Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mountainbiken in Kyrgystan - Forum Wereldfietser

Mountainbiken in Kyrgystan

Ik ben een alleenstaande enthousiaste wielrenner van 30 jaar en ben op zoek gegaan naar een avontuurlijke fietsvakantie voor komende zomer.

Ik heb een mooie reis gezien naar Kyrgystan (of Kirgizië). Het is 22 dagen mountainbiken in een land waar nog weinig toerisme is. Het gaat om de volgende reis: http://ecotour.kg/content/blogcategory/138/156/ (14 juli-4 augustus 2010).

Het is een stevige reis met veel klimmen.

Alleen is er nog niemand anders die zich heeft ingeschreven voor deze reis.
Daarom ben ik op zoek naar mensen die het leuk vinden om een heel ander land te zien vanaf de fiets.

Geïnteresseerd? Laat het mij weten!
Hallo msluis, wij zijn vorig jaar in Kyrgyzstan geweest, weliswaar bepakt met fietstassen, maar het was een mooie ervaring!

Het is een land wat je overigens ook goed zelf kunt bereizen, mocht je het leuk vinden om je hebben en houwen eens mee te zeulen. Vriendelijke mensen, mooi landschap en eindeloos veel paarden!

Mocht je het leuk vinden, een foto-impressie van onze reis: Kyrgyzstan

Succes met het vinden van een reisgenoot!
Alleen is er nog niemand anders die zich heeft ingeschreven voor deze reis.
Vorig jaar is een vriendin van me mee geweest met deze reis en toen waren ze met slechts twee deelnemers. Zal nog wel goedkomen dus.

Sjors
Hoi Fietsjunkie,

Wat een prachtige foto's! Ik krijg nog meer zin om te gaan.

Groeten,

Michiel
Hoi msluis,

Ik wil ook die kant op deze zomer.
De groep van V&F vond ik wat groot.
Bij biketracks vond ik een mooie reis waarin elke dag gefietst wordt.
Zelfde probleem, ik ben de enige.
Ik zoek ook een ongeveer leeftijdgenoot (33) voor de reis.

groeten, Joep
Kyrgyzstan, een prachtig en veilig fietsland!
Overweldigende natuur.
Wildkamperen is geen probleem, overnachten bij mensen thuis vaak ook niet.
Aardige en gastvrije mensen.
Zie de foto's en onze route op onze website: www.xs4all.nl/~berdua
Ga er niet heen als je van lekker eten en een espresso op een mooi terrasje houdt. Maar voor de rest: top!
Hoi!

Fietsen is Kirgizie is leuk en makkelijk. Er zijn wel wat bergen die zijn alleen maar mooi en uitdagend. Kamperen is nergens een probleem ook niet bij mensen thuis, of in een tentje in de tuin. Het is makkelijk zelf te bereizen.
Wij hebben in 2009 in Kirgizie gefietst (hah en kwamen de fietsjunks nog tegen!!!)


Veel plezier

Remco

voorbijdepolders.nl
Ik heb onlangs ook geinformeerd naar deze reis.
Wij hebben 2 tickets geboekt naar Almaty om van daaruit zelfstandig een reis te maken door Kirgizie. Nu de situatie daar plotseling is omgeslagen leek het ons niet meer verstandig daar zelfstandig te gaan fietsen, vandaar...
Een van onze alternatieven is het aansluiten bij een georganiseerde reis. Maar de veiligheid blijft een puntje. Hoe denken jullie daarover?

(Kosten is nog een ander puntje ;-)
Ik denk zelf dat de problemen (ik hoor er nog weinig over) zich vooral afspelen in de hoofdstad. De mensen in het land, de boeren, de geitenhoeders etc. die moeten gewoon werken om te leven.

Wij zijn destijds ook in Almaty gestart en zo Kyrgyzstan in gefietst, ik verwacht dat je weinig zult merken van de ongeregeldheden.

Er is toch ook geen negatief reisadvies?

Buiten dat, zeg ik altijd zoiets wat te maken heeft met soep en heet eten.. :roll:

Gewoon genieten, het is een prachtig land met supervriendelijke mensen!
indrukwekkend om te zien op tv.... al dat gedoe. Ik zou het goed in de gaten houden via lokale nieuws zenders, of via engelstalige internationale nieuwsbronnen of engelstalige russische nieuwsbronnen. In Bishkek wonen veel expats en je zou eens kunnen googlen..... en vragen aan de lokale expats.
thorntree van Lonely Planet, onlinen kijken wie er recentelijk is geweest en wat haar bevindingen waren.
shakura guesthouse heeft een goede staff, die je zou kunnen vragen.
boven dit alles kijken op de site van buitenlandse zaken. Wij waren vorig jaar in Iran tijdens de verkiezingen, er vielen veel doden in de hoofdstad, wij hebben niets vernomen en voor ons was er niets aan de hand.
verder voorzie ik geen problemen in de bergen, de boeren blijven hun werk gewoon doen. Ik zou wel even goed informeren naar Jalabad en Osh.

Veel reis plezier!

remco
Vanwege de aanhoudende onrust in het land heb ik besloten deze reis uit te stellen.
Bedankt voor alle reacties!
Jammer, ik hoop dat je een leuk alternatief hebt kunnen vinden om zo toch te genieten van een prachtige fietsvakantie. :wink:
Verstandig!!!!!

veel plezier met een andere keuze!

remco