Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bidonhouder voor MSR benzinefles - Forum Wereldfietser

Bidonhouder voor MSR benzinefles

Zo'n MSR benzinefles is nogal hard en lijkt me enigszins geneigd dat ie uit een standaardbidonhouder kan rammelen. Plastic bidons die buigen zich een beetje vast in de bidonhouder, vooral als er een kleine vouw omhoog in de bidonhouder zit.

Wat is jullie favoriete bidonhouder voor die metalen MSR benzineflesjes....

Afbeelding

Dit soort houdertjes zijn namelijk niet geschikt.....
Afbeelding
M'n Ortlieb opzet-tasje aan mijn achtertas... :wink:
AB schreef:Zo'n MSR benzinefles is nogal hard en lijkt me enigszins geneigd dat ie uit een standaardbidonhouder kan rammelen. g[/img]
Omdat de benzinefles meestal onder de onderbuis hangt is een bidonhouder met een gesloten ring ipv een open u-design (dat uit kan buigen) het handigst. Die zijn er ook in kunststof. Moet je wel de juiste maat kopen afhankelijk van je fles, want je kunt zo'n houder uiteraard niet bijbuigen
Onder de onderbuis gebruik ik de bikebuddy: http://www.bikebuddy.co.uk/index.asp Daar passen ook 1 liter flessen goed in (en thermosflessen). Elders met 0,6 liter flessen deze Profile Design houder: http://www.bicyclestore.com.au/profile-design-kage.html
Wim
Wim schreef:Onder de onderbuis gebruik ik de bikebuddy: http://www.bikebuddy.co.uk/index.asp Daar passen ook 1 liter flessen goed in (en thermosflessen). Elders met 0,6 liter flessen deze Profile Design houder: http://www.bicyclestore.com.au/profile-design-kage.html
Wim
Zat zelf aan de Iris King Cage te denken, heb daar nog eentje van over, maar vond het nog steeds een beetje zo zo. Die Profile Design lijkt me beter, lijkt de fles beter te omsluiten.
Afbeelding

Die suggestie aan de ortliebtas lijkt me ook wel wat....

En waarom niet gewoon in de ortliebtas? Omwikkeld in een afsluitbare plastic tas om geur en eventueel lekken tegen te gaan?
Afbeelding

Deze word ook veel gebruikt, en er zijn een aantal zelfbouw houders, Marco M heeft er bv een aardig ontwerp met een stuk grize pijp en een toeclipriem.

Maar kunstof is wat beter voor je fles, met metaal krijg snel schuur plekken.

Zelf heb ik mijn brandstoffles met pomp gewoon in de "keuken" tas, om de pomp te beschermen en dat is tot op heden nog nooit fout gegaan.

Bas
AB schreef:Dit soort houdertjes zijn namelijk niet geschikt.....
Afbeelding
Die van mij is grijs en wel geschikt, want hij past precies rammelvrij. Kwestie van geluk denk ik. Ik zet wel altijd de fles vastzetten met een postelastiek.
Leon
gewoon in mijn fietstas met een plastictasje eromheen..
en dan rechtop.
AB schreef:Dit soort houdertjes zijn namelijk niet geschikt.....
Afbeelding
Ja, zo een hangt onder m'n onderbuis met de fles er in. Nooit wat mee gebeurd, ook niet op keienpaden.
Een gewone bidon houder is voor 600 ml MSR flessen met pomp na enig knutselwerk prima geschikt. Ik gebruik al jaren de originele Koga bidon houder (die met twee zwarte kunststof noppen). Daar de bovenste U van rechtgebogen en de onderste bocht wat uitgeklopt. Fles past er nu strak en rammelvrij in als deksel en bescherming voor de pomp gebruik ik een plastic beker van Ikea die om de fles klemt. Na een paar maanden gebruik en in de zon is de Ikea beker bros geworden dan vervang ik deze voor een paar euro centen.
al wel wat vaker op dit forum gezet ....
stukkie regenpijp en wat ander goedkope zooi.
20 minuutjes werk.

Afbeelding
Touwtje door het oog van de dop, postelastiek om de onderkant van de fles en daar ook een klein touwtje door. Beide touwtjes vastknopen aan lusjes van mijn tas. Licht en goedkoop.
Is het hangen van je brandstoffles onder aan je fiets zonder risico? Steenslag etc. resulteert in deuken in je brandstoffles (of erger, je kan ergens tegen aanklappen). Je zet zo'n fles onder druk, zo'n wand wordt minder sterk agv deuken, gevaarlijk?
Ik zelf heb mijn brandstoffles in bubbeltjes folie gewoon in mijn tas. Sluiten jullie overigens iedere keer de fles weer af met de afsluitdop na verwijdering brandstofpijpje/regelaar?

gr Walter
Brandstofflessen slijten toch wel. Ik zou wel de gewone dop er op doen.
Bij mij is dat de enige manier dat er genoeg ruimte is voor de fles vanwege de geometrie van de fiets (ik heb echt korte benen), maar sowieso is de pomp bedoeld om er met een slang brandstof uit te pompen. De gewone dop is bedoeld om de fles dicht te houden.

Het kán overigens wel met de pomp er op, maar dan zou ik 'm wel in de tas doen. Als door een steentje je pomp defect mocht raken, ben je verder van huis.
Ik denk dat je gelijk hebt (heb overigens in de USA een Marmot jasje met membrain besteld (kan ik vergelijken met goretex proshell!!!)) ik neem die fles idd ook in mijn tas mee, wel met zakje er omheen ivm stank brandstof en evt, lekkage. Bubbeltjes folie beschermt ook nog eens extra.

gr Walter
En waar laten jullie dat vieze stinkende pompje dan??
Bij de vieze stinkende brander in het zakje.
haha idd er gewoon bij!
Ik bedoel uiteraard degene die de bidon in een bidonhouder doen.
:?:

Volgens mij doe ik 'm ook in de bidonhouder...?
Robertjan schreef:Ja, zo een hangt onder m'n onderbuis met de fles er in. Nooit wat mee gebeurd, ook niet op keienpaden.