Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarheen met 3 weken in december - Forum Wereldfietser

Waarheen met 3 weken in december

Hallo, ik weet het, flink op tijd maar ik heb eind 2010 3 weken kerstverlof en wil dan graag 3 weken gaan fietsen met mijn vriend (en nu kan je goedkope tickets boeken...). Tot nu toe hebben we alleen nog maar fietservaring in Frankrijk (Normandië, Bretagne, Dordogne, Auvergne) en Spanje (Camino del Cid). Graag wou ik eens horen van jullie welke bestemmingen ideaal zouden zijn voor die drie weken in december...

We houden van natuur (maar graag een beetje afwisselend) en cultuur. En het mag niet te vlak zijn, er moet wat uitdaging in zitten. Maar het mag niet te warm zijn (20-25 graden lijkt me al meer dan genoeg, ik kan echt niet tegen de warmte).

Suggesties? :?:

Alvast bedankt!
Italië, Marokko (in maart hadden we zo'n 25-30ºC), Turkije, Griekenland, misschien Albanië en Kroatië enzo (langs de kust), in de VS is vast ook wel een gebied dat dan aantrekkelijk is (California?), China, India, Pakistan, Patagonia (Chili, Argentinië) etc.
Zelf zou ik Spanje kiezen, het zuiden en oosten dan, maar reken niet altijd op 20 graden, het kan ook zo maar 10 worden, zeker in het binnenland.
Marokko is waarschijnlijk ook mooi, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring.
Om naar ZO-Azië of Zuid-Amerika te vliegen voor slechts 3 weken, dat vind ik persoonlijk een slecht idee en daar kan het ook veel warmer zijn dan 25 graden.
Dat klopt, december in Zuid-Amerika kan ook sneeuw voor je tent betekenen... Een uitdagende route betekent ook bergen. Als je dan op bijna 5.000m hoogte kampeert, is het i.h.a. geen 30ºC... :roll:
Daarom heb ik het ook over Patagonië met de bergen aldaar.
Marokko is ideaal voor deze periode, perfect fietsweer, heerlijk rustig, relatief dichtbij en goedkoop.
Je kan er prima met de franse taal uit de voeten en de mensen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam.
Bovendien is het landschap er mn in het Atlas gebergte heel indrukwekkend.
Volgens mij heb je een hele mooie vakantie als je wat op de Peloponnesos gaat rondfietsen. Overal rond de Middellandse zee gaat wel lukken, lijkt me.
In die tijd:.. Thailand!!!!!!!!
Een geweldig fietsland. Gemakkelijk. Veel goede fietswegen. Lekker eten. Goede accommodaties.

Doen, doen, doen!

Bert
bikelike schreef:Volgens mij heb je een hele mooie vakantie als je wat op de Peloponnesos gaat rondfietsen. Overal rond de Middellandse zee gaat wel lukken, lijkt me.
Dat lijkt me toch wat optimistisch, althans als je uitgaat van wat een gemiddelde fietser als "lekker weer" beschouwt. In december regent het in veel gebieden in het Middellandse Zeegebied veel en de temperaturen houden ook niet over. Ik heb even gekeken op weerdirect.nl bij Kalamata in de Peloponnesos: gemiddeld maximum 15 graden (dat is aan zee, hogerop wordt het snel kouder) en op 29 dagen enige regen... Italië is ook niet veel soeps in december, op Sicilië na als je geluk hebt, evenmin als het grootste deel van Spanje.
Andalusië, de Algarve en Marokko zijn betere opties, maar niet zonder risico.
Hallo Floere,

Ik kan je Tenerife aanraden. Lekker veel bergen, mooie temperatuur en veel te zien.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =22&t=9934

succes met je keuze.
Marco
Ik kan je Marokko ook wel aanraden, mooi land, niet te vlak, uitdaging, lekker eten, niet te ver vliegen... etc. etc.!

Marokko Linkje

Groet,
Ellen
De Canarische Eilanden, ik ga er zelf over 2 weken heen voor 2,5 weken, een trektocht over alle grote eilanden.
Daar kun je prima 3 weken in lekker weer rondfietsen in december.

Verder zijn Zuid-Afrika, Nieuw Zeeland en diverse bestemmingen in Zuid Amerika en Zuid(oost)Azie natuurlijk ook prima opties.
Inderdaad Marokko is ideaal. Ik was er al 10 keer. En ben net weer terug.
Zie op mijn weblog de video's en de info. Houd er echter rekening mee dat het ook koud (sneeuw) en behoorlijk regenachtig kan zijn in Marokko (overstromingen en landverschuivingen dit jaar). Het ligt dus iets genuanceerder met dat goede weer. Afhankelijk van je route en het jaar.


Blanche
Dankjewel allemaal voor al die tips! :D Dat wordt nog een moeilijke keuze!
Ik ga gelijk al die landen eens bestuderen... Weet ik weer wat doen!
floere schreef:Dankjewel allemaal voor al die tips! :D Dat wordt nog een moeilijke keuze!
Ik ga gelijk al die landen eens bestuderen... Weet ik weer wat doen!

Beste Floere,

Ik had jouw probleem met warmte over het hoofd gezien. Heb je echt alleen nog maar ervaringen met goede wegen in Europa en je wil soortgelijke wegen, dan lijken de Canarische Eilanden een goede bestemming voor december. Je kunt ook eilanden combineren. Er gaan veerdiensten tussen de eilanden.

Veel plezier, vooraf, tijdens je tocht en achteraf,

Bert
Nog bedankt voor de tips... Intussen zijn we er uit. Het wordt Marokko!!! Nu nog de route bepalen en dan kan ik een vlucht boeken...