Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HEMELVAARTTREKTOCHT - Forum Wereldfietser

HEMELVAARTTREKTOCHT

Amigos de la bici,
Het programma van de Hemelvaarttrektocht is iets gewijzigd. Bij nader uitpluizen van de route bleek de afstand van Oudenaarde naar Breskens die gepland stond op zondag 16 mei toch te lang was. We gaan dus niet naar Oudenaarde en staan dus ook niet op de Kompascamping aldaar in de nacht van 15 op 16 mei.
In plaats van naar Oudenaarde vertrekken we op 15 mei vanuit Geraardsbergen door de Vlaamse Ardennen terug naar Gent, waar we op de camping overnachten en op zondag 16 mei gaan we via een andere route dan de heenreis terug naar Breskens.

Het programma wordt nu:
woensdag 12 mei: in de middag en avond aankomst op Strandcamping Groede: inderdaad, aan zee. C.A. 5 km van de boot bij Breskens. Bij de veerhaven is een parkeerterrein.
donderdag 13 mei: om 11 uur 's morgens vertrek (zodat deelnemers ook nog die morgen aan kunnen komen) naar Gent over o.a. Maldegem (met Café Zottekop).
Overnachting op camping Blaarmeersen, vlakbij de stad.
Vrijdag 14 mei: via het pontje bij Schellebelle en de Grote Markt van Aalst langs de Dender naar Geraardsbergen. Zonder bagage de Muur op, Manneken Pis begroeten en Mattentaart eten. Overnachten op een groepsveldje bij de jeugdherberg.
Zaterdag 15 mei: door de Vlaamse Ardennen met een stop in Brakel over o.a. het mijnwerkerspad terug naar Gent. Voor berggeiten die het mijnwerkerspad te vlak vinden kunnen een paar extra colletjes ingelast worden. Wederom overnachting op camping Blaarmeersen.
Zondag 16 mei: langs de Lieve via Eeklo, Kaprijke (met het lakenbleekveld) en IJzendijke naar de Veerboot van Breskens.

Meer informatie staat op de site van de Wereldfietser bij "Activiteiten".

Ik had begrepen dat iemand op eigen titel al trekkershutten had geboekt. Probeer de hut in Oudenaarde te annuleren en een hut van de extra nacht in Gent te boeken.
Beste mensen,

Er komen van diverse kanten signalen dat de belangstelling voor de Hemelvaarttrektocht groot is. Graag wil ik daarom weten of er voldoende plaats is gereserveerd op met name de eerste camping in Groede aan Zee bij Breskens op woensdagavond 12 mei.

Stuur a.u.b. een bevestiging naar: b(punt)sitters(apenstaartje)pz(punt)nl

Groetjes,

Bert
Het weer lijkt redelijk te worden!

http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Gent/4054720

John.
Er lijkt veel belangstelling voor de Hemelvaarttrektocht van de Wereldfietser naar de Vlaamse Ardennen : veel oude bekenden, maar opmerkelijk ook veel nieuwe belangstellenden, die voor het eerst met de Wereldfietser op stap gaan. Lijkt uitstekend te voldoen aan het doel van onze trektochten: fietsers bij elkaar brengen en het bieden van gezelligheid. Deelnemers willen graag in een passende groep: de een wil wat sneller en de andere wil het rustiger. Daarom is er ook de keuze uit diverse groepen.
Door de belangstelling zijn er nog een paar groepsbegeleiders nodig. De route is uitgezet, maar soms is wat coordinatie ontzettend handig. Wie vindt het leuk om een snelle groep, een fotogafiegroep, een terrassengroep of een easy-going-groep te begeleiden?

Geef even een signaal.

De groeten uit Portugal, maar ik ben ruim op tijd terug,

Bert
en wie wil matjes testen voor ons tijdschrift?
zie hier: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=12579
Beste Mensen,

Het is me toch gelukt om terug te komen uit Lissabon, ondanks de vulkaanas en de Paus.
Op donderdag is het Hemelvaart en dan zijn in dit deel Zeeland de supermarkten dicht. Op de camping is een kampwinkel. Niet ver van onze camping zijn campings met grotere winkels. Je kunt dus donderdagmorgen voor vertrek nog wel wat inkopen doen. We vertrekken om 11:00 uur om aankomers nog de mogelijkheid te bieden zich aan te sluiten. Waarschijnlijk wordt dat i.v.m. aankomst van de boot vijf minuten later. Door het late vertrek zijn we te laat in Maldegem voor de Spar. Deze supermarkt sluit om 12:30 uur!
Zorg dus tijdig voor je aankopen!
Vergeet geen geldige legitimatie mee te nemen: paspoort of I.D.-kaart. Dat is verplicht als je naar Belgie gaat en op de camping van Gent vraagt men er na.

Tot morgen,

Bert
Hoi Bert,

Dan heb je meer mazzel gehad dan wij.
Ik kan niet bij de tocht zijn. We hebben vier dagen gereisd en 10 uur gebust om uiteindelijk vanochtend om 3.00 uur thuis te komen vanuit Marokko Dus ik mis de hemelvaarttocht en Douwe zijn tourtocht in Maastricht. Ik hoop dat jullie nu een supertocht aan het rijden zijn. De volgende keer zijn we er weer bij!

Douwe en Blanche
Bert bedankt!!!!
fantastische route, fantastisch gezelschap, en van donderdag tot en met zondag super lekker weer gehad.
Bert, alles was tip top geregeld!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten, John & Gudy.
Zijn er al foto's beschikbaar? Dan kunnen we op de voorpagina een impressie weergeven (plus een klein verslagje, als iemand dat wil schrijven).
johntelleman schreef:Bert bedankt!!!!
fantastische route, fantastisch gezelschap, en van donderdag tot en met zondag super lekker weer gehad.
Bert, alles was tip top geregeld!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten, John & Gudy.

Ha die Gudy en John,

Graag gedaan! Heb jij een fraaie foto van de inhuldiging van het nieuwe pakje van de enige, echte Manneken Pis voor op het forum.

Groetjes,

Bert
jimvdberg schreef:Zijn er al foto's beschikbaar?
Dan hier de eerste foto's:
http://www.leonpoels.nl/fotografie/hv2010
(Voor op de homepage. Andere publicatie alleen mét naamsvermelding, alleen binnen de club + blad)
Groetjes,
Leon
Prachtige foto's Leon!
Chapeau!
Nog meer foto's van een super leuk weekend:

http://www.flickr.com/photos/johntellem ... 5969/show/
Let op het eerste cafe van Leon....

Groeten,

John & Gudy
Leuke foto's John en Gudy....nu baal ik nog meer dat ik er niet bij kon zijn door die stomme IJslanders! :wink: