Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leuke route van een week in EU voor een solotochtje? - Forum Wereldfietser

Leuke route van een week in EU voor een solotochtje?

Hoi allemaal,
A.s. zomer ga ik gewoon weer lekker met m'n partner op de fiets op pad, maar ik wilde vooraf ook eens een keertje een week, of anderhalf, alleen op de fiets weg.

Ik hou erg van rust en natuur en dacht zelf aan een treinritje richting Kopenhagen, dan de brug over naar Malmo en vanaf daar een rondje in Zuid-Zweden te ondernemen. Dit lijkt mij een rustige omgeving met mooie natuur. Ook voel ik mijzelf denk veilig in een land als Zweden voor een tocht in m'n uppie.

Iemand ervaring met die streek of een andere korte tocht die erg bevallen is?
Hallo Janneke,

ik ben in 2004 van Stockholm naar Nederland gefietst waarbij ik deels de routes van Sverigeleden heb gevolgd:
voor verslag en info zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... Zweden.htm

verder info over fietsen in Zweden vind op mijn zoeksite:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... weden.html

Harry
Hoi Harry,
Heb je website en route bekeken. Het is alleen wel te ver voor mij. Ik zal nml. zeker geen 100-kilometer dagen maken.
Door andere berichten hier op het forum dacht ik dat het misschien ook wel verstandig zou zijn om Denemarken te kiezen ipv Zweden. Wat ik nu in m'n hoofd heb is v.a. Padborg (vlakbij de grens met Duitsland) naar Kopenhagen te fietsen via de eilanden. Dit is handig te doen met trein (Padborg is een halte van de CNL naar Kopenhagen) en in totaal zo'n 400 kilometer, dus een lekker relaxed fietsweekje :-D
Maar toch heb ik het idee van Denemarken als saai, en Zweden als ruig en stoer. Ik ga dus toch nog maar even verder kijken. (tips dus ook nog steeds zeer welkom :-)
Denemarken is niet saai!!!!!!!!!!!!!!!
Er zijn leuke nationale fietsroutes. De paden zijn vaak avontuurlijk smal. Denemarken is niet vlak. Je hebt voordurend heuveltjes. De kust is grillig.
Het is leuk kamperen in Denemarken. Op campings heb je speciale plaatsen voor fietsers en wandelaars. Er staan bijna overal picknicktafels. Je hebt een keuken, waarin je bij slecht weer kunt koken en een dagverblijf. Verder heb je kleine eenvoudige kampeerterreintjes alleen voor fietsers en wandelaars. Contacten onstaan daar snel.
Wel mis je de terrasjes van de landen ten zuiden van ons, maar je kunt in de supermarkt inslaan voor een picknick op een een leuke plek langs de fietsroute.
Er zijn goede kaarten waar alle fietsroutes opstaan met de voorzieningen onderweg.
Denemarken is met veel fietsroutes op de Fiets en Wandelbeurs op 27 en 28 februari in de Amsterdam-RAI: www.fietsenwandelbeurs.nl
hihi,
Ik las het ook op het forum in eerdere onderwerpen inderdaad :-D Misschien moet ik Zweden maar even laten liggen voor een vakantie van langere duur met m'n vriend, wel zo gezellig als het er zo leeg en uitgestorven is.