Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano link 7/8 speed - Forum Wereldfietser

Shimano link 7/8 speed

Hallo,

Heeft u het wel eens geprobeerd ?
Om deze link te openen als je alleen bent en geen alien met 2 paar armen ...

Het is me wel gelukt hoor maar vraag niet hoe ...
Om de ketting te buigen heb je dus twee handen nodig, en dan moet je met iets het sluitinkje eraf wippen ...

Als iemand een handige methode weet hoor ik het graag.

Of een andere methode om geregeld de ketting los te maken om deze te reinigen; ik vind de PowerLink van sram veel beter maar die past niet op de shimano HG 70 ketting.
Ik zweer bij Wippermann Connex kettingen, vanwege de kwaliteit, maar ook vanwege het gemak waarmee ze opengaan.
Wim
lars de wit schreef:Hallo,

Heeft u het wel eens geprobeerd ?
Om deze link te openen als je alleen bent en geen alien met 2 paar armen ...

Het is me wel gelukt hoor maar vraag niet hoe ...
Om de ketting te buigen heb je dus twee handen nodig, en dan moet je met iets het sluitinkje eraf wippen ...

Als iemand een handige methode weet hoor ik het graag.

Of een andere methode om geregeld de ketting los te maken om deze te reinigen; ik vind de PowerLink van sram veel beter maar die past niet op de shimano HG 70 ketting.
1) ketting aan een kant op een tandwiel laten zitten, dan heb je houvast
2) Ik geloof niet dat deze schakel zo betrouwbaar is als de ketting scheef loopt
3) Het is geen Shimano schakel, maar een van KMC
4) Waarom zou een Sram schakel niet passen?
5) ik vind een connex schakel beter
m-gineering schreef:
lars de wit schreef:ik vind de PowerLink van sram veel beter maar die past niet op de shimano HG 70 ketting.
4) Waarom zou een Sram schakel niet passen?
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar er is ergens een maatverschil en het lukte daardoor niet.
Leon
Thanks Marten, punt 1 vind ik een handige.
Weet je ook toevallig of die connex sluitschakel ook op een shimano HG 70 past ?
Zoals Leon zei zitten er soms minieme verschillen tussen kettingen waardoor genoemde sram schakel niet op de shiamano HG past, bij mij niet althans ...
KMC geeft de kettingen vrij!!,maar er past echt géén wippermann verbindschakel op een HG70,ook géén verbindschakel van sram op de HG70
DPJD schreef:KMC geeft de kettingen vrij!!
Ehh, wat bedoel je hiermee ???
m-gineering schreef: 3) Het is geen Shimano schakel, maar een van KMC
Kwam niet al het Shimano kettingspul van KMC?
( en de pedalen van Wellgo etc. )
Ik heb ook zo'n ketting en ben ook niet blij met het schakeltje. Het lukt me niet om die schakel ongeschonden los te krijgen. Ik heb verbindingsschakels van Sram én KMC geprobeerd, maar beide pasten net niet. Heb daarom maar een paar originele Shimano schakeltjes gekocht.

KMC Missinglink is toch anders:
Afbeelding
Frank schreef:Ik heb ook zo'n ketting en ben ook niet blij met het schakeltje. Het lukt me niet om die schakel ongeschonden los te krijgen. Ik heb verbindingsschakels van Sram én KMC geprobeerd, maar beide pasten net niet. Heb daarom maar een paar originele Shimano schakeltjes gekocht.

KMC Missinglink is toch anders:
Afbeelding
je moet de sluitschakel natuurlijk wel uitzeken op de inwendige breedte van de ketting. Als je een ketting met sluitschakel koopt heeft de leverancier dat al gedaan en betaal je niks extra voor zo'n schakel. Los zijn ze som's onredelijk prijzig.

En nee, je kunt ze niet eindeloos blijven gebruiken: als de ketting af is is de sluitschakel ook versleten
KMC heeft ook 2 mooie tools voor kettingen,voor het openen en sluiten ervan.
Lars, waarom koop je niet gewoon een scram ketting?

Mario