Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VS binnen over land of visum aanvragen - Forum Wereldfietser

VS binnen over land of visum aanvragen

Deze zomer ben ik van plan om van Noord naar zuid Amerika te fietsen (van Seattle naar Santiago). Nou heb ik op de site van het Amerikaanse cunsulaat gezien dat als ik een enkele reis Seattle koop ik gelijk weer met het eerste vliegtuig naar huis mag.

Nou kan ik een b2 visum aanvragen voor een half jaar, met het risico dat ik de Amerikaanse-beampte niet kan overtuigen dat ik de VS ook weer verlaat en alsnog geen visum krijg. Ik ben namelijk net van de middelbare school af, heb dus geen huis, baan, inschrijving voor een universiteit of andere reden om de VS weer te verlaten. Mijn vraag is, Heeft iemand hier ervaring mee en hoe groot schatten jullie mijn kansen in om een visum te krijgen?

Waar ik ook aan dacht is om een ticket naar Vancouver te kopen. Dan kan ik de vs binnen over land. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Mag je de VS wel binnen over land zonder visum en bewijzen dat je weer weg gaat?

Ik ben niet van plan om langer dan 90 dagen in de vs te blijven dus liever vraag ik geen visum aan.

Hopelijk weet een van jullie antwoord op mijn vragen,

Groet,

Diederik
Een jaar of 5 geleden werd er al gefronst bij de douane toen ik op doorreis was van Lima via Atlanta (Delta Airlines) naar Zaventem (Brussel). Omdat ik heel lief keek en ik een ticket verder had, kreeg ik een speciaal visum voor 1 dag. Normaal gesproken ontkom je niet aan een visum volgens mij.

Volgens mij heb je wel een goede reden om de VS weer te verlaten: na de middelbare school blijven er niet veel mogelijke banen over. De banen die je wél zou kunnen doen, daar hebben ze al genoeg, al dan niet legale, Latino's voor. Dus móét je simpelweg wel terug voor je geld op is. :D
Ik zou gewoon een visum aanvragen bij de ambassade in NL. Is geen probleem.
Ik ben eens (was toen +/- 20) met vrachtvliegtuigen naar en in de VS gevlogen, dus had ook een eigen visum nodig. Heb toen van te voren een visum in m'n paspoort gekregen. Dat kan je dus allemaal in NL regelen en sta je dus met de goede papieren aan de grens. Dan zullen ze niet moeilijk doen.
Wat wel verstandig is, is om je eerste hotel overnachting geboekt te hebben zodat je een verblijfplaats op kan geven.

Kortom: even gezellig naar Amsterdam de ambassade bezoeken.
Precies. Regel dit echt goed vantevoren op het consulaat in Amsterdam. Er is ook een website van die consulaire afdeling, en kijk goed wat je nodig hebt anders kun je gelijk weer terug.
Wim
Hoi,

Wellicht heb je hier wat aan ?
een B2 visum kost je grofweg ruim 100 euri, is 10 jaar geldig en je kunt 'fijn' naar het consulaat in amsterdam. het is geen garantie tot toegang usa en zeker niet met een enkele reis ticket.
het I94 visum geeft je verblijf max 90 dagen; kan verlengd tot 180.
bij aankomst douane zal men in jouw geval geheid vragen hoe je jezelf financieel gaat onderhouden tijdens je verblijf. credit card/trav cheques etc helpen je dan. het opgeven van familie en vrienden als financiele ondersteuners wordt absoluut niet geaccepteerd.