Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op Pad Biking - Forum Wereldfietser

Op Pad Biking

per 12 maart heeft op pad er een nieuw tijdschrift bij. Op Pad Biking.

http://www.oppadbiking.nl/
Heeft dat nog gevolgen voor de gewone Op Pad? :roll:
Lijkt op Bike&Trekking.
Of is dit blad overgegaan in Op Pad biking?
Ik zie een beetje dezelfde artikelen (Graubunden, die nodigen menig 'reisjournalist' uit, kost zo'n blad niks) en zie ook een zelfde fotograaf.

Ik ga het natuurlijk wel even in kijken in de Bruna...kopen vind ik wat overdreven voor een blad vol gesponserde persreisjes.(vooroordeel, dat heb ik natuurlijk nog niet gezien) Maar misschien is wat afwisselender/creatiever dan B&T maar ik ben meer een Wereldfietser-lezer :D
Nope, blijven 2 bladen, verschijnt in eerste instantie 2x per jaar.
En nee, is niet van dezelfde makers als Bike&trekking.

Sta er zelf ook in... altijd leuk! :lol:

klikkerdeklik!
Veselijke titel. 'Op Pad fietsen' is zeker niet 'cool' genoeg :evil:
En als je hem koopt, kun je zelfs meeklussen met Eric :lol:
@Erik: Duidelijke instructie, maar de uitleg van de werking van de NBTII is erg mager ...
@Eric: Duidelijke instructie, maar de uitleg van de werking van de NBTII is wel erg mager ...
arnob schreef:@Eric: Duidelijke instructie, maar de uitleg van de werking van de NBTII is wel erg mager ...
Zo te zien is het een gewone cassette afnemer en niet de NBTII
Sorry, ik zie het al staan. De veel voorkomende akkefietsjes vooraf/thuis oefenen voorkomt dat je het onderweg moet uitdokteren.

Gideon (die eindelijk onder eigen naam durft te posten)
Hallo Gideon,

hij heeft de NBT2 alleen kort laten zien, maar niet hoe je ermee je cassette los moet maken, dit was aan het eind voordat hij de fiets omdraaide.
Eric Schuijt schreef:En als je hem koopt, kun je zelfs meeklussen met Eric :lol:
Wat heerlijk! Klussen aan een nieuwe, schone en niet vastgecorrodeerde fiets met precies de juiste en handige gereedschappen!
Leon
Tja, ik moet toegeven dat ik het met een gewone ring of steeksleutel nooit voor elkaar gekregen heb de boel los te krijgen. Bij mij zaten de cassettes altijd veel steviger vast. Gelukkig is het al weer heel wat jaren geleden dat ik een gebroken spaak heb gehad. Dat was een machinaal gebouwd wiel. Van de handgebouwde wielen is er de laatste tien jaar geen enkele spaak gebroken, ook niet op de tandem.
Wim
Beetje vreemde actie om de kettingzweep te gebruiken als je de sluitring vastdraait. In die richting werkt het freewheel!
Heeft iemand het blad eigenlijk al gelezen?
Ik heb blad nog niet gelezen. Ben benieuwd naar de reacties.

Ik heb zelf het artikel over "fietsen in Tsjechie" geschreven.

Overigens werd alleen de vliegreis van deze tocht gesponsord om maar een misverstand uit de weg te ruimen en betaalde ik zelf voor de kampeerovernachtingen en maaltijden.

Groeten,

Rutger
Hans van Lent schreef:Heeft iemand het blad eigenlijk al gelezen?
Ik heb een proefabo genomen. Bijna 7 euro voor 2 nummers. Eens kijken wat het is en of het en aanvulling op de B&T is, of een herhaling.
Rutger schreef:Ik heb blad nog niet gelezen. Ben benieuwd naar de reacties.

Overigens werd alleen de vliegreis van deze tocht gesponsord om maar een misverstand uit de weg te ruimen en betaalde ik zelf voor de kampeerovernachtingen en maaltijden.
Waarom moest je vliegen Rutger? Waren alle nachttreinen naar Praag al volgeboekt?
keesswart schreef:
Rutger schreef:Ik heb blad nog niet gelezen. Ben benieuwd naar de reacties.

Waarom moest je vliegen Rutger? Waren alle nachttreinen naar Praag al volgeboekt?
Vliegen moest niet, maar wel sneller. Als journalist met heel veel vlieguren per jaar ben ik natuurlijk niet echt milieubewust, maar die discussie wordt ergens anders op dit forum ook gevoerd.

Rutger
Nee dus nog niet gelezen. Ik kan oordelen voordat ik iets gezien heb :lol:

Rutger goed dat je t ff meldt. Ik vind het niet erg als zo'n blad de onkosten voor de schrijver/fotograaf dokt maar ben zelf niet zo'n fan van die door toeristenbureaus gesponsorde reisjes. Nou ik vind het niet erg maar ik vind het dan niet nodig om voor een tijdschrift te betalen. En dan zie ineens in allerhande bladen een reis naar b.v. Graubunden.
Toen ik in de redactie van de Wereldfietser zat, zag ik daar die reisjes ook binnenkomen. Volgens mij deed de redactie daar bijna nooit iets mee, trouwens.
Ik vind het niet erg journalistiek om gesponsord op reis te gaan. (Maar het is natuurlijk wel leuk dus neem het niemand kwalijk ofzo)
Ik althans ben het hartgrondig met Marieke eens dat gesponsorde journalistiek geen journalistiek is.
Wim