Google: 'jordanie fiets stenen'.
Vind je diverse links, waaronder die op Wereldfietser. Ook recente informatie uit 2009.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De LP wijd er een bladzijde aan.Blanche schreef:Hoi John,
En dan nog als een aantal mensen zeggen 'ja er wordt gegooid met stenen'. Wat is dan je conclusie? Gaan jullie dan niet? Om het Marokko-voorbeeld van Zuiz net hierboven aan te halen. Je weet dat wij al heel vaak in Marokko zijn geweest. In de 10 jaar nog geen handvol stenengooiers gehad. Das mijn ervaring en zet die eens af tegen de ervaringen van Zuiz hierboven. Afgaande op Zuiz niet gaan of afgaande op mij wel gaan?
Daar ben ik ook benieuwd naar. De twee keren dat kinderen stenen naar me gooiden, was in Lesotho. Kinderen die vermoedelijk boos waren omdat ik niet reageerde op hun "give me some sweets, give me some money!". De eerste keer reed ik sneller dan de kids konden gooien, de tweede maal vormde de zwaartekracht een effectief antistenenschild.Rutger schreef:Wat is de reden waarom kinderen stenen gooien? Beschouwen ze dit als een spelletje? Weten ze wel wat ze daarmee aanrichten? Wat vinden de ouders ervan?
Ha die Blanche,Blanche schreef:Hoi John,
En dan nog als een aantal mensen zeggen 'ja er wordt gegooid met stenen'. Wat is dan je conclusie? Gaan jullie dan niet? Om het Marokko-voorbeeld van Zuiz net hierboven aan te halen. Je weet dat wij al heel vaak in Marokko zijn geweest. In de 10 jaar nog geen handvol stenengooiers gehad. Das mijn ervaring en zet die eens af tegen de ervaringen van Zuiz hierboven. Afgaande op Zuiz niet gaan of afgaande op mij wel gaan?
Het blijft een beperkte steekproef. Zuiz kan pech hebben gehad, Blanche kan geluk hebben gehad, maar allebei zijn ze stenengooiers tegengekomen.bert sitters schreef: Jouw reactie bewijst dat je op het forum veel waardevollere informatie kunt krijgen dan via Google en de LP. Juist dat je op dit forum jouw onderbouwde reactie kunt vergelijken met lossen kreten, toont de waarde van ons eigen Wereldfietser-forum aan!
In de door Israel bezette gebieden werkt het als je een Keffiya bij je hebt (bij mij werkte het in de auto prima). Volgens mij beschrijft Joris dit ook ergens in zijn boek. Ik weet alleen niet of dat ook voor Lesotho geldt maar je zou het (de rood-witte) wel in Jordanie kunnen proberen.keesswart schreef:Volgens Joris Luyendijk (in 'het zijn net mensen') beginnen Palestijnse jongeren met stenen te gooien wanneer er een cameraploeg arriveert en stoppen ze er meestal weer mee zodra de opnamen gemaakt zijn.
Wat is een Keffiya?whave schreef:In de door Israel bezette gebieden werkt het als je een Keffiya bij je hebt (bij mij werkte het in de auto prima). Volgens mij beschrijft Joris dit ook ergens in zijn boek. Ik weet alleen niet of dat ook voor Lesotho geldt maar je zou het (de rood-witte) wel in Jordanie kunnen proberen.keesswart schreef:Volgens Joris Luyendijk (in 'het zijn net mensen') beginnen Palestijnse jongeren met stenen te gooien wanneer er een cameraploeg arriveert en stoppen ze er meestal weer mee zodra de opnamen gemaakt zijn.
ff googlelen, Keffiyah mag ook...Rutger schreef: Wat is een Keffiya?
Bij mij werkte het in de auto prima? Het gaat hier om fietsen!
Rutger
Een PLO theedoek...Rutger schreef: Wat is een Keffiya?
Bij mij werkte het in de auto prima? Het gaat hier om fietsen!
Rutger