Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: Santos Travelmaster (nieuw) - Forum Wereldfietser

Te Koop: Santos Travelmaster (nieuw)

Wegens privé-omstandigheden te koop: een nieuwe Santos Travelmaster 2.6. Framemaat 21-inch. Kleur: geannodiseerd zwart met rode Rohloff naaf. Custom built in februari 2010.

Nieuwprijs zonder zadel en pedalen: 2782 euro (zoals ik hem gekocht heb). Ik verkoop hem met Brooks B17 zadel titanium (nieuw: 190 euro) en een paar pedalen. De fiets heeft na aankoop de afstand Amsterdam – Otterlo gereden, zo’n kilometer of 50 dus. Een pracht van een fiets. Normale levertijd bij Santos is een week of zes.

De fiets komt uiteraard compleet met aankoopbon en alle officiële documenten bij aankoop, zoals de papieren van de Rohloff-naaf.
Ik vraag er 2500 euro voor. Dat is een voordeel van ruim 300 euro, het zadel meegerekend. En geen wachttijd. Ik ben 1,86 meter lang (man), dus dan weet je of de frame-maat goed is. De pen van de voorvork is nog niet op maar gezaagd, dus het stuur kan nog afgesteld worden op de juiste hoogte. Zoals gezegd, afgezien van een korte testrit is de fiets helemaal nieuw en ongebruikt.

Belangstelling? Twijfel? Kom gerust eens langs in Amsterdam (loopafstand Centraal Station; bij Stopera). Ik kan eerst een paar hi-res foto's sturen en een lijst van de exacte specificaties. Reageren kan op: peterjanhaas@gmail.com
Misschien is het te privé, maar ik vraag me af waarom je zo'n prachtige fiets al na 50 km weg doet?
Wat is het voordeel van een rode rohloff naaf. Lijkt mij zo opvallend.

Mario
mario schreef:Wat is het voordeel van een rode rohloff naaf. Lijkt mij zo opvallend.
Het voordeel is ook het nadeel, het is opvallend, wat natuurlijk leuk kan zijn en op sommige fietsen zonder twijfel ook mooi, maar wat niet ideaal is in het kader van diefstalpreventie.

Ik ben 1.83 m, zou 21 inch dan de goede framemaat zijn? (Ik weet natuurlijk dat je om zeker te zijn moet passen, maar het is een kwestie van een indicatie te hebben.)
Of 21 inch een goede framemaat is, is altijd de vraag. Ik ben zelf ook 1.83 meter, maar had vroeger 20 inch als moutainbike, ook wel 58 cm bij een andere fietsen.

Heb ook wel vraagtekens waarom deze aanbieding en waarom deze via hier te koop aangeboden wordt. Let wel dat het hier om het aantal berichten 1 is van dit forumlid.

Rutger
Rutger schreef:Heb ook wel vraagtekens waarom deze aanbieding en waarom deze via hier te koop aangeboden wordt. Let wel dat het hier om het aantal berichten 1 is van dit forumlid.
Begrijpelijk. Maar als er een factuur bij is, dan lijkt me dat erg geruststellend. (Zonder factuur zou ik er geen seconde over denken om een bijna nieuwe tweedehandsfiets te kopen, want dat 'klopt' sowieso niet.)
enne Rutger,...

zijn naam is Haas.....

groeten Fokko
Rutger schreef:Of 21 inch een goede framemaat is, is altijd de vraag. Ik ben zelf ook 1.83 meter, maar had vroeger 20 inch als moutainbike, ook wel 58 cm bij een andere fietsen.

Heb ook wel vraagtekens waarom deze aanbieding en waarom deze via hier te koop aangeboden wordt. Let wel dat het hier om het aantal berichten 1 is van dit forumlid.

Rutger
Beste Rutger,

Wil je overstappen op Santos?
"Prive-omstandigheden " kunnen zorgen voor een totaal niet verwachte wending in je leven. Er staat een mailadres bij, dus kun jij je twijfels gewoon persoonlijk aan Peter Jan voorleggen.
Nee hoor Bert,
Ik wil niet overstappen op Santos. Mijn Roadmaster bevalt me prima.
Rutger
is deze op basis van de santos scc 01/02?
ik dacht dat de Scc 01 aan de basis lag voor de travelfietsen.
Nog een vraagje.
Bij verkoop vervalt toch de garantie, of is die bij santos overdraagbaar?
Ondertussen ben ik eigenaar van deze prachtige fiets. Ik begrijp het wantrouwen van sommige mensen tegenover zulke 'koopjes', maar er enkel op basis van het feit dat de verkoper hier slechts één post had geplaatst veronderstellen dat er iets 'fouts' aan de hand is, is ook gevaarlijk. Zoals Bert aangaf, privé-omstandigheden kunnen soms tot zulke beslissingen leiden. En hoewel ik het verhaal van de verkoper hier natuurlijk niet uit de doeken ga doen had hij wel een erg aannemelijke uitleg. En dit forum is natuurlijk de meest logische plek om zo'n fiets te koop aan te bieden.

Daarnaast had hij ook al de papieren van de fiets (en van de Rohloffnaaf), dus was ik voor ik tot de koop overging 100% zeker dat alles in orde was.

Daarnaast heb ik me geïnformeerd bij de vakantiefietser en Santos over o.a de garantie, en dat bleek ook geen problemen op te leveren.

Dus heb ik - na een korte proefrit en enige twijfel - deze fiets gekocht. Of het de beste aankoop was die ik kon doen, dat zal de toekomst uitwijzen, maar een Santos is sowieso 'goed materiaal'.

Ondertussen heb ik er zo'n 130 km opzitten (nog niet veel, maar ik heb de fiets dan ook maar een week, waarvan ik 3 dagen ziek ben geweest). Naar de juiste instelling moet ik nog wat zoeken, waarschijnlijk ga ik het stuur nog wat laten zakken, maar gezien dat het verkorten van de voorvork inhoudt, wil ik daar nog even met wachten.

Het eerste wat me opvalt is hoe stijf deze fiets is. Zowel in de positieve zin (de fiets geeft geen krimp, ook niet met +20 kg bagage) als in de negatieve (met hard opgepompte banden geeft de fiets elke bultje door).
Ik stel dan ook vast dat de banden Marathon Dureme 2,0/50 mm wat druk betreft nogal nauw luisteren (bij gebruik op verharde ondergrond). Iets te veel druk en het comfort is ver te zoeken, iets te weinig druk en de rolweerstand schiet de lucht in. Hebben andere vergelijkbare ervaring met deze band of ligt dat zuiver aan de fiets?

Voorlopig zal de fiets vooral voor woon-werkverkeer gebruikt worden en voor een groot deel van de andere functionele fietskilometers die ik jaarlijks doe (zo'n 7000-8000 km/jaar), maar met zo'n fiets kan het natuurlijk niet anders dan dat ik er in de toekomst ook werkelijk met op uittrek en wat verdere oorden opzoek.
@ pjhaas Sterkte!

@ Revanho Gefeliciteerd met je aankoop!

@ Rutger Wat een wantrouwen en SBS 6-nieuwsgierigheid. Bah!!!! Als iemand de papieren erbij levert, dan weet je je dat de fiets niet gestolen is. Waarom dan nog vragen naar de reden. Voor ons allemaal kan een dag komen dat we net een nieuwe fiets hebben aangeschaft en dat we dan er nooit meer op kunnen fietsen. 1,5 jaar geleden heb ik zelf nog in een dikke maand gedacht dat het mij overkomen was. En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen in mijn omgeving (waar het gelukkig ook goed mee is gekomen). Wat gaat de reden jou aan? Zeker omdat je niet op zoek bent naar een nieuwe Santos.

@ Fokko. Haas?, goede Grap! :lol:
@ Blanche! 100% met je woorden eens!
Persoonlijk zou ik nooit een Santos Travelmaster rohloff kopen, omdat de meerprijs voor Rohloff maar liefst 1500 euro is ten opzichte van Deore. Bij Fahrradmanufaktur is dat 1100 euro.
Verder is het bezwaar van veel reisfietsen dat ze geen geveerde voorvork hebben. Er wordt beweerd dat dit voor stalen fietsen niet zo nodig is, maar we hebben het hier over alu. Ik lees over allerhande comfortklachten. Tja, €2700 betalen en dan oncomfortabel fietsen....

NB. Ik hang mijn bagage aan een Santos SCC 002, ook alu, maar wel voor geveerd (Magura). Gaat prima en ik heb geen comfortklachten. Deze mtb tweedehands gekocht voor 250 euro. De goedkoopste reisfiets op het Wereldfietserforum!?