Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weer wat nieuwe spullen erbij - Forum Wereldfietser

weer wat nieuwe spullen erbij

men's fluid pants 2 regenbroek van vaude waterbestemdig en ademend
agu regenlaarzen voor me schoenen
allcamp: aluminium licht windscherm opvouwbaar
lakenzak van zijde
emt comp multi-tool:reparatie setje
zwerfzeep
rubytec:lichtgewicht handoek maat 120x60 cm
kruidenpotje zout peper e.z.v
basic bag:ehbo tasje
er zit in:
6x alcohol depper
10x waterproef pleisters
4x gaas
2x snelverband
3x elas hydr.windel
1x rol hechtpleister
2x snelverban eu
rvs verbandschaar
1x witte watten
2x mitella
2x handschoen vinyl
1x rvs splinterpincet
6x veiligheidspelden
dit was het dan ik moet nog voor een kussen
gr marcel
Marcel, niet alleen spullen kopen hoor!
Vooral veel gaan fietsen. Nu kan het weer, zonder al die sneeuw in Noord-Holland.
Als je niet oppast heb je nog een aanhanger nodig. :lol:
ik wil gewoon goed voorberijd zijn en dit zijn dingentjes die je gewoon nodig heb al heb ik nog geen lange tochten pas in juli nederland in de ronte.
ik koop vandaag nog een kortingskaard van de ns nou dan kan ik staks gewoon
ergens heen rijden en een tocht maken
gr
Gefeliciteerd met de aankopen Marcel! Inderdaad ook fietsen!

Maarehhh, heb je echt 2 mitella's nodig in de EHBO-set? Als je die tegelijk nodig gaat hebben, kun je niet meer fietsen!

En het handoekje... Komt op mij wat groot over. Is het een maat large? Met die doekjes kun je het natte van je lijf wrijven en je kunt ze uitknijpen als er teveel vocht in zit. Eigenlijk is de medium (ruim) voldoende. Ik ken iemand van >1m90 die zelfs die in tweeën heeft geknipt. Zelf kun je 'm ook kleiner knippen natuurlijk, en het restant gebruiken voor bijv. de afwas of om condens van de buitentent te wrijven 's ochtends.
Marcel, wij hebben zo'n mammut/ajungilak kussentje, die je op moet blazen. Erg compact weg te bergen, weegt niet veel en bevalt ons erg goed!

Succes met je nieuwe spullen!
ik heb bij bever een leuk opblaas kussen gezien en die zit ook weer in een kleine verpakking maar dat haal ik later wel.en van iemand kan ik nog bestek overnemen (gratis) nou en dan heb ik denk ik wel alles.

ps die heb ik inderdaat gezien het opblaas kussen
marcel22 schreef: 6x alcohol depper
10x waterproef pleisters
4x gaas
2x snelverband
3x elas hydr.windel
1x rol hechtpleister
2x snelverban eu
rvs verbandschaar
1x witte watten
2x mitella
2x handschoen vinyl
1x rvs splinterpincet
6x veiligheidspelden
Voor een rondje Nederland kun je volstaan met: een klein potje betadine, een paar pleisters, een snelverband (en als het nog kil is eventueel een alu reddingsdeken).

Gerd
GerdC schreef:Voor een rondje Nederland kun je volstaan met: een klein potje betadine, een paar pleisters, een snelverband (en als het nog kil is eventueel een alu reddingsdeken).
Als zo'n reddingsdeken beter isoleert dan mijn slaapzak is het wel gaaf (niet heus), maar om een of andere reden twijfel ik daaraan en laat ik zo'n lap folie bij de buitensportzaak in het rek liggen.
Leon
Voor een winterkampeerder is zo'n dun, licht en reflecterend lapje juist weer erg functioneel: leg 'm onder het grondzeil van je binnentent en je slaat 3 vliegen in 1 klap.
GerdC schreef:Voor een rondje Nederland kun je volstaan met: een klein potje betadine, een paar pleisters, een snelverband (en als het nog kil is eventueel een alu reddingsdeken).
Voor omstandigheden waar er voldoende zuiver water ter beschikking is (en dat is bij een rondje Nederland eigenlijk toch bijna altijd het geval?!), is de beste wondverzorging het spoelen van de wonde met zuiver water. Het gebruik van ontsmettingsmiddelen maakt geen onderdeel meer uit van de standaard EHBO gezien dit de wondgenezing net bemoeilijkt. Als in België of Nederland een wonde dusdanig ernstig is dat het gebruik van ontsmettingsmiddelen noodzakelijk is, dan is de wond ook dusdanig ernstig dat er een dokter naar moet kijken.

Als men op reis ver van de bewoonde wereld en niet over een voldoende hoeveelheid zuiver water beschikt of als men extreem gevoelig is voor wondontsteking kan het gebruik van ontsmettingsmiddel wel aangewezen zijn. Hoewel Iso-Betadine dan geen slecht ontsmettingsmiddel is geniet een niet-kleurend ontsmettingsmiddel (Hibidil, Hacdil, ...) toch de voorkeur. De kleur van Iso-Betadine is gelukkig makkelijk uitspoelbaar, ontsmettingsmiddelen die de wond sterk kleuren zonder dat deze kleur kan uitgespoeld worden zouden nooit door een particulier gebruikt mogen worden.
marcel22 schreef:6x alcohol depper
1x witte watten
2x mitella
Waar je de alcoholdeppers, witte watten en twee mitella's voor zou gebruiken ontgaat mij. Kan je dat toelichten?
Leon schreef:
GerdC schreef:Voor een rondje Nederland kun je volstaan met: een klein potje betadine, een paar pleisters, een snelverband (en als het nog kil is eventueel een alu reddingsdeken).
Als zo'n reddingsdeken beter isoleert dan mijn slaapzak is het wel gaaf (niet heus), maar om een of andere reden twijfel ik daaraan en laat ik zo'n lap folie bij de buitensportzaak in het rek liggen.
Leon
Even ongenuanceerd: een aluminium reddingsdeken is een verplicht onderdeel van je fietsuitrusting. Weegt 60 gram, daarvoor laat je dat toch niet thuis?! Hij zit standaard in mijn stuurtas samen met een EHBO setje.
Beschermt tegen regen, kou en hitte. Ik hoop dat je hem nooit nodig heb. Wij hebben hem één keer echt nodig gehad tijdens een hagelbui in de bergen. 1 keer in 30 jaar is weinig, ik geef het toe, maar had hem niet willen missen. Kan me ook nog voorstellen dat band plakken in de regen (worst case scenario, het is mijn reserve binnenband die lek gaat) makkelijker gaat onder een alu deken. En je kunt hem ook nog gebruiken (maar dat schreef Robertjan al, zie ik achteraf) als isolatie tegen kou én warmte (koelkast met diepvries gehakt).
Mijn ehbo kit is minimaal. Toen ik was gevallen in Zwitserland vlogen er gelijk allemaal mensen op me af met een ehbo kit onder de arm. Ik moest ze bijna van me af slaan. :P
mensen moet juli eens horen ik heb een tasje waar deze spullentjes al in zaten en dat laat ik gewoon zitten,dat ehbo tasje gaat gewoon mee of ik hem nou wel of niet moet gebruiken dat maakt nu ff niet uit maar ik heb hem.ik ga er ook niet aan rommelen ik laat hem zoals die is.en als een ander het anders wil dan doet die dat maar ik doe er niets aan.
Je hoeft niet zo gebeten te reageren hoor. Er zijn nu eenmaal mensen met ruime ervaring van en/of kennis met EHBO (en andere fietsspullen). Het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen vanuit die kennis/ervaring reageren op wat een ander hier post.

Ik denk dat ik niet onbescheiden ben als ik zeg dat ik een zeer behoorlijke EHBO-kennis heb. Jouw lijstje verbaasde me dan ook en het lijkt me ook absurd om nutteloze zaken mee te slepen, vandaar mijn vraag. Het is natuurlijk je goed recht om een tasje mee te nemen met spullen waarvan je blijkbaar niet weet hoe en wanneer je ze kan gebruiken, maar het is eveneens mijn goed recht op daar vragen bij te stellen als jij het lijstje van spullen hier post. Als het EHBO-spullen betreft lijkt het me sowieso nuttig om slechts die spullen mee te nemen die bruikbaar zijn en waarvan je weet hoe ze te gebruiken.
Waarbij die alu deken wat mij betreft toch wel slim is. Ik heb er zelf ook bijna altijd eentje in mijn stuurtas, omdat het de overlevingskansen van een ernstig gewonde flink kan verbeteren. Voor jezelf heb je er niet steeds wat aan, want als je zo erg gewond bent zul je jezelf er ook niet in kunnen verpakken vrees ik.
Wim
Iedere fietser moet natuurlijk zelf weten wat voor spullen hij (of zij) wel of niet meeneemt. Wel lijkt het me zinvol om hier vooraf goed over na te denken. En voor medicijnen en verbandmiddelen is het wel belangrijk om te weten wat je er aan kan hebben en ook hoe je er mee moet omgaan.

Zelf neem ik op langere fietsreizen altijd een flinke EHBO-tas mee. Veel van de spullen heb ik in de loop der jaren een of meerdere keren nodig gehad. Soms voor mezelf, maar soms ook voor een ander.

In het dagelijkse woon- en werkverkeer heb ik altijd een klein EHBO-tasje in mijn fietstas met hierin de meest voorkomende attributen. Ook heb ik altijd wat Duck- tape en een paar tie-raps bij me. Daarmee heb ik al bij meerdere fietscollega's noodreparaties kunnen doen.

En Marcel: als je, zoals jij, zo'n uitgebreid lijstje op dit forum plaatst, dan kun je natuurlijk verwachten dat daarop gereageerd wordt.
Robertjan schreef:Voor een winterkampeerder is zo'n dun, licht en reflecterend lapje juist weer erg functioneel: leg 'm onder het grondzeil van je binnentent en je slaat 3 vliegen in 1 klap.
Mijn advies voor de winterkampeerder is om een goed isolerend slaapmatje aan te schaffen. Zo´n alluminium deken onder je grondzeil vind ik geen goed idee. Het kraakt enorm! Ik zou dit dus echt alleen in noodgevallen gebruiken.
Hoi Marcel,

Wat ik eigenlijk nog mis bij je ehbo set is een teekenpen. Dat is een ding om teeken te verwijderen. Ik heb hem wel eens nodig gehad en was toen blij dat ik hem bij me had. Je alcohol doekjes kun je dan goed gebruiken om de beet mee te ontsmetten (niet eerst de taak verdoven maar met de speciale tang verwijderen).

Sjoerd