De tovenaar schreef:En anders online bij conrad.nl. Verzendkosten kan je deels besparen mbv een coupon code (google maar).
Btw, 2x stukken enkelzijdig klittenband kan je toch makkelijk aan elkaar plakken?
Conrad zou een optie zijn maar aangezien het wat mij betreft geen haast heeft en ik toch binnenkort naar ACE wil.
Wat betreft het haakjes en lusjes kant rug aan rug aan elkaar plakken. Dat is geprobeerd, maar helaas was de trekkracht van de klittenband bevestiging steker dan de lijm verbinding. Naaien heb ik niet getest, maar der verkoper op de markt vertelde dat naaien met de machine niet wil vanwege dat de naald er niet door zou kunnen stoten.
arnob schreef:Hoe lang moeten de stukjes zijn? Ik heb hier nog een 15 meter liggen; smal (12mm) weliswaar, maar het zal wel voldoen.
Ik meet ongeveer 33cm omtrek, dus denk dat 40 a 45cm per stukje lang zat zou moeten zijn. De breedte ervan zal niet zoveel invloed hebben denk ik.
Alien schreef:Sportzaken hebben ze vaak wel als bandjes om skies mee samen te binden. Met reclame voor de zaak, dus gratis. Anders maakt in elk geval Vaude reflecterende arm-/enkelbanden.
.tsooJ
Klinkt ook als een interresante optie, de lijst met mogelijke vrije verkrijgbaarheid voor creatieve oplossingen word steeds groter. Moet je alleen wel even zorgen dat de band precies zo lang is als de omtrek van je been/enkel. Ik vermoed namelijk dat daar een vaste maat in is, en alleen de eerste en de laatste vier centimeter klittenband is.
willem.m schreef:Gewoon even naar de naaiwinkel (of hoe zoiets ook weet), en je haalt 1m vrouwtjes- en 1 m mannetjesklittenband en bent voor 2 euro klaar. Daarvoor kun je 5 bandjes 'maken' (dwz aan elkaar haken en klaar is kees), meteen genoeg reserve. Blijft goed zitten, ik spreek uit ervaring.
Hoe bedoel je het aan elkaar haken? Als je de lusjes kant aan de haakjes kant verbind, dan zit het toch aan de andere kant van je been "verkeerd om"? Of zit ik nu niet goed genoeg na te denken.
Hmmm nog even zitten denken. Ik denk dat ik het begrijp. Je wil de lusjeskant aan de haakjes kant voor plusminus 4 centimeter vastmaken, dan half rondje om het been / de enkel doen, en dan de lusjes onder en de haakjes er overheen. Ik geloof dat jij een stuk slimmer bent dan mij, ik zal maandag me bij de action melden voor een setje lusjes en haakjes klittenband en deze methode even proberen.