Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsalarm - Forum Wereldfietser

fietsalarm

Nieuw fietsalarm

Te koop bij de Fietsvakantiewinkel http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/cycla.php
Ronald van der Perk schreef:Nieuw fietsalarm

Te koop bij de Fietsvakantiewinkel http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/cycla.php
Op het ligfietsforum komt het fietsalarm zeer uitgebreid aan de orde
http://groups.google.nl/group/ligfiets/ ... deze+groep
nvt
Prul van 4 euro voor 25 euro verkopen = stelen van je klanten.
Prul van 4 euro voor 25 euro verkopen = stelen van je klanten.
Nee, dat is handel :lol:

Weet je, met Dealextreme moet je maar geluk hebben: als ze het al op voorraad hebben (niet meteen de website geloven), dan duurt het nog een week of 3 voordat het per container vanuit China in Nederland is. Een Nederlandse winkel heeft het direct als je het nodig hebt, en daar betaal je voor. Afschrijving van oude voorraad en kosten om het te bestellen nog niet meegerekend.

Een redelijke prijs zou ca. 15 euro zijn.
willem.megens schreef:
Prul van 4 euro voor 25 euro verkopen = stelen van je klanten.
Nee, dat is handel :lol:

Weet je, met Dealextreme moet je maar geluk hebben: als ze het al op voorraad hebben (niet meteen de website geloven), dan duurt het nog een week of 3 voordat het per container vanuit China in Nederland is. Een Nederlandse winkel heeft het direct als je het nodig hebt, en daar betaal je voor. Afschrijving van oude voorraad en kosten om het te bestellen nog niet meegerekend.

Een redelijke prijs zou ca. 15 euro zijn.
Welnee....je kunt al die additieve kosten niet aan iedere klant doorberekenen. Een bedrijf koopt 1000 van die prullaria in een doos voor 1.500 euro(incl verzending etc.) en daarvan kunnen niet steeds die logistieke kosten opnieuw(pleonasme) worden berekend aan de klanten.
Zo kocht ik een spy(spiegeltje) voor 9 euro + verzendkosten 10 euro= 19 euro. Beviel goed en kocht een maand later eenzelfde spiegeltje voor m'n vrouw haar fiets in de winkel in dezelfde plaats voor 6 en half euro. Het eerste bedrog, welnee slimmigheid, maar te rechtvaardigen is het niet.
willem.megens schreef:Weet je, met Dealextreme moet je maar geluk hebben: als ze het al op voorraad hebben (niet meteen de website geloven), dan duurt het nog een week of 3 voordat het per container vanuit China in Nederland is.
15 december besteld bij Dealextreme. Ondanks de Kerstdrukte vandaag in huis. Kosten $ 6,99 (geen portokosten).

Gerd
GerdC schreef:
willem.megens schreef:Weet je, met Dealextreme moet je maar geluk hebben: als ze het al op voorraad hebben (niet meteen de website geloven), dan duurt het nog een week of 3 voordat het per container vanuit China in Nederland is.
15 december besteld bij Dealextreme. Ondanks de Kerstdrukte vandaag in huis. Kosten $ 6,99 (geen portokosten).

Gerd
Toch ben ik benieuwd hoe het alarm functioneert, heb je pros en cons?
DriesBa schreef:
GerdC schreef:
willem.megens schreef:Weet je, met Dealextreme moet je maar geluk hebben: als ze het al op voorraad hebben (niet meteen de website geloven), dan duurt het nog een week of 3 voordat het per container vanuit China in Nederland is.
15 december besteld bij Dealextreme. Ondanks de Kerstdrukte vandaag in huis. Kosten $ 6,99 (geen portokosten).

Gerd
Toch ben ik benieuwd hoe het alarm functioneert, heb je pros en cons?
Ik weet het nog niet en het zal nog wel even duren. Ik ga 'm pas voor mijn volgende vakantie op mijn fiets monteren en tijdens mijn vakantie gebruiken. Maar ja, voor slechts € 5,= kan het mij ook niet zoveel schelen.

Gerd
GerdC schreef: Toch ben ik benieuwd hoe het alarm functioneert, heb je pros en cons?
Ik weet het nog niet en het zal nog wel even duren. Ik ga 'm pas voor mijn volgende vakantie op mijn fiets monteren en tijdens mijn vakantie gebruiken. Maar ja, voor slechts € 5,= kan het mij ook niet zoveel schelen.

Gerd[/quote]

Psssst, niet verder vertellen.....eh..maar ik heb het apparaatje, ondanks mijn negatieve intonatie in m'n eerder bericht daarover, ook stilletjes besteld en het moet binnenkort mijn brievenbus 'indraaien'. Wat betreft de kosten heb ik een soortgelijke gedachte.... :wink:
Inmiddels heb ik het apparaatje ontvangen en uitgeprobeerd. Het valt me niet tegen voor 5 á 6 euro per airmail uit Hongkong. Weet nog niet of het apparaat op gevoelig of minder gevoelig staat. De omschrijving van het instellen daarvan staat wat onduidelijk in de bijbehorende handleiding. Lawaai is niet overmatig, scherpe toon, maar schrikt wel af. Zal het uitproberen bij m'n vrienden, die ik vraag m'n fiets even te verplaatsen. :)
Goededag,

Op Ebay zag ik deze link van een fietsalarm met sleutel ipv een code. Voor 5.50 inclusief verzendkosten.

http://cgi.ebay.nl/Security-Bicycle-Loc ... 4a9c0f0052

Mvgr Paul
Ik heb een paar alarm apparaten geprobeerd. Op zich doen die goedkope Chinese apparaten het wel, maar ze voelen een beetje goedkoop aan en de mijne had een tijdvertraging van ca. 20-30 seconden (Ze werken doorgaans met een kwikschakelaar).
Inmiddels ben ik uitgekomen op de Dobermann Bag Protector. Deze is iets duurder 15-20 euro, maar bevalt me goed. Hij heeft wat mij betreft toch een paar voordelen:

- De kwaliteit en afwerking is merkbaar beter
- Hij werkt op twee knoopcel batterijen waardoor die lichter in gewicht is dan 2 AA batterijen.
- Geringe tijdsvertraging (4-5 seconden)
- Waterbestendig
- Hij is demontabel en daarom ook te gebruiken voor andere toepassing. Zo kun je 'm bv ook aan je tas vastmaken (vandaar de naam Bag Protector natuurlijk :wink: ) of een kamerdeur in een hotel

Ook hier geldt dat het alarm niet knetterhard is maar toch wel zodanig dat ongure types zullen schrikken.
Ik haak 'm gewoon aan de bidonhouder. Hij kan er toch niet afgehaald worden zonder dat het alarm afgaat. :D
Gewoon verkrijgbaar bij de meeste buitensportwinkels ook, volgens mij.

Succes

Afbeelding
Het apparaat van DealExtreme, dat ik gekocht heb zonder verzendkosten voor ca. 6 euro, is aan de bovenzijde afgesloten en helemaal van zwart kunststof, derhalve geen vochtproblemen. Ook de goedkopere uitstraling ontgaat me: het zwarte kunststof oogt goed en zou voor 25 euro ook voldoende uitstraling bezitten.
Wat me wel bij gebruik is opgevallen: je stelt het in, bij bewegen gaat het apparaat 3 keer met tussenpozen kort af, om daarna bij verdere beweging permanent af te gaan. Als je ergens buiten gehoorafstand gaat zitten in een restaurant of i.d. en het alarm gaat af, wordt dat dan gewaardeerd door passerende mensen. De fiets kan ook aangeraakt in een fietsenstalling of omgestoten zijn en de 'boosdoener' zet de fiets net overeind of weer recht als het permanente alarm in werking treed. Is dat wenselijk? Kortom moet je altijd binnen gehoorafstand van jouw fiets gaan zitten?