Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sint jacobs route met kind (één jaar) - Forum Wereldfietser

Sint jacobs route met kind (één jaar)

Hallo,

Is de sint-jacobs route naar Compostela, en dan meer bepaald het gedeelte in Frankrijk, te doen met een kind van één jaar, die zal meereizen in een fietskar? Zijn er mensen met ervaringen met deze route, met kinderen?

Het is de eerste keer dat we met een kind op fietsreis gaan. We hebben altijd goede herinneringen gehad aan Frankrijk, dus denk ik dat we dat gaan doen. Er zijn daar veel campings. En dichtbij (vertrek uit Belgie, niet zover van de grens met Frankrijk).

Misschien zijn er nog andere ideeën voor een fietsreis in Frankrijk, geschikt voor kind van één jaar en een fietskar?

Groeten,

Kristof
Hoi Kristof,

Heb je al eens rondgekeken op: http://www.fietsenmetkinderen.info/? Daar kun je veel informatie vinden over fietsen met kinderen. Ook reisbestemmingen spelen er een belangrijke rol.

Wij gaan komende zomer met Global Cyclist naar de Provence.

Het afgelopen jaar hebben we ook stukken in de Loire gefietst. Dat was ook erg mooi.
Hoi Kristof,

Toen ik afgelopen zomer naar Santiago fietste kwam ik een paar keer een Pools jong stel tegen met een kind van een jaar in een fietskar, en een klein trekkerstentje. Het kan dus!
Wij hebben zelf ook met onze kinderen op jonge leeftijd gefietst, maar met 1 jaar zou ik toch wat minder ver gaan.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Gee
Fietsen met kinderen is heel leuk, maar met een kind van een jaar moet je je nog flink beperken. Je kind wil ook rondlopen, spelen en wat niet al. Om de andere dag iets van 40 kilometer lijkt me het maximum, vanuit onze ervaring.
Wim
Vraag het anders eens aan WWW.ECOLICIOUSFAMILYONWHEELS.COM, David Samson op dit forum. Hun kleine Salomé is misschien nèt iets ouder, maar ze willen dan ook nèt iets verder reizen.
Dank u wel voor de antwoorden.

Compostela is inderdaad veel te ver met een kind We zouden een gedeelte van de sint-jacobsroute willen doen, meer bepaald het stuk in Frankrijk.

Ik had de bovenvermelde website voor fietsen met kinderen al eens bezocht. Mijn vraag was eerder naar ervaringen die mensen zouden hebben met de sint-jacobsroute, en meer bepaald of er mensen zijn die deze al gedaan hebben met een kind in een fietskar. Tips en ervaringen zijn dus altijd welkom, en dan specifiek over het gedeelte in Frankrijk. Thanks. :)

Kristof
2 jaar geleden een koppel tegengekomen die de trip deden met een dochter van 3. Ze reden dagelijks ongeveer 60 km en hebben de route langs de kust gekozen (platter en dan had de dochter er ook iets aan).
Met gewone 3-persoonstent en één fietstas voor de dochter (en een hoop speelgoed in de fietskar) was alles in orde. Die mensen vonden dat heel normaal (was een Nederlands stel).

Ik denk dat hier vooral speelt: ken je kind. Kan het verdragen dat je uren met je rug naar haar/hem zit en houdt het zichzelf bezig met dingen in de fietskar of genieten van de natuur?