Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zondag 14 februari - Rondje Rotterdam # 9 - Forum Wereldfietser

Zondag 14 februari - Rondje Rotterdam # 9

Een speciaal 'rondje' dit keer op Valentijnsdag. We doen gezellig mee met alle Valentijnsgekte in de winkels.

Afbeelding

Verdere informatie:
- alle rondjes vertrekken om 12.00 vanaf de Euromast tenzij anders aangegeven
- opgeven hoeft niet, kom gewoon naar het startpunt!
- de afstand is dit keer zo'n 60 km, het fietstempo ligt tussen de 20 - 25 km/u.
- bij slecht weer wordt er ook gestart.
- de intentie is dat de rondjes steeds door iemand anders uitgezet worden. Weet jij dus een leuke route, laat het dan aub aan mij weten!

Tot de 14e!

Afbeelding
Mwah, Valentijnsdag, dat is niet mijn ding, mij veel te commercieel allemaal.
Om dat commerciële gedoe te ontlopen zou ik juist een fietstocht willen maken. Kan iemand mij overtuigen of dit dan wel de geschikte tocht daarvoor is?
Ha Jim,

ik vind Valentijn ook zo vreselijk, het kwam toevallig met de planning zo uit. Wees niet bevreesd: we gaan gewoon fietsen, maar het is wel een speciaal tochtje...!
Ik stijg op uit het diepe zuiden om speciaal met Valentijnsdag mijn geliefde bezigheid uit te oefenen: fietsen!

Ik zal dus 12.00 uur bij de Euromast staan en me verheugen op een tocht waar we vast de eerste tekenen van de lente kunnen ontwaren: sneeuwklokjes, dikke knoppen aan de kastanjes, het liefdesroffelen van de Grote Bonte Specht en mensen die met hartjes in allerlei vormen hun nest bouwen.

tot zondag!

Sjirk
Afbeelding
Helaas.... niet alleen het Rondje Groningen heeft last van het winterse weer.

Ook hier in Rotterdam ligt er weer een vers laagje sneeuw en er valt terwijl ik dit schrijf nog steeds sneeuw. Het ziet er erg mooi uit, maar het is glad en glibberig zeker op de fietspaden die amper gestrooid worden de laatste week.

De tocht morgen wil ik dan ook afblazen, een andere keer beter!
Afbeelding
Suus schreef:Helaas.... niet alleen het Rondje Groningen heeft last van het winterse weer.

Ook hier in Rotterdam ligt er weer een vers laagje sneeuw en er valt terwijl ik dit schrijf nog steeds sneeuw. Het ziet er erg mooi uit, maar het is glad en glibberig zeker op de fietspaden die amper gestrooid worden de laatste week.

De tocht morgen wil ik dan ook afblazen, een andere keer beter!
Inderdaad het is oppassen. Ook hier is het al weken meer schaatsen dan fietsen op de fietspaden. Ik ben van de week keihard onderuit gegaan en op mijn hoofd gevallen (zonder helm) terwijl ik naar mijn werk fietste. Gelukkig met niet al te grote gevolgen. Hoofdpijn, een dag duizelig en een pijnlijke rechterzijde. Voor mij mag het over zijn die winter en mogen ze degene die verantwoordelijk is voor het wanbeleid rondom de zoutinkoop invriezen. Lang leve het mooie weer!
We kunnen wel een topicje maken met alle valpartijen deze winter ;-)
Ik ben zelf ook flink gevallen en heb een week amper op mijn been kunnen staan ivm een gekneusde knie, wat mij betreft is het tijd voor de lente!

De kosten van alle blessures, röntgenfoto's, ziekenhuisbezoeken en ziekmeldingen etc. wegen niet op tegen de kosten van het strooien van zout lijkt mij :roll:

En idee : is er geen slipcursus voor fietsers te organiseren? Of kan iemand misschien een online cursus op de site plaatsen...?
Blanche schreef: Inderdaad het is oppassen. Ook hier is het al weken meer schaatsen dan fietsen op de fietspaden. Ik ben van de week keihard onderuit gegaan en op mijn hoofd gevallen (zonder helm) terwijl ik naar mijn werk fietste. Gelukkig met niet al te grote gevolgen. Hoofdpijn, een dag duizelig en een pijnlijke rechterzijde. Voor mij mag het over zijn die winter en mogen ze degene die verantwoordelijk is voor het wanbeleid rondom de zoutinkoop invriezen. Lang leve het mooie weer!
Mensen, kijk alsjeblieft uit, zo heb ik een paar jaar geleden een heup gebroken. Fietsen is leuk maar je moet het niet overdrijven, die conditie die minder wordt door het slechte weer bouw je wel weer op.

Ronald
Ronald van der Perk schreef:die conditie die minder wordt door het slechte weer bouw je wel weer op.

Ronald
Dat hoeft helemaal niet... :D
Ronald van der Perk schreef:
Mensen, kijk alsjeblieft uit, zo heb ik een paar jaar geleden een heup gebroken. Fietsen is leuk maar je moet het niet overdrijven, die conditie die minder wordt door het slechte weer bouw je wel weer op.

Ronald
Maar wat als fietsen je enigste vervoermiddel is? Ik fiets niet voor conditie, ik fiets om van A naar B te komen. o.a.
Als de winters zo blijven mogen ze wat mij betreft alle sneeuw laten liggen, consequent overal. Goeie winterbanden met spikes en dan gaat het m.i probleemloos maar dat gaat nu niet, ene stuk is schoon, ander stuk weer glad.
Ronald van der Perk schreef:

Ronald, ik fietste niet voor mijn conditie maar was onderweg naar mijn werk. Dus van A naar B.
Zijn Rotterdammers watjes?...

Deze aanhef en andere boosaardige zaken (wat nou..geen woorden maar daden..., etc) maalden op de terugweg door mijn hoofd. :evil:

Want deze jongen had vanochtend niet op de website gekeken (..de tocht gaat door ongeacht de weersomstandigheden...) en is vanuit die mooie stad achter de duinen, door de sneeuwbuien, naar Rotjeknor gefietst. Was prima te doen overigens.

Jammer dat er dus niemand was, want in de fietstas zaten allerlei Valentijs goodies
(champagne, blini's, kaviaar.. ik dacht dat past wel bij winters weer).

Ga nu :evil: met de buurvrouw naar het gemeentemuseum (Kandinsky tentoonstelling, heel wat anders) en daarna samen alsnog aan de goodies. :wink:

Volgende keer beter.

Groetjes,
Fred
He Fred wat jammer nou.
Maar goed jij hebt tenminste gefietst :wink:
Suzanne had trouwens ook een mail rond gestuurd naar 'alle' Rotterdam fietsers.
Maar kennelijk zat jij niet bij de lijst.
Jammer jammer Fred!

Ik hoop dat je toch een leuke middag hebt gehad en er volgende keer weer bij bent!