geleden in de zomer met de trein en fiets naar montelimar in zuidfrankrijk gereisd. Tot aan parijs is het wel te doen maar als verder wilt en moet overstappen van parijs gare du nord naar gare de lyon zou ik je aanraden echt voldoende tijd te nemen om de fiets te monteren en weer te demonteren (wij hadden een uur maar omdat we de weg niet goed kenden en de montage ook niet vlekkeloos verliep misten we net de trein). Nog handiger is om in parijs op het station een fietsticket te regelen voor het tweede traject zodat deze in een speciale fietscoupe kan.
Blanche schreef:Hoi Rene,

Beste Anneloes,

Je kunt het 'Parijs-probleem' , met diverse stations, ontwijken, door op Brussel-Zuid over te stappen op een TGV naar Zuid-Frankrijk
Is het niet bizar dat je in Duitsland in de ICE een fiets van 120x90 mag meenemen maar tot de Duitse grens in Nederland niet?
Actie naar de NS lijkt me gewenst!