door
AB » wo 03 feb, 2010 18:25
Wim schreef:Maar die e-werk is toch instelbaar voor allerhande voltages, en heeft toch allerlei verschillende stekkertjes? Hij zou dus in theorie de trafo/het laadapparaat van de camera moeten kunnen nadoen.
Wim
Ben ik ook wel benieuwd naar ivm mijn Amerika-trip en het opladen van mijn batterijen voor de DSLR. De Nikon quick charger (MH-18a) zegt op de achterkant:
INPUT 100-240V ~ 50-60Hz 0.25A
OUTPUT 8.4V --- 0.9A
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat bovenstaand betekent met betrekking tot USA (heb namelijk totaal geen verstand van electrotechniek), maar in Europa hanteert men een netspanning van 230V 50Hz en in Amerika hanteert met een netspanning van 110-120 volt, 60 Hertz. Dan mag ik toch aannemen dat ik dezelfde quickcharger ook in the USA kan gebruiken?
Wat betreft de stekker, daar is zeker een verloopstekker voor nodig toch? zoiets neem ik aan:
http://www.elektronica-online.nl/?content=8951
Maar terug naar de naafdynamo oplader van B&M:
Ik zou het liefst mijn batterijen van mijn Nikon DSLR willen opladen met zo'n
E-work van B&M o.g., maar ik vraag me af hoe dat dan moet.... Als ik het draadje van dat E-work "Stromversorgung"-ding aansluit op mijn Nikon quickcharger dan gaat dat toch niet werken? De input voor de Nikon Charger is minimaal 100V terwijl de output van de E-work maximaal 13.3V is. Dan werkt het toch niet? Ik hoop dat ik het niet goed begrepen heb, want het lijkt me een verrekte handig apparaatje.