[Mod ]Ondwerp gesplitst vanaf hier. Dus gaan we hieronder verder met deze fork [/ Mod]
Omdat je nu voor de triple niet optimaal kan benutten maak je niet optimaal gebruik van die X.0 das zonde. Een Rohloff verhelpt dat probleem.
Maar nu ik gelezen heb over het hoe en waarom, snap ik nu wel waarom deze tandem zo is opgebouwd, we hebben te maken met een hele unieke situatie, waarschijnlijk had ik in dat geval dezelfde keus gemaakt
Nee niet inplaats van een X.0 - Inplaats van comfort!!waltertje schreef:Rohloff ipv een X.0? Kilootje d'r bij en meer mechanische weerstand, en dat voor minder dan 1 k€?![]()
Omdat je nu voor de triple niet optimaal kan benutten maak je niet optimaal gebruik van die X.0 das zonde. Een Rohloff verhelpt dat probleem.
Aan alle Rohloff naven die door mijn handen zijn gegaan viel weinig te sleutelen, behalve het verhaal van de lekkende afdicht ring, en een keer inderdaad een werkelijk moervast zittend tandenkransje, ben ik bijzonder weinig tegen gekomen, maar dat kan aan mij liggen. En zelfs als er geen olie meer in de naaf zit, kun je volgens Rohloff zelf nog een jaar rond rijden zonder problemen...waltertje schreef:Heb na veel wikken, wegen en rekenen ook de X.0 gekozen voor mijn vakantiefiets ipv een Rohloff. In mijn omgeving zijn nu een aantal mensen met Rohloffs en een aantal met X.0's. Ik weet wel wie er minder sleutelen.
grtjs, Waltertje - wilde het toch eens gezegd hebben

Maar nu ik gelezen heb over het hoe en waarom, snap ik nu wel waarom deze tandem zo is opgebouwd, we hebben te maken met een hele unieke situatie, waarschijnlijk had ik in dat geval dezelfde keus gemaakt