Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Specialized Sequoia wereldfiets - Forum Wereldfietser

Specialized Sequoia wereldfiets

Te koop Specialized Sequoia uit 1993 (van fietsvogel-2). De fiets heeft half Zuid-Europa gezien en vertoond dan ook wel wat gebruikssporen. Frame en vork zijn strak. Er zijn geen valpartijen of ongelukken mee gebeurd. De afgelopen 15 jaar zijn er geen lange tochten meer op gefietst. Altijd goed onderhouden, op tijd nieuwe ketting/tandwielen, maar de laatste tijd weinig gepoetst.
De shifters gaan nogal zwaar. Wellicht is schoonmaken/smeren voldoende, maar misschien moeten ze wel vervangen.

Fiets met zeer comfortabele rijeigenschappen. Verschillende extra onderdelen mee te leveren, maar een voordrager heb ik niet meer. Frame gebouwd met lichte butted chroommolybdeen (chromo) buis. Framemaat 57 cm. Shimano deore LX groep. Dubbel gebuste Mavic achtervelg. 3 bidonhouders. De shifters gaan zwaar en zijn aan een goede schoonmaakbeurt toe, wellicht aan vervanging.
http://link.marktplaats.nl/327663324
"Wat gebruikssporen" is toch heus iets anders dan wat ik op de foto zie. Die fiets is goed gebruikt. Was de LX-groep uit 1993 niet al zwart? De Gazelle die ik in 1993 kocht had wel een volledig zwarte LX-groep.
Leon
Mmh ik krijg de indruk dat ik de fiets mooier voorspiegel dan hij is? :oops: Dat is niet de bedoeling hoor. Er is zo'n 5000 km op gefietst met bepakking en dan waarschijnlijk nog zoiets aan dagtochtjes. Daarnaast is hij 17 jaar oud en dan krijg je 'wat gebruikssporen' ja. :? Maar het is een hele fijne fiets en nog te jong om te sterven. Met een flinke onderhoudsbeurt waar vast het een en ander moet worden vervangen kan hij zeker nog 10.000 km mee. :wink:
Hai fietsvogel,

Is het nog wat geworden met die verkoop? :lol:
Mijn vrouw rijdt zo graag op mijn Sequoia, dat een tweede een echte optie is.

Ik hoor/lees graag van je!

Erwin