Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lidl:Fietsatlas Nederland Zuid - Forum Wereldfietser

Lidl:Fietsatlas Nederland Zuid

Hi,

Bij mij in de buurt verkoopt de Lidl alleen de Fietsatlas NL Noord.
Wie kan voor mij Fietsatlas NL Zuid op de kop tikken?????

Alvast bedankt, Marianne
Ik ga er zometeen heen, zal kijken of Zuid er tussen ligt.
Mij benieuwen of je zuid genoeg woont, bij ons lagen ook alleen maar gidsen voor het noorden.
Mm, 't zit net te ver uit de buurt om er even om te gaan. Als de actie volgende week dinsdag/woensdag nog loopt, kan ik eens kijken. (Een werkloze kan drukke dagen hebben!) Of misschien maandag, mocht ik de Lidl tegen komen in Rosmalen.
In Driebergen was alles weg. Helaas...
Jarno,

Jammer, maar in iedergeval bedankt voor de moeite!!

Volgens mij heeft de Lidl de gidsjes geografisch verdeeld want ik ben alleen maar noordgidsen tegen gekomen boven de grote rivieren, dus als iemand beneden de de grote rivieren...................
Ik zat op de fiets boven de rivieren, anders was ik wel even gaan kijken hier...
:)
Geen Lidl langs de route Rosmalen-Nijmegen-Zwolle-Oisterwijk. Geld de actie morgen ook nog? Dan kan ik even kijken.
Robertjan schreef:Geen Lidl langs de route Rosmalen-Nijmegen-Zwolle-Oisterwijk. Geld de actie morgen ook nog? Dan kan ik even kijken.
Bij Lidl is het meestal 'zolang de voorraad strekt'. En soms, als er heel veel voorraad was, wordt het na een aantal weken onaangekondigd nogmaals in de winkel gelegd.
Marianne schreef:Hi,

Bij mij in de buurt verkoopt de Lidl alleen de Fietsatlas NL Noord.
Wie kan voor mij Fietsatlas NL Zuid op de kop tikken?????

Alvast bedankt, Marianne
In de Lidl in Uithuizen zijn alle fietsatlassen te koop. Alleen op de omslag van NL Noord staat de molen in spiegelbeeld fout afgedrukt! Molens zijn altijd linksomdraaiend, de moderne stroomturbines ver buiten beschouwing gelaten.
Martin,

Ik weet niet wanneer je bij de Lidl in Uithuizen bent geweest, maar toen ik er afgelopen zaterdag was hadden ze geen enkele fietsatlas meer, niet van Noord nederland en niet van zuid nederland

groet, roosje
Martin E. van Doornik schreef: Molens zijn altijd linksomdraaiend, de moderne stroomturbines ver buiten beschouwing gelaten.

Martin,

Hoe zie je aan een foto van een molen welke kant hij opdraait :?
HansvanderVeeke schreef:Hoe zie je aan een foto van een molen welke kant hij opdraait :?
Op dezelfde manier als je aan een vliegtuigvleugel kunt zien welke kant het uit moet vliegen.
Althans in de verleden tijd, want (citaat nu.nl) "Schiphol gaat definitief dicht" 8) :? .
Leon
roosje schreef:Martin,

Ik weet niet wanneer je bij de Lidl in Uithuizen bent geweest, maar toen ik er afgelopen zaterdag was hadden ze geen enkele fietsatlas meer, niet van Noord nederland en niet van zuid nederland

groet, roosje
Pech gehad, ik heb ze een dag ervoor wel gezien maar niet gekocht. Ik heb al zoveel landkaarten in huis.
Expresso schreef:zó beter, jongens?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... De_Kat.jpg
Klopt helemaal, dat hóórt zo!
HansvanderVeeke schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Molens zijn altijd linksomdraaiend, de moderne stroomturbines ver buiten beschouwing gelaten.
Martin,
Hoe zie je aan een foto van een molen welke kant hij opdraait :?
Als zeer ervaren molenliefhebber én gediplomeerde molenaar (heb een Nederlandse en een Duitse molenaarsdiploma in bezit) kan ik in één oogopslag zien of een molenfoto verkeerd-om afgebeeld is. Werkzaam op een drukkerij heb ik al heel vaak moeten ingrijpen om een door de klant geleverde foto goed terug te spiegelen! Je gaat ook geen fietsfoto's plaatsen met de ketting aan de linkerkant?
Wanneer je vlak voor een wiekenkruis staat, bestaat de onderste wiek uit een roede met links het hekwerk en rechts de smalle windborden. Bij bepaalde wieksystemen zijn de roeden gestroomlijnd, waardoor de windborden overbodig zijn. In het noorden van ons land komen vaak jaloeziekleppen inplaats van zeilen voor. Niet één molen in Nederland heeft rechtsomdraaiende wieken. In het buitenland soms wel. Bijvoorbeeld een handjevol in heel Duitsland, met als dichtstbijzijnde voorbeeld de standerdmolen van Papenburg, niet ver over de grens in Emsland.
Een tip: op zaterdag 8 mei a.s. is de Nationale Molendag, ga dan eens een molen bezoeken!

Afbeelding
Dit is de molen van Den Andel met jaloeziekleppen, op de foto rechts sta ik tarwe te malen (1993).
De neergelaten lange vangstok links van de kap wijst erop dat de rem los zit en de molen draait.

Afbeelding
De standerdmolen van Papenburg met "verkeerd-om" draaiende wieken (2009).
Martin E. van Doornik schreef: Als zeer ervaren molenliefhebber én gediplomeerde molenaar ...
Dank je voor de uitleg. Als klein jongetje heb ik een keer aan mijn vader gevraagd om een foto van een draaiende molen te maken :oops:
Krijg het nu nog steeds te horen op verjaardagen :roll:
Martin E. van Doornik schreef: Je gaat ook geen fietsfoto's plaatsen met de ketting aan de linkerkant?
Misschien nog een domme vraag:
Is er een (goede) reden waarom de ketting altijd aan de rechterkant zit?
Als je ketting tijdens het fietsen er af loopt, kun je je fiets aan de kant zetten en kun je, terwijl verkeer zonder hinder kan passeren, de ketting er weer op leggen.
Had de ketting aan de linkerkant gezeten, dan zou je het verkeer wat in de weg zitten. :roll:
HansvanderVeeke schreef: Misschien nog een domme vraag:
Misschien omdat de meeste mensen rechtshandig zijn :wink:
HansvanderVeeke schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Je gaat ook geen fietsfoto's plaatsen met de ketting aan de linkerkant?
Misschien nog een domme vraag:
Standaard vorm van schroefdraad is rechtsom vast. Dan is een tandwiel op de achternaaf met de ketting rechts simpeler

En Artisten zitten nergens mee
Afbeelding
m-gineering schreef: Standaard vorm van schroefdraad is rechtsom vast.
enne ... waarom is dat ? :wink: