Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nog meer spanning - Forum Wereldfietser

Nog meer spanning

Heeft iemand ervaring met de Power Charger - A-solar zonne oplader?

Is het wat? Is het een alternatief voor een SON met accupack oplader?
HansvanderVeeke schreef:Heeft iemand ervaring met de Power Charger - A-solar zonne oplader?

Is het wat? Is het een alternatief voor een SON met accupack oplader?
Geen ervaring en ik verkoop natuurlijk naafdynamo's

Instraling op de evenaar is 1000 w/2, verder van de evenaar is het minder, ik schat de helft. (hoe noorderlijker hoe minder, zet ik zonnecellen op het dak heb ik stroom, zet ik ze bij een zuidfrans vriendje op het dak dan hebben we allebei stroom :shock: )

rendement van zonnecellen is 5-15%

Dit ding meet 0.066 m2, stel rendement 10% , en je fietst hier dan heb je dan heb je een vermogen van 0.33 W als je het ding optimaal op de zon gericht houdt. = 0.1 fietsdynamo. De geclaimde laadtijden bereik je door de ingebouwde accu, daarvoor moet je het ding dus wel vele malen langer op de zon gericht houden.
son > zon :D
Ik was ook naar zoiets op zoek, maar dan als een laad systeem voor een canon spiegelreflex camera. Nu moet ik nog af en toe naar een camping om op te laden. Maar als ik de informatie zo her en der lees, kan ik beter een derde batterijpack kopen.