Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ipod laden met pedalpower - Forum Wereldfietser

Ipod laden met pedalpower

Onlangs een pedalpower gekocht (accupack die geladen wordt door naafdynamo) voor GPS en onderweg laden van o.a. mobiele telefoon en ipod.
Nu blijken mijn ipod nano (5th gen.) en ook een gewone ipod niet geladen te worden door een volle accu. Op alle uitgangen staat de benodigde 5 V. Leverancier begrijpt het niet, bij hem werkt het wel, en heeft het probleem aangekaart bij de producent. Het lijkt erop dat het laden door de ipod wordt geblokkeerd.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voorhanden?
Weet je zeker dat de accu van de PP vol is? De spanning blijft bij veel accu's tot vlak voor het einde redelijk gelijk (moet je ook nog belast meten, met een weerstand ertussen). De stroom is niet zo makkelijk te meten maar misschien kun je de accu van de PP op het lichtnet laden, om helemaal zeker te zijn?
Ben geen expert, heb ook geen PP noch I-Pod, maar ik word zo langzaamaan wel ervaringsdeskundige met de Oregon en de E-Werks. Sterkte :) Frank
Hallo Rene

Ik heb/had een soortgelijk probleem met mijn ipod 5th generatie en een solio charger.
Ik heb hiervoor een rechtstreekse laadkabel maar de ipod 5th gen. laad daarmee niet.

Mijn oude ipod classic kon ik zo laden maar voor ipod 5th gen heb ik het volgende truukje uitgehaald.
Eerst een verloopje naar USB en daar de kabel aan die normaal tussen ipod en computer zit.Deze oplossing werkt bij mij wel...

Han
Bedankt voor de reacties.
Leverancier heeft inmiddels overlegd met de PP-producent in Australie en deze geeft aan dat bij de nieuwe generatie Apple produkten een extra beveiliging ingebouwd is waardoor er niet wordt opgeladen als het oplaadvoltage ook maar iets afwijkt van een bepaalde bandwijdte.
Een nieuwe PedalPower V4i die eind januari 2010 is uitgekomen is hierop aangepast.
Als je dus met dit doel een PP aanschaft moet je goed informeren of deze hiervoor geschikt is.
Ik stuur mijn PP terug naar de leverancier, deze wordt daar gecontroleerd op eventuele fouten en dan zal bekeken worden wat de beste oplossing is.