Zit er geen deuk of scheur in je velg?erikfiets schreef:De remhendel van mijn achterrem magura hs33 reageert "schokkerig" als ik rem.
Zit er dan mogelijk lucht in de kabel of iets anders spannends?
Erik Veenstra
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Lucht in de leidingen zal voor zover ik weet niet tot schokkerig remmen leiden (maar het remmen wel onmogelijk maken of de remkracht sterk verminderen). Ook ik vermoed dat het probleem mogelijk in de velgen zit of er zou iets los moeten zitten aan je remmen.erikfiets schreef:De remhendel van mijn achterrem magura hs33 reageert "schokkerig" als ik rem.
Erik Veenstra
Dat is toevallig zeg. Ik heb hetzelfde probleem met mijn achterremmen (ook magura HS33) of is het inderdaad de velg? Bij mij begon het probleem tijdens mijn fietsvakantie in Portugal. Ik dacht in eerste aan een slagje in mijn velg. Ik kan daar echter op het oog niets aan ontdekken (ben geen kenner). Ik heb de Vakantiefietser gebeld vanuit Portugal, maar die gaf aan dat het waarschijnkijk toch aan de velg zou liggen. Het is heel vervelend tijdens afdalingen. Mijn fiets staat nu een paar maanden stil en het probleem is nog niet opgelost. Ik ben wel benieuwd wat jouw bevindingen zijn.erikfiets schreef:De remhendel van mijn achterrem magura hs33 reageert "schokkerig" als ik rem.
Laat je wiel draaien en hou tijdens het draaien je vinger tegen de zijkant van je velg (als het ware aaien). Uiteraard beide kanten even aaien! Voel je een hele licht welving dan kan het zij dat je velg van binnenuit aan het scheuren is. Ik heb zoiets een keer aan de hand gehad met Rigida Sphinx velgen.erikfiets schreef:De remhendel van mijn achterrem magura hs33 reageert "schokkerig" als ik rem.
Erik Veenstra