B&M E-Werk en GPS lijken een handige combinatie, nooit meer batterijen verwisselen, zou je denken. Maar helaas. Wat bij laders met ingebouwde accu-buffer, zoals de Zzing, goed functioneert blijkt met de E-werk niet, of moeizaam te werken.
Wanneer het wiel stopt en de dynamo ophoudt stroom te leveren klaagt de GPS over een ontbrekende externe stroombron. Je hebt dan een paar seconden om aan te geven dat de GPS moet voortgaan op batterijen. Zodra je weer optrekt detecteert de GPS de externe stroombron en moet er wederom binnen enkele seconden een vergelijkbare keuze worden gemaakt. Erg omslachtig allemaal, en achteraf eigenlijk helemaal voorspelbaar De E-Werks heeft geen interne buffer.
Batterijen opladen mbv de E-Werks is natuurlijk goed mogelijk en waterdicht is het allemaal wel, in tegenstelling tot de Zzing.
Een waarschuwing voor allen die over een GPS en dynamolader nadenken.
Frank Bueters
Wanneer het wiel stopt en de dynamo ophoudt stroom te leveren klaagt de GPS over een ontbrekende externe stroombron. Je hebt dan een paar seconden om aan te geven dat de GPS moet voortgaan op batterijen. Zodra je weer optrekt detecteert de GPS de externe stroombron en moet er wederom binnen enkele seconden een vergelijkbare keuze worden gemaakt. Erg omslachtig allemaal, en achteraf eigenlijk helemaal voorspelbaar De E-Werks heeft geen interne buffer.
Batterijen opladen mbv de E-Werks is natuurlijk goed mogelijk en waterdicht is het allemaal wel, in tegenstelling tot de Zzing.
Een waarschuwing voor allen die over een GPS en dynamolader nadenken.
Frank Bueters