Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bergans tent - Forum Wereldfietser

Bergans tent

Hallo wereldfietsers,

Al een hele tijd ben ik op zoek naar een klein tentje voor onze wandelvakantie's. Onze Hilleberg Nammatj 3 GT die wij voor onze fietsreizen gebruiken is hiervoor te zwaar en ook te groot. Al snel kwam ik uit bij een Hilleberg Nallo 2. Aangezien ik over 4 weken in Amerika ben zou ik de tent naar mijn vakantie adres kunnen laten sturen. Op de site van Moontrail.com staat de Nallo 2 voor USD 550,-. Dat scheelt nogal met de prijs hier in Nederland! Op dezelfde site kom ik ook de Bergans 6002 compact 2 persoons tent tegen. Zie hier: http://www.moontrail.com/bergans-6002-compact-2-man.php.
Nu lijkt mij dat mede gezien de prijs van USD 229,- een aardige tent. Op internet kom ik niet veel info tegen over deze Bergans tent. Is er iemand die deze tent kent?? Hoe zit het met de kwaliteit van de Bergans tenten? Of zouden jullie voor de Hilleberg gaan?

Alvast bedankt,

Ronnie
Heb wel eens tenten van Bergans opgesteld zien staan bij Denig. Tikkeltje slobberige, polyester tent. Niet zo mooi en strak als de nylon Helsport er naast (maar nylon rekt meer dan polyester wanneer het nat wordt). Welke je ook kiest, reken ook salestax, invoerrechten en door de douane bedachte "kosten". Ik ken Moontrail als een zeer betrouwbaar bedrijf.

Frank
Frank bedankt voor je info :D

Dan kies ik wellicht toch maar voor een ander merk. Ik laat de tent naar mijn vakantie adres in Colorado verschepen. Bij Moontrail betaal je geen taxes als je laat verschepen buiten Texas. Voor wat betreft invoerrechten: ik stop de tent gewoon in mijn bagage en haal de kaartjes e.d. er vanaf. Dat heb ik wel eerder gedaan en toen had ik ook geen problemen bij de douane op Schiphol.

Ronnie