De Fietsersbond heeft steun gekregen bij het streven om Brussel te blijven verbinden met in intercitytreinen waarin ook fietsen kunnen worden meegenomen.
De consumentenorganisaties in het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer heeft een advies uitgebracht dat is ondertekend door voorzitter Gerd Leers, inderdaad: tot voor kort burgemeester van Maastricht.
Zie het volgende bericht:
Fiets mee in trein naar Brussel
De Fietsersbond wil dat het ook in de toekomst mogelijk blijft fietsen mee te nemen in een intercity naar Antwerpen en Brussel. België en Frankrijk dreigen praktisch onbereikbaar te worden voor treinreizigers die hun fiets willen meenemen. (12-4-2010)
In de Thalys mogen geen fietsen mee wanneer ze niet gedemonteerd en verpakt zijn. Ook in de nieuwe hogesnelheidsverbinding via Breda naar Brussel zullen geen fietsen meegenomen mogen worden. Samen met andere consumentenorganisaties als ROVER, ANWB en Consumentenbond in het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) heeft de Fietsersbond daarom een andere oplossing voorgesteld.
Reizigers naar Antwerpen en Brussel moeten een behoorlijk alternatief krijgen voor de dure hogesnelheidstrein. Dit stellen de consumentenorganisaties die vertegenwoordigd zijn in het . De consumentenorganisaties voorzien hogere tarieven en gedwongen reservering als de Fyra naar België gaat rijden en de huidige Benelux-intercity verdwijnt.
De consumentenorganisaties in het LOCOV hebben advies uitgebracht over de toekomstige treinverbindingen tussen de Randstad en België. De organisaties hebben grote bezwaren tegen de huidige plannen die de reiziger in de dure treinen via de hogesnelheidslijn dwingen. Minister Eurlings heeft enkele jaren geleden met NS afgesproken dat de intercity Amsterdam - Brussel niet mag verdwijnen enkel en alleen om de winst van de HSL-treinen te verbeteren. Precies dat dreigt eind dit jaar echter wel te gaan gebeuren.
NS en HSA zijn van plan de grensoverschrijdende intercity op te heffen om alleen een stoptrein over te houden. Ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat denkt in die richting. De reizigers willen echter ook in de toekomst met een gewone trein tegen een redelijke prijs en zonder reserveringsplicht kunnen reizen, stellen de consumentenorganisaties. De intercity naar België zou daarom moeten blijven rijden en in ieder geval vanaf Den Haag een verbinding met België bieden. Ook voor reizigers die een fiets willen meenemen.
Voor het volledige advies: http://locov.nl/Images/Locov%202010-59% ... 275393.pdf
De consumentenorganisaties in het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer heeft een advies uitgebracht dat is ondertekend door voorzitter Gerd Leers, inderdaad: tot voor kort burgemeester van Maastricht.
Zie het volgende bericht:
Fiets mee in trein naar Brussel
De Fietsersbond wil dat het ook in de toekomst mogelijk blijft fietsen mee te nemen in een intercity naar Antwerpen en Brussel. België en Frankrijk dreigen praktisch onbereikbaar te worden voor treinreizigers die hun fiets willen meenemen. (12-4-2010)
In de Thalys mogen geen fietsen mee wanneer ze niet gedemonteerd en verpakt zijn. Ook in de nieuwe hogesnelheidsverbinding via Breda naar Brussel zullen geen fietsen meegenomen mogen worden. Samen met andere consumentenorganisaties als ROVER, ANWB en Consumentenbond in het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) heeft de Fietsersbond daarom een andere oplossing voorgesteld.
Reizigers naar Antwerpen en Brussel moeten een behoorlijk alternatief krijgen voor de dure hogesnelheidstrein. Dit stellen de consumentenorganisaties die vertegenwoordigd zijn in het . De consumentenorganisaties voorzien hogere tarieven en gedwongen reservering als de Fyra naar België gaat rijden en de huidige Benelux-intercity verdwijnt.
De consumentenorganisaties in het LOCOV hebben advies uitgebracht over de toekomstige treinverbindingen tussen de Randstad en België. De organisaties hebben grote bezwaren tegen de huidige plannen die de reiziger in de dure treinen via de hogesnelheidslijn dwingen. Minister Eurlings heeft enkele jaren geleden met NS afgesproken dat de intercity Amsterdam - Brussel niet mag verdwijnen enkel en alleen om de winst van de HSL-treinen te verbeteren. Precies dat dreigt eind dit jaar echter wel te gaan gebeuren.
NS en HSA zijn van plan de grensoverschrijdende intercity op te heffen om alleen een stoptrein over te houden. Ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat denkt in die richting. De reizigers willen echter ook in de toekomst met een gewone trein tegen een redelijke prijs en zonder reserveringsplicht kunnen reizen, stellen de consumentenorganisaties. De intercity naar België zou daarom moeten blijven rijden en in ieder geval vanaf Den Haag een verbinding met België bieden. Ook voor reizigers die een fiets willen meenemen.
Voor het volledige advies: http://locov.nl/Images/Locov%202010-59% ... 275393.pdf