Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 17 januari 2010 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 17 januari 2010

Hallo allemaal

Ineke en ondergetekende wensen bij deze vanuit Leek iedereen alvast een gelukkig 2010. We willen het jaar goed aanvangen zoals afgesproken zien we elkaar voor een Nieuwjaarstocht op 17 januari. Verzamelen om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks in Groningen. Net als de vorige tocht op 13 december hopen we op droog weer. Het zou mooi zijn als deze tocht zou kunnen uitgroeien tot een traditie. weet je een mooi rondje, alle inbreng is welkom. "Er gaat van alles boven en onder Groningen" Bij slecht weer kan er een lezing worden gehouden (Dan hoeven we alleen maar op en neer naar Leek). Lijkt je dit wat, of heb je ideeën laat het even weten.

Ronald en Ineke
Ik zal aanwezig zijn, weer of geen weer.
Leuk idee Ronald en Ineke.

Ik denk niet dat ik Saskia mee krijg met dat koude weer en zit er zelf ook wel tegenaan te hikken maar ik hoop dat de bikkel in mij de overhand krijgt.
Als het een lezing wordt, dan komen we sowieso.

Ook leuk dat je het nog een keer wil doen. Of gaat iemand anders nu het rondje organiseren?

Dat het een traditie kan worden lijkt me goed. Een keer per maand moet toch zoiets te doen zijn, zeker als het voorjaar wordt!
ineke valster schreef: weet je een mooi rondje, alle inbreng is welkom.
Rondje Paterswoldse /Zuidlaardermeer?

Hoornse dijk, Vosbergen, de Pol, Midlaren, koffie in Kiel Windeweer?, terug Westerbroeksemade polder, Noorderzanddijk
Lijkt me een prima idee Marten. Ga jij voorop?? Zorg ik voor koek bij de koffie!
Bij slecht weer blijft de mogelijheid van een lezing in Leek van kracht.

Tot de 17e.
Ineke
IJs en weder dienende ben ik van de partij.

groet, Jaap
ineke valster schreef:Lijkt me een prima idee Marten. Ga jij voorop??
Op een of andere manier was ik daar al bang voor ;)
Je bedoelt dat je dan iedereen uit de wind moet houden?? Verdien jij een extra stuk koek!!..........
Kun je ons op de terugweg ook weer uit de wind houden.

Ineke
ineke valster schreef:Je bedoelt dat je dan iedereen uit de wind moet houden?? Verdien jij een extra stuk koek!!..........

Ineke

Hmmmm.. dat zou de wind moeten draaien of Marten zou op de terugweg achteraan moeten rijden... :?
HansvanderVeeke schreef:
ineke valster schreef:Je bedoelt dat je dan iedereen uit de wind moet houden?? Verdien jij een extra stuk koek!!..........

Ineke

Hmmmm.. dat zou de wind moeten draaien of Marten zou op de terugweg achteraan moeten rijden... :?
Met zijwind kun je ook mensen uit de wind houden, als je de weg maar breed genoeg maakt ;)
Wat is de afstand? Ik ben benieuwd.
Doorgaans proberen we het op zo'n 60km te houden. Hangt mede af van het weer . Marten kent dit rondje en zal dus ook de juiste afstand weten.

Groeten en gelukkig Nieuwjaar!!

Ineke
Martin E. van Doornik schreef:Wat is de afstand? Ik ben benieuwd.
Na de koffie is 24.3, voor de koffie zal wel iets (10 km?) langer zijn
m-gineering schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Wat is de afstand? Ik ben benieuwd.
Na de koffie is 24.3, voor de koffie zal wel iets (10 km?) langer zijn
Goed, ik ben benieuwd, mijn trein uit Baflo komt om 9.56 uur aan op het Groninger Hoofdstation. Dat is krap 4 minuten voor de samenkomst bij het Peerd van ome Loeks, dus niet meteen pleite gaan zonder mij.... :wink:
J de Groote schreef:IJs en weder dienende ben ik van de partij.

groet, Jaap
Ik moet helaas verstek laten gaan, planning nieuwjaarsvisite familie over het hoofd gezien.

groet, Jaap
Ook ik heb een Voorwaarschuwing :D

Als ik de weersverwachting voor komende week en de huidige toestand van de wegen naast elkaar leg zie ik de route die ik in gedachten heb voor komende zondag geen succes worden. Dat wordt geen of maar een waar iedereen over elkaar heen duikelt :(

Ik kijk het nog even aan, maar de alternatieven van uitstellen of een optocht langs geveegde fietspaden komen in beeld
Ik vroeg het me al af. Het gaat misschien een klein beetje dooien overdag, maar of dat veel zoden aan de dijk gaat zetten? Ik denk dat ik ongeveer weet welke route je in gedachten had, en dat zou ik niet willen misssen.
Wim
Ik was vanmorgen om 9.57 uur aanwezig bij het Peerd van Ome Loeks. Mijn fiets is nagekeken, gesmeerd en schoongemaakt. Ik had zo zin in deze fietstocht en ben gekleed en voorbereid voor zo'n winterse dag.
Maar niemand kwam opdagen! In de sneeuw rondom het Peerd van Ome Loeks zag ik geen andere fietssporen. Ik ging erg teleurgesteld terug naar huis en 13 euro voor niets kwijt voor de trein met fiets mee. De wegen waren wel goed befietsbaar. Ik vond hier geen enkel annulering op dit forum.
Wel is mijn PC sinds twee weken defect en is in reparatie. Ik schrijf dit bericht vanuit de computer van mijn buren.
Helaas, zie het andere bericht: alternatief rondje Groningen. DIt is wel jammer.
Wim
Martin,

Je hebt hier wel pech mee. Als je computer niet stuk was geweest, dan had je vast en zeker dit bericht kunnen lezen. Gezien het weer hebben we een alternatief gedaan. Ronald en Ineke hebben hun gastvrij hun huis beschikbaar gesteld en we hebben bij hun een leuke middag gehad. Veel gepraat over fietsen, Marten had net een frame klaar en mee voor een van de bezoekers en Ronald had een leuk verhaal over fietsen in de USA.

Daar heb jij nu niets meer aan. Dat begrijp ik ook wel. Maar eens kijken hoe we dit de volgende keer kunnen voorkomen...