Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zoektocht naar hondenfietskar - Forum Wereldfietser

zoektocht naar hondenfietskar

Hallo,

Wij willen onze hond gaan meenemen op de fietstochten.
Daarom zijn we op zoek naar de meest geschikte hondenkar.
Het zou mooi zijn als de kar niet alleen als vervoermiddel maar ook direct als slaapplaats voor de hond kan dienen.
Wie heeft hier ervaring mee en/of kan advies geven?

Groetjes, Rob.
Ha die Rob,

wij rijden nu de Nordiccab , is voor onze dochter maar onze boxer past er ook in, past ook een harnasje bij dat de hond zelf de kar kan trekken.

Bodem is van polyester dus zakt er niet doorheen honden kussen erin en gaan /dus slaapzaal en vervoermiddel tot 50 kg.

Luxe metalen spaken, stuurt lekker.

Nog geen enorme afstanden gemaakt maar tot nu toe waaaaaanzinnig.

Check www.nordiccab.com

Vrolijke groet

David
De Cyclone kar van Radical Design is ook als kaal onderstel verkrijgbaar (Cyclone Cargo). Je kunt er zelf een geschikt onderkomen voor de hond op (laten) klussen. Een tarp kan bij een niet al te kwetsbare hond wellicht als onderkomen dienen?
Ik zou zeker kijken dat je een vlakke vloer hebt. Er zijn mensen die hun hond in een kinderkar zetten maar dit is niet comfortabel voor een hond omdat die vloer niet vlak is. Zelf heb ik een tweedehandse doggyride. Zoiets als deze maar dan een ouder model: http://www.doggyride.com/us/en/P1/Origi ... ailer.aspx Die voldoet goed maar ik heb er wel direct andere (goede) banden opgezet. Het verschil in rijden voel je dan ook wel met goede banden. De banden ook niet hard oppompen, anders springt die kar nogal. Een kleine hond kan je er goed in laten slapen, voor een grote hond is zo 'n kar te klein want een hond moet zich in zijn slaapplaats volledig kunnen uitrekken. Wat voor hond heb je eigenlijk? :)