Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ferrymaatje en/of fietsmaatje gezocht >IJsland - Forum Wereldfietser

Ferrymaatje en/of fietsmaatje gezocht >IJsland

Hallo,

:arrow: Gezocht: ferrymaatje en onafhankelijk fietsmaatje voor (een deel van) de tocht op IJsland.

Mijn naam is Floris en ben een man van 25 jaar. Ik ben helemaal gek van fietsvakanties en doe dit altijd in mijn eentje, tot nu toe voornamelijk in Scandinavië, met als ultieme favoriet Lapland. Afgelopen zomer had ik in Finland voor korte tijd een Russisch maatje en dat vond ik een leuke afwisseling.
Grote onoverzichtelijke steden vol met chaos mijdt ik liever zoveel mogelijk (tenzij niet anders kan uiteraard) en doe liever dorpjes en uitgestrekte wildernissen aan.
Verder ben ben ik natuur hobbyfotograaf en zal in IJsland helemaal op m'n plek zijn.

:idea: Komende zomer is mijn basis plan om in mijn eentje door IJsland te trekken per fiets. Ik stap op de ferry in (waarschijnlijk) Hanstholm (DK). Op IJsland begin ik met fietsen vanaf de haven van Seyðisfjörður. De route ligt nog niet exact vast, deze ligt pas vast als het gereden is. Ik wil wel langs het noordelijk deel van IJsland, maar zo min mogelijk via weg 1, deze weg houd ik als opschietertje. Het ruige binnenland schuw ik niet, ik bekijk per weg wat ik befiets-aanvaardbaar vind en welke niet. Mijn vakantiefiets is een omgebouwde mountainbike met brede grove banden. Onderweg wil ik ook af en toe wandeltochtjes maken, kijk maar of je mee gaat of niet.
Vertrek datum is nog onbekend.

:arrow: Als eerste lijkt het me prettig om een bekende te hebben tijdens de lange ferry reis, zodat ik daar niet helemaal alleen op die ferry hoef te zitten, dit vind ik namelijk de meest eenzame periodes in m'n reizen.
Ik heb al wel ervaringen zonder bekenden, ik red me wel maar met iemand anders die ook fietst lijkt me veel leuker :) !

( :arrow: )Als tweede (optioneel) lijkt het me ook leuk om stukken met een ander op te kunnen fietsen. Op basis zoals ook wel gebeurd als je elkaar zomaar tegenkomt en toevallig dezelfde kant op gaat. Volledig zelfstandig dus en onafhankelijk. Voor in elk geval een gedeelte van de fietstocht.

Ik verneem graag reacties per dit topic of PB.
Dinsdag 27 juli vertrek ik met de ferry vanuit Hanstholm (DK).

Wanneer er iemand/mensen is/zijn die dit lezen en op dezelfde dag vertrekken verneem ik dat graag.

Het lijkt me leuk om andere IJsland fietsers op de ferry te ontmoeten!
VERZOEK OM EEN REISGENOOT IS INGETROKKEN