Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TuiFly.com - Forum Wereldfietser

TuiFly.com

Luchtvaartmaatschappij: Tuifly.com
Traject: Düsseldorf - Sal (Kaapverdische eilanden) - Düsseldorf
Datum: maart 2010
Vervoerstarief fiets: €25 per enkele reis buiten overige bagage om (ingecheckte bagage max. 20 kg. per persoon; handbagage max. 6 kg.)
Toegepaste verpakkingswijze fiets: fiets gedemonteerd in een fietstas.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, online
Ervaringen: afhandeling probleemloos. Geen gedoe met lucht uit banden laten. Wel is op de heenweg het buitenste kettingblad beschadigd. Het stuk schuimplastic dat ik er omheen had gedaan was gespleten. Op de terugweg is de derailleur beschadigd. Die had ik gedemonteerd op de heenweg (wat zeer aan te raden is bij een fietstas), maar uit gemakzucht op de terugweg helaas niet.
Luc
Wat voor fietstas heb je?

Gerd
Deze van Rose
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=17098

Nadeel is dat hij geen bodemplaat heeft voor extra bescherming, maar voordeel is dat deze tas daardoor enigszins opvouwbaar en achterop de fiets te transporteren is. Je moet wel de fiets flink demonteren als je niet het risico van beschadiging van de derailleur wil lopen zoals gebleken. Ook het stuur moet er uit. Je kunt er extra bagage bijproppen en omdat het een 'gewone' tas is (alleen maar groot) kom je er wrsch. makkelijker zonder aparte betaling voor de fiets mee weg :-)

Leek ons wel handig vanwege de binnenlandse vluchten. De tas achterop van het vliegveld van Sal naar Espargos getransporteerd en weer terug. Idem dito voor de 10 km van het vliegveld van Mindelo op São Vicente naar de stad. De tassen hebben we op São Vicente in een hotel achtergelaten. Van daaruit de boot naar Santo Antão en de tas op de terugweg weer opgehaald.
Normaal stop ik de fiets in een doos en neem voor de terugweg een rol noppenplastic mee.
Luc