Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Big Apple banden Burley dlight, welke maat? - Forum Wereldfietser

Big Apple banden Burley dlight, welke maat?

Hallo
Ik lees dat het wordt aangeraden om de banden van de Burley te vervangen door Big Apples. Welke maat en dikte van de Big Apple moet ik dan nemen en wat past?

Gr
Jeroen
Dat wist ik niet, interessant. Met andere woorden, ik heb geen info voor je. Maar waarom wordt het aangeraden?
jgense schreef:Hallo
Ik lees dat het wordt aangeraden om de banden van de Burley te vervangen door Big Apples. Welke maat en dikte van de Big Apple moet ik dan nemen en wat past?

Gr
Jeroen

20"= 406mm velgen, dus kun je kiezen uit 50 en 60mm. Als de 60mm past (qua breedte en ruimte tussen carroserie en spatbord) zou ik die nemen, als dat te breed is zijn er Schwalbe Silento's in 47mm die de helft kosten

Kijk ook naar de binnenband, als dat nu een smalle is zou ik een bredere monteren.

Net zo hard oppompen dat de kar net niet meer vervelend waggelt
Waar heb je dat gelezen?
Wat heb je precies gelezen?
Welke maat banden heb je momenteel?
Gr. Roger.
Roger,
door big apples te monteren ,zou het wat comfortabeler zijn en wat meer dempen
voor de kinderen in de fietskar. Vandaar
Ja die extra vering is mooi meegenomen bij zo'n kinderkar. Big Apples zijn bovendien banden met een lage rolweerstand. Dat is niet te versmaden als je een kar trekt.
Wim
jgense schreef:Roger,
door big apples te monteren ,zou het wat comfortabeler zijn en wat meer dempen
voor de kinderen in de fietskar. Vandaar
Ah, vandaar. Ik heb geen Big Apples, maar wel de bandenspanning bewust laag. Inderdaad voor het extra comfort.
Wij hebben de banden van de Burley (zitten standaard zeer goedkope rommel banden van kenda op) vervangen door Big Apples 60mm. Past makkelijk, aangezien er geen spatborden etc omheen zitten.
Wij hadden dit gedaan om voor meer demping te zorgen en onze pasgeboren (2 maanden oude) baby erin te kunnen vervoeren (wij hebben geen auto).
Ik denk dat dit goed geslaagd is.
20 2.0 is dat dan 50mm breed?
Snap ff de breedte van de band niet bij die bandmaten..
jgense schreef:20 2.0 is dat dan 50mm breed?
Snap ff de breedte van de band niet bij die bandmaten..
Ja. Hier schuilt wel wat luiheid in. We zouden eigenlijk allemaal in mm's moeten werken. Maar 26 of 28 inch ligt zo lekker in de mond. Daarentegen is mm voor de breedte weer gemakkelijker te onthouden. Dus mixen we zo verschillende standaarden door mekaar om het voor de leek moeilijker te maken. :lol:
2.0 is twee inch breed, ofwel 50 mm. In werkelijkheid ligt het nog weer wat anders, want geen band haalt de opgegeven breedte. Een Big Apple van 50 mm is in werkelijkheid vaak zo'n 45 mm, afhankelijk van de velg.
Wim
Ik zou dan ook zeker voor de 60mm gaan. Hoe breder hoe beter in dit geval. Er zit niet echt een nadeel aan volgens mij.
Voor zo'n kar niet, als het inderdaad past. Ik zou dus ook voor het extra comfort van de 60 mm gaan. Op een fiets vind ik de 60 mm versie echter wat zompig rijden.
Wim
Nu nog winkel /webshop vinden die ze heeft.
Bike4travel.nl kan ze in ieder geval leveren.
ik zie mijn maat niet op hun site staan maar wellicht kunnen ze ze bestellen.
Ja, dat kunnen ze. Ik heb ze ook daar vandaan. :wink:
Ik heb ook Big Apples gemonteerd onder de Burley D'Lite. Ik meen de 50mm versie (2.0 inch). Maar houd er wel rekening mee dat de rem dan niet meer werkt tenzij je de banden nogal zacht houdt.

Bij onze Burley heb ik daarom de remmen schuin afgezaagd om zo meer ruimte te maken en dus toch de rem te kunnen gebruiken.
Ik gebruik de rem eigenlijk nooit. Maar ik vind het nog wel te gebruiken (met 60mm), alleen moet je het niet helemaal uittrekken die hendel, want dan druk je je wielen kapot.
Dus wat nu nemen 50mm of 60mm breedte?
Als ik het goed begrijp passen beiden en werkt bij beiden de rem niet meer?