Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tent, slaapzak en matje - Forum Wereldfietser

tent, slaapzak en matje

dag mensen,

ik ben op zoek naar materiaal.

dit is wat ik zou kopen. (sommige zaken kan ik tweedehands kopen,sommige zaken einde reeks en dus merkbaar goedkoper)

TENT:
tweedehands: Hilleberg Nammatj Gt (2 of 3) (300 euro)
nieuw: lightwave g2 ioniX (300 euro

Slaapzak
MacPac Escapade 700 (ebay voor 90 euro) (comfort 2°c)
zijden binnenzak

slaapmatje
big agnes (ik weet nog niet welk model. maar neo air is te luidruchtig voor mij en dons matjes van exped hoef ik ook niet, ik hou van een dik 7.5 cm luchtmatje, en big agnes is niet zo duur)

wat denken jullie van de selectie ? drie seizoen, als ik de winter in ga, extra thermish ondergoed en zijden binnenzak.

dankjewel mensen
Een of tweepersoons?
W
ik verondstel dat je die vraag stelt voor de tent ,

ik ga met twee trekken, soms alleen,
maar ik hou van ruimte (uiteraard een hilleberg 3 voor mij alleen is te groot)
Als slaapzak zou ik in deze omstandigheden de voorkeur geven aan een eenpersoons dekenmodel met dons vulling. Met een isohoes onderlaken zoals van Bever of Tatteljee maak je er voor weinig geld een tweepersoons slaapzak van die ook nog eens licht en compact is. Nog lichter en goedkoper is gewoon een tweepersoons katoenen lakenzak kopen en er zelf passende ritsen aan naaien (of bij een naaiatelier aan laten zetten). Wel heb je dan redelijk goed isolerende matjes nodig. Ik denk dan aan de nieuwe Exped synmat basic, die niet alleen veel goedkoper is (iets van 70 euro), maar ook nog eens flink lichter (660 gram) en wat compacter.
Wij hebben een Hilleberg Nammatj 3 GT en dat is een heel ruime en betrouwbare tent, maar ook wat zwaar. Je moet wel opletten dat je niet te lang bent, omdat de achterkant nogal schuin is en je slaapzak aan het voeteinde tegen de binnentent aan kan komen.
Wim
dankjewel wim,

ik zou ook liever voor een dekenmodel gaan omdat ik dan wat meer plaats heb voor de benen, (ik slaap nogal gemakkelijk met opgetrokken been). Maar een duo slaapzak is geen optie voor mij, of althans wie met mij moet slapen, ik ben geen rustige slaper en als je dan in dezelfde slaapzak ligt, dan ga je niet veel rust kennen. waarom ik die macpac zou nemen is dat die goedkoop online te krijgen is, voor minder dan de helft van de winkelprijs (90 pond versus 225 euro winkel), en het is ook dons hoor. zal nog even rondzien voor een dekenmodel.

die matjes, wel die exped synmat basic lijkt me een goed matje te zijn. ik wil absoluut geen gekraak horen tijdens mijn gedraai snachts. (ik ga nog even rond kijken, want een big agnes is dacht ik niet duurder, of ik vergis mij, maar wel iets dikker).

tent: ik veronderstel dat een twee personen tent rond de 3kg weegt, wil je lichter dan 2.5kg dan gaat de prijs enorm omhoog. op de fiets kan het me weinig schelen dat de tent 3kg weegt, indien je gaat trekken (te voet) tja dan maakt het wel wat meer uit. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik mijn fiets als pakezel beschouw, want de ezel die erop zit mag trappen; maar dat ik gewoon geen 250 euro extra wil uitgeven om een super light tent te hebben).

die hilleberg is weg (op ebay, ga het wat in het oog houden). maar indien ik nieuw moet kopen zal het die lightwave worden, alleen is die kleur: lichtblauw niet super. als je ergens wild kampeert zien ze dat misschien iets te snel staan, dan is een groene hilleberg wel een stuk safer.

doei
fille
Denig heeft momenteel een aanbieding voor de G2 Ultrix. De lichtere, duurdere, en groene broer van de Ionix.
In Engeland kan 'ie ook goedkoper verkregen worden.
dankjewel robertjan

die tent is iets te duur voor me, maar die site die je geeft is echt heel goedkoop.
kan daar zelf een G2 trek xt kopen voor minder dan 300 euro, dan wordt het moeilijk om aan de verleiding te weerstaan

merci