Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 7 april 2010 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 7 april 2010

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan verlichting en opvallende kleding.

Noteer alvast de volgende Rondjes in je agenda: 7 april, 5 mei. 2 juni en 6 juli, 4 augustus, 1 september. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Tot ziens.
Koert Schouten
Het is weer zomertijd. Zomaar een uur extra daglicht. Zwoele temperaturen en heerlijke bloemengeuren. Dromend fietsend over de landweggetjes rond onze hoofdstad waar de knotwilgen uitbotten en de eerste kuikens uit het ei kruipen.
En nog even chillen op een terrasje bij ondergaande zon.
Tot 7 april, 19.00 uur Berlagebrug.
Wat eer heerlijk vooruitzicht Koert!
Ik ben er weer bij natuurlijk.
Zullen we een rondje door de houthavens en westelijk havengebied doen (met ondergaande zon op onze gezichten dus), een bakkie doen bij 'Truckers Cafe - Gewoon Rene' en vervolgens met wind in de rug terug via Halfweg, Sloterdijk en Westerpark?
James

Zonsondergang in de Vlothaven:
Afbeelding
James,

Ik kan nauwelijks wachten. Lijkt me helemaal te gek.

mhg. Koert.
Hoi Koert en James,

Zoals jullie misschien ergens gelezen hebben ben ik "homeless", maar op dit moment tijdelijk in Amsterdam gehuisvest.
Ook zal jullie mijn knieproblemen niet zijn ontgaan.

Maar............. het kriebelt, ik wil eigenlijk wel proberen of ik een rondje Amsterdam kan meedoen.
Heb hier op dit moment alleen beschikking over mijn vouwmountainbike ( 26 ")
Heb hier al wel dagtochten tot 100 km mee kunnen fietsen.
Vandaag maar eens even naar de Berlagebrug gefietst en via weet ik veel waar langs weer naar mijn huisje ( Bos en Lommer). 24 km stad.

Ik probeer het, woensdag 7 april, alleen weet ik niet of ik een hoog tempo kan meedraaien ( fiets en knie), ik zie wel.

Groet

Jans

Afbeelding
Jans Kinds schreef:
Ik probeer het, woensdag 7 april, alleen weet ik niet of ik een hoog tempo kan meedraaien ( fiets en knie), ik zie wel.

Groet

Jans
Ha, dan ga ik ook mee! ik draai ook niet zo'n hoog tempo, kunnen wij altijd iets later aankomen in het trucker cafe bij Rene.
:D Lijkt me fijn je weer te zien Jans :!:
Hoi Marjan

Fijn dat je er ook bij bent, is al veel te lang geleden!

Ik weet het, ik weet het. ik heb het tegen een getrouwde vrouw :wink:

Tot 7 april

Groeten

Jans
Wat een flitsend vouwMTB Jans!
Moet ik een paar off road stukje in de route inlassen?
:lol:
Hoi James,

Ik heb, toen ik deze fiets jaren geleden kocht, de noppenbanden laten vervangen door Conti Contacts, dus niet te off road please. Heb dit fietsje altijd gebruikt bij caravan vakanties, paste mooi achter in de auto en fietst toch prima.

See you april 7.

Jans
Afbeelding
Jans Kinds schreef:Hoi James,

Ik heb, toen ik deze fiets jaren geleden kocht, de noppenbanden laten vervangen door Conti Contacts, dus niet te off road please. Heb dit fietsje altijd gebruikt bij caravan vakanties, paste mooi achter in de auto en fietst toch prima.

See you april 7.

Jans
Jans,
Je hebt die noppenbanden toch niet weggegooid! Dan weet je wat je te doen staat.
(geintje)
We houden het gezellig maar ik wil ook even naast Marjan fietsen hoor!

Tot kijk.
Ik probeer Daphne en Josephine ook mee te krijgen!
Hopelijk fietsen we in de zomermaanden met meer dan in de winter edities van de RvA.
En eindelijk hebben we de weer-goden mee!

http://www.amsterdam.nl/?mode=weer&popup=true
Voor de mensen die meer willen weten over de fietstours door de Amsterdamse Havens:

http://www.havenfietsen.nl/smartsite.dws?id=20886

Groetjes en hopelijk tot snel weer!

James
Was een leuk rondje, heb me al opgegeven voor de Ruigoord tocht, zondag 9 mei.

Knie, zo, zo, maar het is te doen.
Toch een mooi groepje van 10 man/vrouw.
James, Koert en Sophia bedankt voor text en uitleg.

Marjan waar was je nou?

Groet

Jans
Jans Kinds schreef:
Marjan waar was je nou?
Helaas ben ik in nacht van di op wo overvallen door een maaggriep.
Wim had ons per mail afgemeld bij Koert, niet op tijd kennelijk.
Ik was te beroerd om maar iets te doen.

Tot snel op een andere gelegenheid.

Groetjes, Marjan.
Beterschap, tot ziens op een volgende tocht.
Woensdag 7 mei volgende rondje Amsterdam.

Groeten, ook aan Wim,

Jans
Het was opnieuw een gezellig Rondje met een mooie groep met nieuwe en bekende gezichten. Goeddeels bij daglicht; dus mooi om je winterdepressie van je af te schudden. James en Josephine loodsten ons door hun professionele territorium, de Amsterdamse haven. Geen B-weggetjes en knotwilgen maar rokende schoorstenen en steenkoolbergen vormden het decor voor de tocht. Hetgeen niet wil zeggen dat we helemaal geen 'natuur' gezien hebben: kunstmatige holen voor oeverzwaluwen!
Ook weer lekker bij-gekletst. Verrassend wat er na één winter allemaal onder de smeltende sneeuw tevoorschijn komt: verhuizingen, nieuwe relaties, opvouwbare mountainbikes op stadsbanden enzovoorts. Eveneens in een industriële setting sloten we de tocht af met een drankje in 'het Ketelhuis' van de voormalige Wester Gasfabriek.
De eerstkomende tocht is 5 mei, 19.00 uur Berlagebrug maar schrijf ook 2 juni in je agenda want dan vieren we met een bijzonder 24e Rondje de 2e verjaardag van het Rondje Amsterdam.