Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Extra flexibele remkabel bij gebruik Travel Agent? - Forum Wereldfietser

Extra flexibele remkabel bij gebruik Travel Agent?

Ik heb me laten vertellen dat als je een Travel Agent gebruikt (om V-brakes te gebuiken in combinatie met een racestuur), dat je dan eigenlijk extra flexibele remkabels nodig hebt. Nu had ik op mijn fiets gewone remkabels gemonteerd en die zijn inderdaad na twee jaar gebroken ter plaatse van de Travel Agent, dus ik vermoed dat er wel enige waarheid in zit.

Welke remkabels kan ik het beste gebruiken voor gebruik met zo'n Travel agent?

Marten?


Afbeelding

Travel Agent
Of voor iets van 20 euri de speciale tektro grepen voor v brakes?
Als je kabel breekt door die Travel Agent zou dat voor mij inderdaad een reden zijn om de remgrepen aan te passen. Scheelt gewoon een in principe overbodige tussenschakel die voor problemen kan zorgen.

Die Tektro RL 520 Aero V Brake Levers (goedkoper en beter dan de DiaCompe's) heb ik in Nederland niet kunnen vinden, maar via SJS Cycles had ik ze vorig jaar voor minder dan dertig euro in huis. Bevallen uitstekend.
Peter Rodenburg schreef:Ik heb me laten vertellen dat als je een Travel Agent gebruikt (om V-brakes te gebuiken in combinatie met een racestuur), dat je dan eigenlijk extra flexibele remkabels nodig hebt. Nu had ik op mijn fiets gewone remkabels gemonteerd en die zijn inderdaad na twee jaar gebroken ter plaatse van de Travel Agent, dus ik vermoed dat er wel enige waarheid in zit.

Welke remkabels kan ik het beste gebruiken voor gebruik met zo'n Travel agent?

Marten?
De knik in het wieltje is de erkende Sollbruchstelle, en ik zou niet weten of er kabels zijn die er beter tegen kunnen als andere. Preventief op tijd vervangen, en af en toe controleren op gebroken strengen is het devies
Hartelijk dank voor alle reacties!

Ik zal zeker ook eens Tektro's checken. Ziet er eigenlijk wel heel interessant uit. 8)
Toevallig lees ik op een ander forum over het bestaan van een Travel Agent. Dat kon wel eens een mooie verbetering zijn voor mijn fiets (Stevens Gran Turismo met 105 Sti shifters en V brakes).

Weet iemand waar je Travel Agents kunt kopen? (ik mis even de inspiratie om hier handig op te googelen zonder reisburo's in de resultaten te krijgen... :wink:
http://www.bike-components.de/advanced_ ... el%20agent

Ik vind het geen ideale oplossing; je kunt idd ook voor tektro rl520 icm dura ace bar end shifters gaan (maar ik weet het; sti's zijn wel erg fijn :P)
Matthie9000 schreef:http://www.bike-components.de/advanced_ ... el%20agent

Ik vind het geen ideale oplossing; je kunt idd ook voor tektro rl520 icm dura ace bar end shifters gaan (maar ik weet het; sti's zijn wel erg fijn :P)
Thanx, en inderdaad, de Sti's blijven gewoon. Goed afgesteld werkt het prima, alleen je blijft aan het bijstellen, zeker met deze omstandigheden slijten de blokken nogal hard...

Maar 21.95 en dan nog x2 + verzendkosten... daar moet ik een nachtje over slapen.

Overigens zou ik het liefst de combi Magura-Sti hebben, maar dat is pas echt prijzig.. :?
gewoon ieder jaar eventjes je remkabels vernieuwen kan ook een hoop ellende voorkomen.
Voor het geld hoef je het niet te laten.
Peter Rodenburg schreef: Nu had ik op mijn fiets gewone remkabels gemonteerd en die zijn inderdaad na twee jaar gebroken ter plaatse van de Travel Agent, dus ik vermoed dat er wel enige waarheid in zit.
Ik vroeg me af. Een binnenkabel breekt bij mij tot nu toe nooit in eens. Meestal zie je dat de binnenkabel gaat rafelen of je voelt je dat er met die kabel iets mis is. Meestal loopt deze dan te stroef en blijf hangen. Kreeg jij geen seintje dat er iets mis was.
Ik heb ook zo'n buis maar dan zonder wieltje en nu ik dit lees zou ik me kunnen voorstellen dat de binnenkabel breekt zonder dat je iets ziet of voelt. Lijkt me levensgevaarlijk.
Je hebt geen hekel aan een oliespuitje. :wink:
Johojo schreef:
Matthie9000 schreef:http://www.bike-components.de/advanced_ ... el%20agent

Ik vind het geen ideale oplossing; je kunt idd ook voor tektro rl520 icm dura ace bar end shifters gaan (maar ik weet het; sti's zijn wel erg fijn :P)
Thanx, en inderdaad, de Sti's blijven gewoon. Goed afgesteld werkt het prima, alleen je blijft aan het bijstellen, zeker met deze omstandigheden slijten de blokken nogal hard...

Maar 21.95 en dan nog x2 + verzendkosten... daar moet ik een nachtje over slapen.

Overigens zou ik het liefst de combi Magura-Sti hebben, maar dat is pas echt prijzig.. :?
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-pro-c ... /aid:38795 voor 2x€14 + verzendkosten.
Thanx, het wordt al minder :D Verzendkosten 7.95 ik kan er ook heen fietsen, dat scheelt weer :lol: