is dat met cycletours?
http://www.cycletours.nl/start/form.rei ... EICODE=ZHZ&
die heeft een rating van 5. en is best wel pittig denk ik.
het stukje langs de Brienzersee is ook alles behalve vlak! maar wel een mooie waterval aan het einde.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De fietsroute langs de stille kant van de Brienzersee kent een paar forse klimmetjes. Je hebt dan wel een fraai uitzicht over het meer. Je kunt ook de boot nemen. je fiets kan mee aan boord. In alle treinen, dus ook de particuliere bergspoortjes, kunnen fietsen mee.Leo van Lierop schreef:is dat met cycletours?
http://www.cycletours.nl/start/form.rei ... EICODE=ZHZ&
die heeft een rating van 5. en is best wel pittig denk ik.
het stukje langs de Brienzersee is ook alles behalve vlak! maar wel een mooie waterval aan het einde.
Nogmaals, fiets en trein in Zwitserland is geen enkel probleem. Het land heeft een zeer dicht spoorwegnet met uitgekiende verbindingen. Voorzieningen zijn goed. Dag afstanden doe je zoals jij gewend bent: maak je Belgie tochten van 70 km per dag, dan moet je nu niet ineens 100 km per dag gaan plannenisabellev schreef:zou deze route eerder op mezelf ipv met cycle tours doen, route staat volgens mij goed beschreven en aangeduid? van een klimmetje hier en daar maak ik geen probleem, maar dach tniet dat het 500km aan een stuk klimmen was?
af en toe eens een klim dat kan, een col tot 1000 klimmeters lukt ook nog wel, zolang dat maar niet alle dagen is .
wou graag eens weten hoe de voorzieningen zijn onderweg (kamperen, eten en drinken), wat jullie gemiddelde dagafstanden zijn en over zowel start- als eindpunt goed bereikbaar zijn per trein/vliegtuig (Geneve dat lukt alleszinds)
als er een gps-route van bestaat, nog beter!
De Brünig pas is wel een redelijke uitdaging moet ik zeggen. De Alpencamping in Hausen/Meiringen is wel een aanrader. Wil je de Brünigpas ontwijken, dan kan men nog vanuit Hausen tussendoor naar de Häsliberg en dan naar Brünig, maar met bagage is dat...... erg uitdagend.Elstar schreef:Echt grote lange klimmen zitten niet in deze route. Of het moet tussen Meiringen en Luzern zijn, maar vanaf de kaart gezien lijkt me dat ook best meevallen.
Je moet er wel rekening mee houden dat er af en toe korte venijnige klimmetjes tussen zitten van meer dan 20%. Ze zijn zelden langer dan een paar honderd meter.
Dat hangt tegenwoordig af van het aantal stoelen dat verkocht is. De eerste stoelen gaan voor een prikkie weg, maar de laaste stoelen kosten een vermorgen.isabellev schreef:ok ik zal zien dat ik een voldoende kleine versnelling heb
alvast bedankt voor jullie tips allemaal, kzie het volledig zitten.
en waarom het vliegtuig: ik moet naar Gent (België) en het vlliegtuig is snel, en vaak goedkoper dan de trein!