Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdozen kopen - Forum Wereldfietser

fietsdozen kopen

misschien handig om een lijstje aan te leggen op welke luchthaven fietsdozen te koop zijn? Ik heb de indruk dat meer en maar maatschappijen dat tegenwoordig vragen wat betreft indekking van schade. Zelf voel ik me daar ook zekerder bij.
Vorig jaar heb ik 4 dagen lang alle fietshandelaars en sportwinkels afgeschuimd alvorens een doos te vinden, en dan was het sukkelen om in de luchthaven te geraken. Ik ben een voorstander van inpakken op de luchthaven zelf.

op volgende luchthavens zijn dozen te koop:
- Schiphol, bij KLM
- Geneve, bij gate 80
isabellev schreef:Op volgende luchthavens zijn dozen te koop:
- Schiphol, bij KLM
Ik dacht dat je bij de KLM uitsluitend een fietsdoos kunt kopen, als je met de KLM vliegt.

Gerd
GerdC schreef:Ik dacht dat je bij de KLM uitsluitend een fietsdoos kunt kopen, als je met de KLM vliegt.
Zou kunnen, maar in elk geval zijn er in de bagagekluizenkelder (onder aankomsthal 1) voor iedereen fietsdozen te koop voor € 23.
isabellev schreef:misschien handig om een lijstje aan te leggen op welke luchthaven fietsdozen te koop zijn? Ik heb de indruk dat meer en maar maatschappijen dat tegenwoordig vragen wat betreft indekking van schade. Zelf voel ik me daar ook zekerder bij.
Vorig jaar heb ik 4 dagen lang alle fietshandelaars en sportwinkels afgeschuimd alvorens een doos te vinden, en dan was het sukkelen om in de luchthaven te geraken. Ik ben een voorstander van inpakken op de luchthaven zelf.

op volgende luchthavens zijn dozen te koop:
- Schiphol, bij KLM
- Geneve, bij gate 80
- Paris Charles de Gaulle, aan de Air France-balie in het ronde terminalgebouw. De fietsdoos kostte mij € 5,34 maar de doos is slechts 87 cm hoog, terwijl mijn zadel 110 cm hoog is. Hiervoor een gat in de bovenkant gemaakt.
- San Francisco Int'l Airport, bij Delta Airlines, de doos is in de vervoersprijs van mijn fiets naar Amsterdam begrepen (US $ 75,–). Overgestapt op New York JFK, mijn fiets kon direct naar het andere toestel overgebracht worden.
Mij heeft men verteld om geen fietsdoos te gebruiken maar de gehele fiets te wikkelen in plastiekfolie.

Dit omdat men met een doos nogal ruw zou omgaan.

De kans zou er anders in bestaan dat men de (fiets)doos in de laadruimte plaatst en de rest van de ladig er mogelijks bovenop stapelt.
Als men de fiets in folie wikkelt en de zwakke delen extra inpakt zou dit geen problemen geven.
De wielen wel vrijlaten !
Zo kan men dan duidelijk zien dat men met een fiets bezig is.

Zo heeft men mij toch verteld op de beurs te RETIE.

Grtz,
Ik heb het dozentijdperk achter me gelaten. Verpakken in plastic is lichter, denk aan de nieuwe bagageregels van KLM, waarbij je fiets mogelijk dan gratis mee kan. Een doos is soms ook lastig gratis te krijgen en om nu de volle mep te betalen....
Maar als ik een nieuwe fiets van €3000 zou hebben weet ik het nog niet.
De ene keer dat we plastic gebruikten ging het goed. Benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Alle keren dat de fietsen in het vliegtuig zijn meegegaan (intussen 6 keer retour) verpakt in een stevige met tape dichtgepakte plastic zak. (industrieel afval zak van 140 x 200 cm). Tot op heden maar 1x wat schade de kooi van de derailleur licht verbogen maar ter plaatse te repareren.

Paul
Douglas schreef: Zo kan men dan duidelijk zien dat men met een fiets bezig is.
Ja, dat zeiden ze met die plastic 'fietsenhoes' ook... nou, ik heb mijn - netjes in plastic verpakte fiets - het vliegtuig in zien gaan. De kasten van kerels zagen toch echt wel dat het hier om drie fietsen ging. Echter, KABAM!! met veel geweld op de band en nog een flinke sjor na toen de fiets eraf leek te glijden. En ik zat achter het raampje te kijken en kon niets doen... De schade viel mee, maar het maakt die bagagemannen dus niet zoveel uit wat het is, als het maar snel het vliegtuig in kan... Ook ervaring met dozen. Kwamen er vol scheuren uit, maar had toch het gevoel dat het wat degelijker was. Heb nu alvast een doos bij de fietsenmaker gehaald (gooien ze anders toch bij het oud papier), moet alleen nog bedenken hoe we precies op Schiphol geraken...
ga naar een fietsenzaak en vraag een doos waar een nieuwe fiets in zat.
hij is het kwijt en je hebt een goeie doos.
beste waar een elektrische fiets in zat die zijn vaak groter en steviger.

macel
Als je de doos helemaal platvouwt, kun je hem goed oprollen en met een extra spanband achter bovenop binden. Ik heb er 20 km mee naar de luchthaven gefietst, geen probleem...
ingridm schreef: moet alleen nog bedenken hoe we precies op Schiphol geraken...

Als je de doos helemaal platvouwt, kun je hem goed oprollen en met een extra spanband achter bovenop binden. Ik heb er 20 km mee naar de luchthaven gefietst, geen probleem...
wingeltje schreef:ga naar een fietsenzaak en vraag een doos waar een nieuwe fiets in zat.
hij is het kwijt en je hebt een goeie doos.
macel
En een beetje creatief met plakband, karton en tips van vakantiefietser Eric :lol:
http://www.ericopdefiets.nl/2007Thailan ... c2227.html
New York (Newark)

Alleen bij Continental zijn dozen verkrijgbaar($25) maar ook een beperkte voorraad, je kan beter je eigen doos in de stad scoren vermoed ik, verder waren ze erg vriendelijk bij Continental (bij KLM/Delta wilde ze niks van zo'n ding met twéé wielen hebben).
Afgelopen zondag vanaf Girona gevlogen, waar geen doos te scoren was. En we hadden er geen zin in hoor, al dat geknutsel en geknip en geplak met wat los karton. Als er 6 koffers op je derailleur terecht komen helpt een beetje plastic of karton ook niet zoveel (als 't geen grote doos is). Dus trappers eraf, zadel omlaag, stuur om, banden leeg en hup 't vliegtuig in. Is best goed bevallen.
ingridm schreef:Afgelopen zondag vanaf Girona gevlogen, waar geen doos te scoren was. En we hadden er geen zin in hoor, al dat geknutsel en geknip en geplak met wat los karton. Als er 6 koffers op je derailleur terecht komen helpt een beetje plastic of karton ook niet zoveel (als 't geen grote doos is). Dus trappers eraf, zadel omlaag, stuur om, banden leeg en hup 't vliegtuig in. Is best goed bevallen.

Ook een grote doos helpt niet zoveel. Die worden door de beladers vaak gezien als tussenlaag. Eerst een partij koffers, dan de doos er plat bovenop en vervolgens er een paar loodzware Samsonites bovenop. De werkelijke gedachte van de luchtvaartmensen is dat een fietsdoos er in de eerste plaats niet is om je fiets te beschermen, maar om te voorkomen dat je fiets andere bagage beschadigt.